Citat:
Ursprungligen postat av
MarkofTheBeast
Känner inte till berörda plats då jag är skåning men kollade på kartan och funderade på om hon kan ha dumpats på en relativt ”öde” plats mitt i natten där det inte rör sig så mycket människor trots sommaren och hur strömmarna går då hon ska ha hittats nära bron…..kan hon ha dumpats från bron?
Jag är en del i området, enligt mig så skulle det vara extremt riskabelt, krångligt och tidskrävande att dumpa någon från bron. Det är inte jättemånga platser runt sjön som det skulle gå att komma tillräckligt när med bil utan att behöva köra in på någons tomt. Här är enda platsen jag kan komma på
https://goo.gl/maps/Y4afdpUm5DtiXDok9
Möjligen också vid båtklubben, ett par hundra meter väster ut från platsen ovan, om det inte är bommar i vägen där som bara båtklubbens medlemmar kommer förbi.
Kroppen ska också in i en bil innan den blir dumpad. Naken dessutom.
Jag tror att brottsplatsen är i anslutning till sjön. Kroppen kan mycket väl ha flutit ett par hundra meter till platsen hon hittades på.
Jag vet inte hur pass strömt det är precis där vid bron, men om jag får gissa så står vattnet inte helt stilla då sjön sitter ihop med tre andra sjöar. Jag är inte helt säker, men jag tror att det är ett inlopp i det nordöstra hörnet av sjön. Att det rinner från Dreviken till Magelungen sen vidare till Ågestasjön och Orlången i ett utlopp i en vik väster om bron. Det skulle i så fall passa med att hon har hamnat i vattnet på Farstasidan av sjön och flutit över till sidan där hon hittades.
Hoppas du hänger med i geografin, jag tror det går att se vad jag menar på en karta.