Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-07-18, 12:28
  #34393
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är bara vi som inte förstår. Gretas vägar äro outgrundliga.

Greta ställer de stora klimatbovarna till svars. Just nu attackerar hon granplanteringar. Vem hade trott att de tillhörde klimatförstörarna!
Herregud vad sysslar hon med
2021-07-18, 12:28
  #34394
Medlem
Giant Squids avatar
Om vi tar en tillbakablick till Gretas toolkitcase där hon stod upp för bondeupproret i Indien. Så blev F4F medlemmen Disha Ravi släppt mot borgen såsom jag förutspådde.
Polisen och den inledande rättsprocessen var löjeväckande, korrumperad där polisen åkte på flertalet motcases för sin usla hantering.
Trots att Disha fick inte de advokater som hon önskade utan blev tilldelad ett par stolpskott som inte ens hade satt sig in i fallet. Vid flera tillfällen så fick journalister fylla i deras kunskapsluckor. Vid ett möte till rätten, så blev advokaterna skickade till fel domstol, och Disha fick försvara sig själv, vilket hon gjorde med stolthet. Hon var redo att krypa tillbaks till cellen igen om det var det som krävdes.

Hon fick senare stöd av domaren i fallet Judge Rana .

"Judge Rana stated, "Considering the scanty and sketchy evidence on record, I do not find any palpable reason for keeping a 22-year-old in custody." In the order, the judge said, "Citizens are conscience keepers of government in any democratic Nation. They cannot be put behind the bars simply because they choose to disagree with the State policies." The judge further said, "This 5000 years old civilization of ours has never been averse to ideas from varied quarters. The following couplet in Rig Veda embodies our cultural ethos expressing our respect for divergent opinions", quoting a translation, "Let noble thoughts come from all direction"

Nu har Greta blivit hyllad utav Högsta domstolens, Supreme Courts Judge Chandrachud i ett tal.

SC judge Chandrachud hails Greta Thunberg, says nobody is too young to bring big change
Citat:
Speaking at a public event, the Judge said that the danger to freedoms may originate from those who are tasked to govern as well as from intolerance of people in society.

The judge also held up Swedish climate activist Greta Thunberg as an example of engaged citizenry. “Her example, in addition to that of many others, shows us how nobody is too young or too insignificant to effectuate a big change,”

“Greta Thunberg, who is one of the strongest voices in civil society against climate change, began her journey, as a lone 15 year old, sitting outside the Swedish Parliament demanding governmental action against the imminent risks of global warming,” he said.
https://theprint.in/judiciary/climat...rachud/698234/
2021-07-18, 12:43
  #34395
Medlem
Jofs avatar
Verkar som hon är vår mesta kändis. Synd att inte alla är stolta över det 😒.
2021-07-18, 12:58
  #34396
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Verkar som hon är vår mesta kändis. Synd att inte alla är stolta över det 😒.
Hon är en stor kändis, det är sant. Men man behöver inte vara stolt över alla som är kända.

Hon attackerar konsekvent nordiska och svenska företeelser för att EU skall kunna ta över Sverige. Därför är inte jag stolt över henne.
2021-07-18, 13:12
  #34397
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hon är en stor kändis, det är sant. Men man behöver inte vara stolt över alla som är kända.

Hon attackerar konsekvent nordiska och svenska företeelser för att EU skall kunna ta över Sverige. Därför är inte jag stolt över henne.
Utav 110 tweets och retweets Juli månad så är det 10 st som går att relatera till Norden. Inräknat retweets, bilder från strejk, och främst från hennes resa i norr.
Känns inte direkt konsekvent.
2021-07-18, 13:25
  #34398
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Utav 110 tweets och retweets Juli månad så är det 10 st som går att relatera till Norden. Inräknat retweets, bilder från strejk, och främst från hennes resa i norr.
Känns inte direkt konsekvent.
Frågan är vad som slås upp i media. Just nu vill EU klämma åt skogsägarna och Sverige drabbas. Då åker Greta till Norrland. Hon demonstrerar mot granplantager! Det är helt fel att en klimataktivist demonstrerar mot granplantager.

Det är vad Greta är känd för nu och vad som tagits upp i tråden.

Hon attackerar svenska företeelser och försöker få svenskt inflytande överfört till Bryssel. Hon har haft möte med en EU-kommissionär och diskuterat "sagorna om det svenska 'hållbara' skogsbruket". Hon borde istället klargöra för de svenska skogsägarna vad hon anser att de gör för fel.
2021-07-18, 14:08
  #34399
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Frågan är vad som slås upp i media. Just nu vill EU klämma åt skogsägarna och Sverige drabbas. Då åker Greta till Norrland. Hon demonstrerar mot granplantager! Det är helt fel att en klimataktivist demonstrerar mot granplantager.

Det är vad Greta är känd för nu och vad som tagits upp i tråden.

Hon attackerar svenska företeelser och försöker få svenskt inflytande överfört till Bryssel. Hon har haft möte med en EU-kommissionär och diskuterat "sagorna om det svenska 'hållbara' skogsbruket". Hon borde istället klargöra för de svenska skogsägarna vad hon anser att de gör för fel.
Det har väl knappast dykt upp i svensk media övht,. De svenska skogsägarna vet precis vad hon menar. Men det är pengar som räknas.
Många vistas inte ens eller bor i anslutning till skogar de investerar i. Gjorde dom det så hade de säkerligen inte velat ha det så
2021-07-18, 14:24
  #34400
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det har väl knappast dykt upp i svensk media övht,. De svenska skogsägarna vet precis vad hon menar. Men det är pengar som räknas.
Många vistas inte ens eller bor i anslutning till skogar de investerar i. Gjorde dom det så hade de säkerligen inte velat ha det så
Vad har ditt inlägg med klimatet att göra?
Vad vet Greta om skogsbruk öht? Lärde hon sig det på biologin i högstadiet eller när hände det?

Hur går det med sjölapparnas skolstrejk mot Tesla? Har du någon uppdatering?
2021-07-18, 14:32
  #34401
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det har väl knappast dykt upp i svensk media övht,. De svenska skogsägarna vet precis vad hon menar. Men det är pengar som räknas.
Många vistas inte ens eller bor i anslutning till skogar de investerar i. Gjorde dom det så hade de säkerligen inte velat ha det så
Men Greta hoppar konsekvent över de svenska aktörerna. Att ha möte med en EU-representant och säga att hållbarheten i det svenska skogsbruket är en "saga" utan att först diskutera med skogsägarna är fegt.

På samma sätt sitter Greta med ryggen mot riksdagen och surar. Hon har istället de flesta av sina möten med EU:s ledare. De är en form av mobbning. Hon borde kontakta de svenska politikerna istället för att sitta och sura.

Jag anser bestämt att de som lägger upp Gretas handlande har som främsta mål att flytta Sveriges inflytande till Bryssel. Och det förlorar Sverige och svenskar (oberoende av etnicitet) på.

Dessutom är Greta rasist. Hon bemöter icke-vita personer på ett annorlunda sätt. Möter hon andra etniciteter som samer eller indianer ställer hon inte krav på dem utan betraktar dem som offer. Hon tog nyligen en bild där hon blir nästan omslingrad av en svart kille som inte alls är känd för klimataktivitet. Hans merit för att hamna på bild med Greta är att han inte är vit.

Och det är också en del av EU:s planer. EU gav oss flyktingkrisen. Genom att splittra upp samhället i olika etniciteter så snabbt att ingen integration kan ske så skapas konflikter mellan grupper. Det är en förutsättning för att kunna styra Sverige från EU. När svenskarna tidigare inte var uppdelade i grupper på samma sätt som nu hade vi säkert protesterat mot hur EU nu t.ex attackerar skogsbruket och hur vi förra året betalade 200 miljarder och fick 33 tillbaka.

Jag bara förklarar varför jag inte är stolt över Greta som tidigare skrevs.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-07-18 kl. 14:49.
2021-07-18, 14:58
  #34402
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Verkar som hon är vår mesta kändis. Synd att inte alla är stolta över det 😒.
Kim Kardashian är också rätt känd så jag vet inte riktigt vad din poäng är. Jag har lite svårt att vara stolt över småflickor som får aspie-anfall men det är jag det.
2021-07-18, 17:35
  #34403
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Kim Kardashian är också rätt känd så jag vet inte riktigt vad din poäng är. Jag har lite svårt att vara stolt över småflickor som får aspie-anfall men det är jag det.
Du kanske har en förutfattad negativ attityd. Detta är en kändistråd. Och då är det i sig en poäng att hon är vår mesta kändis - i världen. Surputte!
2021-07-18, 17:36
  #34404
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hon är en stor kändis, det är sant. Men man behöver inte vara stolt över alla som är kända.

Hon attackerar konsekvent nordiska och svenska företeelser för att EU skall kunna ta över Sverige. Därför är inte jag stolt över henne.
Nej, det är därför jag beklagar detta faktum.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback