2020-07-23, 18:15
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suomi765
Dom fattar ju inte att minkjäveln dör av svält eller så rensar den halva skogen på andra djur, änder, fåglar, dödar allt i ett bo. Dom kanske kan suga kuk på internet, gräva upp gravar och gasta i megafoner men dom vet inte ett jota om djur. Man behöver inte gilla minknäringen men kom på bättre lösningar än att släppa lös dom.

Exakt det jag menar, deras aktioner är totalt hjärndöda, och stackars alla djur som kommer lida av detta
Citera
2020-07-23, 18:35
Medlem
Citat:
Dom fattar ju inte att minkjäveln dör av svält eller så rensar den halva skogen på andra djur, änder, fåglar, dödar allt i ett bo. Dom kanske kan suga kuk på internet, gräva upp gravar och gasta i megafoner men dom vet inte ett jota om djur. Man behöver inte gilla minknäringen men kom på bättre lösningar än att släppa lös dom.
Jag har inspekterat ett litet vattenkraftverk efter ett attentat mot en minkfarm några mil uppströms. Det var ingen Disneyfilm vill jag lova.
Citera
2020-07-23, 18:42
Medlem
suomi765s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jag har inspekterat ett litet vattenkraftverk efter ett attentat mot en minkfarm några mil uppströms. Det var ingen Disneyfilm vill jag lova.

Kan bara tänka mig. Fullt upp under lång tid fick ni där?
Citera
2020-07-23, 18:46
Medlem
Citat:
Kan bara tänka mig. Fullt upp under lång tid fick ni där?
Inte så mycket jobb, det tog den automatiska rensräfsan (eller vad det nu heter) hand om. Men det var betydligt tråkigare att under några veckor köra ut kanske hundratalet döda minkar i skogen än de vanliga pinnarna och skräpet som brukade fastna där.

Det riktigt jobbiga jobbet hade de som fick rensa på vägarna kring själva farmen. Minkar har sämre trafikvett än vanliga uteliggardjur och mörkerkörning i de trakterna ska ha tärt hårt på folks psyken de första dygnen. Men minkarna själva samt det övriga djurlivet var de största förlorarna.
Senast redigerad av Livsmissbrukare 2020-07-23 kl. 18:49.
Citera
2020-07-23, 19:10
Medlem
suomi765s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Inte så mycket jobb, det tog den automatiska rensräfsan (eller vad det nu heter) hand om. Men det var betydligt tråkigare att under några veckor köra ut kanske hundratalet döda minkar i skogen än de vanliga pinnarna och skräpet som brukade fastna där.

Det riktigt jobbiga jobbet hade de som fick rensa på vägarna kring själva farmen. Minkar har sämre trafikvett än vanliga uteliggardjur och mörkerkörning i de trakterna ska ha tärt hårt på folks psyken de första dygnen. Men minkarna själva samt det övriga djurlivet var de största förlorarna.

Alltså fy faen. Tror inte aktivisterna förstår det här. Ni bör ta bilder på efterdyningarna och posta till dom så dom kanske fattar skadan. Kan du pinpointa datum när det skedde kan du vara säker på att dårarna som gjorde det stoltserar med det på sina hemsidor. "Bite Back" är en sån sida.
Citera
2020-07-23, 19:34
Medlem
Citat:
Alltså fy faen. Tror inte aktivisterna förstår det här. Ni bör ta bilder på efterdyningarna och posta till dom så dom kanske fattar skadan. Kan du pinpointa datum när det skedde kan du vara säker på att dårarna som gjorde det stoltserar med det på sina hemsidor. "Bite Back" är en sån sida.
Det här var precis i smarttelefonernas begynnelse och jag hade ingen själv. Men media kom och filmade tror jag, i vilket fall dokumenterade de hur det såg ut på vägarna med typ en överkörd mink per meter landsväg. Det såg jag inte med egna ögon men väl på TV.
Citera
2021-07-12, 20:44
Medlem
SanktPeters avatar
Under storhetstiden på 1990-talet brukade så kallade djurrättsaktivister hota och sabotera egendom för djuruppfödare, köttindustri och jägare i det fördolda. Måltavlorna var alla förmenta djurplågare vars yrken, hantverk och livsstil borde förskjutas till historieböckerna. Aktivisterna attackerade i natten och släppte ut djur, förstörde djurfoder och verksamhetskritisk egendom. Djurrättsaktivisten ville på alla sätt undvika att bli sedd av vittnen eller att brottsoffer upptäcker sabotaget förrän solen går upp.
https://www.nordfront.se/djurfront-v...-sexhandel.smr
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback