Citat:
Ursprungligen postat av
88g14flashplant
Katerina Janouch skriver ett par läsvärda artiklar rörande svensk polis, varav en intervju med en faktiskt svensk polis och en annan kommenterar den svenskhatande importen Nadim Ghzale.
Intervjun beskriver dels den hopplöshet många poliser känner idag, men också den diskrepans som utvecklats gällande hur polisen agerar mot svenskar vs invandrare. Fallet Ghzale tjänar som ett komplement till detta, och jämförelse där görs till Rektor Hamid som ni väl minns var en av oss.
"Vårt våldsmonopol finns inte längre kvar."
https://katerinamagasin.se/intervju-...tade-for-krig/
+
"Hur ska vanliga medborgare kunna lita på en polis som hatar dem?"
https://katerinamagasin.se/affaren-n...som-hatar-dem/
Två artiklar som sammantaget vittnar om att Sverige idag är en failed state där anarkotyranni härskar. Kristerson gjorde bra som tog bladet ur mun och definierade gängkriminella som terrorister.
Vi kan gott göra detsamma med deras regnbågsröda stödtrupper. Det är bara att definiera som terrorsympatisörer och så vidare.
Det finns smuts på alla. Alla har gjort något även om det var för 5, 10, 15 eller 25 år sedan. Alla har sagt eller skrivit något. Alla har surfat på något de inte borde eller läst något de inte borde. Om "de" inte hittar något politiskt på dig så hittar de något annat på dig så som sexuella preferenser, drogmissbruk, en trist skilsmässa, ett dåligt omdöme från en arbetsgivare eller vad det nu kan vara. Dagens Nyheter hämtade sin information om Hamid på Acta Publica.
De sitter på miljontals svenskars politiska åsikter, sexuella preferenser, domar, sjukdomshistoria, drogmissbruk, mentala problem och gud vet vad. Det kan gå 25 år tillbaka i tiden. Den här den israeliska-svenska-judiska Timbro-gubben hade ju åkt fast tidigare för sexköp men det var helt tyst om det. Han fick en andra chans på grund av sin ställning men när han åkte fast andra gången hängde pressen ut honom (naturligtvis inte med namn) och han åkte ut. Jag kan lova dig att det finns skit på Nadim Ghzale.
Vissa människor kommer dock undan. Jag tror att Hamid åkte för att han i hemlighet var kritisk till judisk identitetspolitik, israel, homosexualitet, massinvandring och hade antagligen en del högerreaktionär åsikter. Jag har träffat på en del sådana som Hamid men främst medelklass iranier som kom på sent 1970-tal och tidigt 1980-tal. De har oftast en form av sekulär högerkonservativ världsåskådning som kanske är populär i trådar som denna. Sådana kan såklart inte vara en del av det svenska etablissemanget. Hamid var en sådan så han åkte ut.
Hur som helst kommer MSM och framförallt SAP ut med sitt försvar för Nadim Ghzale - men jag lovar att det kommer mer skit på honom. Antagligen får han en frisedel eftersom MSM är beroende av att ha litet "städade" migranter med "vanliga" jobb i etern. Vidare har han stöd av nyckelpersoner i media och sådant hjälper naturligtvis. Om skit hade framkommit på en "liberalkonservativ" så som Alice Teodorescu - hade hon åkt direkt. Högern sitter alltid löst. Så är det.
Egentligen borde detta vara en fråga som upprör alla. Är det verkligen rimligt att MSM skall sitta på 25 år gammal skit på folk? Jaha, så du surfade på simulerad incestporr och italiensk Rocco-porr på Xvideos och läste ett par tabu-sexnoveller med tonåringar för 22 år sedan? Flera gånger också. Va, nej, va, nej! De var rekommenderade av Veckorevyn! Jag följde bara Irena Pozar länkar som hon rekommenderade på Veckorevyn! Du vill våldta dina syskon och släktingar! Du vill slå kvinnor! Du vill våldta barn! Ut! Ut! Ungefär så ser Sverige ut idag. Ja, när det inte handlar om politik såklart. Du skrev "neger" och "jävla jude" på Flashback för 12 år sedan! Ja, men jag blev upprörd. Jag hade en dålig dag. Jag...Du är rasist och antisemit! Ut! Ut! Rasist.
Ett litet apart inlägg av mig. Men detta är intressant av Katarina Janouch;
Citat:
Jag tycker att affären Nadim Ghzale väcker ett antal viktigare frågor: Hur kan vanliga medborgare, som kanske tillhör de 20-30% som sympatiserar med Sverigedemokraterna, vara säkra på att de ska bli rättvist och korrekt behandlade av poliser med samma åsikter som Ghzale?
Hur kan vi vara säkra på att politiska åsikter inte är av vikt när vi ska få hjälp av polismakten? Eller är redan åsiktsbrott av den dignitet att de trumfar till och med våldtäkter och mord, allt orkestrerat av den destruktiva socialdemokratiska regeringen som gladeligen offrar Sverige för att själva klamra sig fast vid makten? Är det så att de behöver sina politiskt trogna poliser, så man kan hålla dissidenter i schack, och förfölja och hota dem till tystnad? Är då en polis som Nadim Ghzale en sådan duktig dobermann, som kommer att bussas på de politiskt obekväma, och utöva sitt våldsmonopol för att lagföra pensionärer och andra obeväpnade medborgare vars enda “brott” består i att de sett genom regeringen Löfvens lögner?
https://katerinamagasin.se/affaren-n...som-hatar-dem/
Jag skulle nog hävda att polisen, byråkratin, socialtjänsten, skolan, välfärden, akademin och rättsstaten redan är genompolitiserad idag. Det är nog rätt svårt att få någon form av rättssäker och objektiv bedömning. En polis surnade till på en lärare efter de inte gjort något mot att hans dotter mobbade i skolan. Läraren polisanmälde direkt och nu riskerar polisen sitt jobb. Vi tillåts i princip inte att vara människor och det finns ingen andra chans om du inte tillhör den vänsterliberala klassen. Faktum är att få människor vill nog vara offentliga idag eftersom fallet blir hårt. I synnerhet vill nog ingen engagera sig politiskt. Vidare så verkar sig de här extrema avarterna av angivarkultur äta sig in i de nedre delarna av samhället. Jag har skrivit rätt omfattande om hur det fungerar i skolorna men det är vad jag förstår rätt illa i näringslivet också. Ingen vågar säga något och ingen vågar tycka något. Ingen vill ta ansvar utan man gömmer sig för att slippa bli hängd för något. Samhällen som ägnar sig åt häxprocesser brukar inte bli långvariga. I Kina slår man dock ned på den här "politiskt korrekta" hysteriska pöbelkulturen detta hårt eftersom de vet att den här typen av samhällen är instabila och farliga. De upplevde det under kulturrevolutionen och det vill de inte tillbaka till.