2021-07-18, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Har man idientifierat kroppen? Någon kvinna med den beskrivning som saknats? Annars är det ju svårt att gå vidare. Polisen släpper förstås ingenting om a) sättet hon blivit mördat på och b) om hon har utsatts för sexuellt våld. Ett sexrelaterad mord skulle ju skrämma Farstaborna onödigt. Då väntar vi hellre på ytterligare ett mord.

De har parat ihop liket med kvinnan på bilden så nog måste de veta vem det är. De har inte gått ut med identiteten offentligt. Det är ju lite synd då det kanske dyker upp fler vittnen om det står på förstasidan av Aftonbladet med stora svarta bokstäver ”Marie hittades mördad. Polis söker iakttagelser” osv. Nu är det lite mer anonymt som inte når fram till speciellt många.
Citera
2021-07-18, 21:46
Medlem
Citat:
Har man idientifierat kroppen? Någon kvinna med den beskrivning som saknats? Annars är det ju svårt att gå vidare. Polisen släpper förstås ingenting om a) sättet hon blivit mördat på och b) om hon har utsatts för sexuellt våld. Ett sexrelaterad mord skulle ju skrämma Farstaborna onödigt. Då väntar vi hellre på ytterligare ett mord.
Det verkar ju inte som att hon är identifierad. Det kan tyda på att det är en illegal invandrare. De löper också större risk att råka ut för något eftersom sådana fall är så svårlösta.
Citera
2021-07-18, 21:54
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag spekulerar i att mordplatsen är någon annanstans och att hon dumpats i sjön.
Någon tog hennes kläder och tillhörigheter av en anledning.
Finns övervakningskameror nära sjön där hon hittades?

Tror inte det, närmaste kameror är nog bara i Farsta Strand i tunnelbanestationen och i pendeltågsstationen, samt om de har bankomat i det lilla centrumet, sen i Coop som finns där också, är mest bostadshus och radhus på väg till platsen.

Inte sett något, ska väl vara om några folk i radhusen har privata kameror?
Sen vet jag inte om det finns kameror bortåt skolan och golfklubben där men det är kanske lite för långt från platsen där man hittade kroppen? Efter bron där kan man säga att det är mer landsbygd med villor och sen skog och fält samt golfbanan då.
Ta en kik på kartan över området.
Citera
2021-07-18, 21:59
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Det ser inte speciellt tätbebyggt ut söder om bron, troligen är det glest med trafik en sen måndagkväll/natt över bron. Verkar heller inte finnas någon väsentlig insyn från hus i närheten när man kollar Google Streetview. Dumpning från södra brofästet är nog inte omöjligt, vilket i så fall skulle vara i närheten av fyndplatsen.
Säger bara att det är möjligt, om det är troligt är en annan sak och i så fall kan det röra sig om en annan typ av GM och MO (bil krävs). Mer planerat och mindre random i så fall kanske.

Fast det är inte superglest med trafik, går buss som går till Huddinge Sjukhus i Flemingsberg åtminstone en gång i halvtimmen tror jag och så är det vägen bort till Huddingevägen som är en vältrafikerad väg, vägsträckan mellan Farsta Strand och Huddingevägen är dock väldigt lantlig, dvs. det är inte ödsligt.
Sen om kroppen dumpats på platsen så är det endå rätt många hus, fast iofs de kan ju varit bortresta då det är sommar, känns som någon borde reagerat om mordet skett där eller om någon bara droppar en kropp från bron.
Citera
2021-07-18, 22:01
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Jag trodde samma sak fram tills att jag var i området och kollade lite igår. Det har blivit bortgallrat en hel del buskar och träd sen street veiw var där och tog bilder.

Det är inte omöjligt att dumpa någon från bron osedd, men jag kan inte förstå varför man skulle välja precis där av alla platser när det skulle gå att köra mindre än en kilometer längre bort och verkligen komma ut till öde platser.

Men visst, säg att mordet har begåtts någonstans i närheten av där hon såg senast, alltså i Farsta strand. Då är södra brofästet första bästa stället att dumpa en kropp på. Så det går inte att helt utesluta med den infon vi har för tillfället.

Om då kroppen dumpats på platsen så kan det ju vara någon som är mindre geografiskt kunnig, t.ex. Nagelmaffia Vietnameser.

Droppar nakna kroppen i vattnet och sen bara burnar iväg?

Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det verkar ju inte som att hon är identifierad. Det kan tyda på att det är en illegal invandrare. De löper också större risk att råka ut för något eftersom sådana fall är så svårlösta.

Och det skulle kunna peka på den här Vietnamesiska nagelmaffian och någon skrev att den tyckte det såg ut som hon bar på en nagelfixarväska och de flesta vet väl hur snåla asiater är så de kan tänkas inte bara mördat den här kvinnan utan även stulit nagelutrustningen.

Tror snuten får ta och börja leta i den kretsen, de verkar ju dessutom smuggla in folk på turistvisum som sen arbetar åt den här maffian som någon sorts halvslavar.
Senast redigerad av GTFO-Foreigner 2021-07-18 kl. 22:03.
Citera
2021-07-19, 01:09
Medlem
L.Kollbergs avatar
Mycket konstigt att Aftonbladet eller Expressen inte hoppar på historien. Men hon är visst ingen svensk tonåring som kan fylla rubrikerna under en hel sommar.
Citera
2021-07-19, 02:45
Medlem
Citat:
Mycket konstigt att Aftonbladet eller Expressen inte hoppar på historien. Men hon är visst ingen svensk tonåring som kan fylla rubrikerna under en hel sommar.

Det har jag också tänkt på, ett par notiser. Det är allt det blir. Märkligt och tragiskt.
Citera
2021-07-19, 09:53
Medlem
Ja det är ju onekligen ett obehagligt sammanträffande.
Citat:
Ursprungligen postat av Pagojuice
Reagerar på att kvinnan som blev våldtagen även hon saknade sin väska efter överfallet enligt Expressen.
Även denna BO saknade ju sina tillhörigheter.
Mycket obehagligt.
Citera
2021-07-19, 09:55
Medlem
Nej det räcker väl med att de plockat upp henne ur vattnet och kollar igenom vad kamerorna i området fångat upp. De behöver ju inte veta vem hon är för att göra det.
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
De har parat ihop liket med kvinnan på bilden så nog måste de veta vem det är. De har inte gått ut med identiteten offentligt. Det är ju lite synd då det kanske dyker upp fler vittnen om det står på förstasidan av Aftonbladet med stora svarta bokstäver ”Marie hittades mördad. Polis söker iakttagelser” osv. Nu är det lite mer anonymt som inte når fram till speciellt många.
Citera
2021-07-19, 11:44
Medlem
MulierFoediuss avatar
Hade missat att inget av hennes ägodelar var på platsen. Även om en mördare kan ha tagit med allt från platsen, så kanske hon tagit sig ett dopp i värmen. Och drunknat.

Finns ett ställe med "klippor" vi Trångsund, mot Fållan. Och det är ju samma vatten. Inte alls långt ifrån Ågesta. Men huruvida man flyter iväg sådan bit, innan man sjunker som en sten, det har jag ingen aning om.

Men mest troligt är väl att ett ev. "sexmöte" spårat ur i Ågesta. Där vet jag att många släpper lös sina lustar, och har gjort så länge jag minns. Finns även dårar som står och runkar i buskarna, åt andras möten. Vad säger att inte en ur "publiken" tog sig friheten att ta över efter den ordinarie mannen?

Och - som andra redan nämnt - orimligt tyst kring detta.
Citera
2021-07-19, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MulierFoedius
Hade missat att inget av hennes ägodelar var på platsen. Även om en mördare kan ha tagit med allt från platsen, så kanske hon tagit sig ett dopp i värmen. Och drunknat.

Finns ett ställe med "klippor" vi Trångsund, mot Fållan. Och det är ju samma vatten. Inte alls långt ifrån Ågesta. Men huruvida man flyter iväg sådan bit, innan man sjunker som en sten, det har jag ingen aning om.

Men mest troligt är väl att ett ev. "sexmöte" spårat ur i Ågesta. Där vet jag att många släpper lös sina lustar, och har gjort så länge jag minns. Finns även dårar som står och runkar i buskarna, åt andras möten. Vad säger att inte en ur "publiken" tog sig friheten att ta över efter den ordinarie mannen?

Och - som andra redan nämnt - orimligt tyst kring detta.

Exakt. Varför så tyst? Är det så att polisen redan vet att det är ett sexköp som spårat ur och att man egentligen tycker det är OK att prostitution och drogförsäljning hålls samlat på nudistbadets parkering.

Dvs. Då kan de ha koll på det och det stör ingen annan. Eller? Finns andra teorier?

...
Citera
2021-07-19, 14:21
Medlem
https://www.aftonbladet.se/a/x496aX

En person häktad

” Naken och utsatt för våld hittades en kvinna i 30-årsåldern död i sjön Magelungen i södra Stockholm i slutet av juni.
En man har häktats skäligen misstänkt för att ha bragt henne om livet.
Nu går polisen ut med de sista bilderna på kvinnan för att hitta vittnen som kan hjälpa dem att klara upp mordet. ”

” En man sitter häktad skäligen misstänkt för mordet på kvinnan sedan den 16 juli. Enligt polisen ska de två ha känt varandra och de ska också ha stämt träff med varandra kvällen den 21 juni.
–* Vi vet att hon skulle träffa en man och det är den mannen som sitter häktad. Någon slags relation har de och de har nog setts förut. Nu behöver vi fylla i luckorna under kvällen, säger Eva Nilsson. ”

” Den mördade kvinnan var en ensamstående mamma till ett barn och asylsökande. Enligt polisen finns det ingenting i kvinnans bakgrund som tyder på att hon ska ha haft en hotbild mot sig.
–*Hon ska ha varit en skötsam kvinna, det finns ingen bakgrund som kan förklara det här, säger Eva Nilsson. ”
Senast redigerad av ZeroStar 2021-07-19 kl. 14:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in