Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2021-07-08, 12:41
  #25
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Tolkbehov??
Dom flesta huvudmän lögger numera in krav på goda kunskaper i Svenska språket.

Jävligt anmärkningsvärt. Ska en busschaffis inte kunna svenska. "stannar den här vid Mogadishu?" ???
Citera
2021-07-12, 16:03
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Tackar för domen.

Jag blir extremt förbannad av att läsa domen. En utländsk medborgare döms för ett så grovt brott som våldtäkt, och åklagaren försöker inte ens få honom utvisad. Något är åt h-e i vårt rättssystem!

Jag blir också extremt förbannad av att läsa domen. En utländsk medborgare döms för ett så grovt brott som våldtäkt, och åklagaren försöker inte ens få honom utvisad. Något är åt h-e i vårt rättssystem!
Citera
2021-07-12, 20:02
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Jag blir också extremt förbannad av att läsa domen. En utländsk medborgare döms för ett så grovt brott som våldtäkt, och åklagaren försöker inte ens få honom utvisad. Något är åt h-e i vårt rättssystem!

Åklagaren är förmodligen miljöpartist.

Glöm inte att det var en MP-uppgörelse med Ruinfeldt som fick hit 10.000-tals zoomalier!!
Citera
2021-07-13, 15:33
  #28
Medlem
Witkos avatar
Dessa våldsverkare skyddas av lagen innan de kommer hit. Man får inte utvisa någon som riskerar fängelse, tortyr eller någon form av förföljelse i hemlandet. Är man också eller har nyligen blivit en minoritet som t ex kristen eller homosexuell och man kommer från ett islamiskt styrt land så får man inte heller utvisa dessa entreprenörer, deras säkerhet rankas högst.
Citera
2021-09-14, 18:40
  #29
Medlem
Det är en skam att en svensk tjej kan sätta dit en utländsk som är oskyldig.

Träffade denna R*b*cka på en fest knappt en månad efter dom föll ( *=e)
Hon uttrycker då ”lättförtjänta pengar, berättar hur mycket hon fick i skadestånd” och åker sedan 5 min efter hon sagt så och ligger med någon som var slöseri med tid då han hade dålig och liten sn***

Denna tjejen har på fel grunder förstört ett liv för en oskyldig busschaufför med sina lögner för att få pengar, hon är lös och ligger med ALLT.
Vilket hon också var med på med denna busschaufför.

SKÄMS på er att ni sitter och anser att utvisning vore på sin plats, han är dömd helt Fel, men tjejer besitter tyvärr sån makt att kunna ljuga om sånt här och få nån dömd fast dom varit med på det hela.

Fyfan säger jag bara
Citera
2022-06-25, 03:02
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cod.45t
Det är en skam att en svensk tjej kan sätta dit en utländsk som är oskyldig.

Träffade denna R*b*cka på en fest knappt en månad efter dom föll ( *=e)
Hon uttrycker då ”lättförtjänta pengar, berättar hur mycket hon fick i skadestånd” och åker sedan 5 min efter hon sagt så och ligger med någon som var slöseri med tid då han hade dålig och liten sn***

Denna tjejen har på fel grunder förstört ett liv för en oskyldig busschaufför med sina lögner för att få pengar, hon är lös och ligger med ALLT.
Vilket hon också var med på med denna busschaufför.

SKÄMS på er att ni sitter och anser att utvisning vore på sin plats, han är dömd helt Fel, men tjejer besitter tyvärr sån makt att kunna ljuga om sånt här och få nån dömd fast dom varit med på det hela.

Fyfan säger jag bara
Vad menar du ??
Om du är ett ”vitten” / trovärdig källa varför var du inte med i domstol.
Citera
2022-06-25, 06:12
  #31
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Jävligt anmärkningsvärt. Ska en busschaffis inte kunna svenska. "stannar den här vid Mogadishu?" ???


Du har inte åkt buss i Sthlm hör jag ..
Mer regel än undantag att höra allt annat än svenska från chauffören här.
Citera
2022-06-25, 11:36
  #32
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Du har inte åkt buss i Sthlm hör jag ..
Mer regel än undantag att höra allt annat än svenska från chauffören här.

Jodå, och ofta. Menade bara att det borde vara högre krav på svenskakunskaper.
Citera
2022-06-25, 11:54
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"En busschaufför dömdes idag av Hudiksvalls tingsrätt till fängelse i två år och tre månader för att ha våldtagit en kvinna på bussen.

/.../

Mannen ska betala skadestånd på nästan 125.000 kronor till kvinnan."

https://sverigesradio.se/artikel/bus...kt-i-harmanger
Hur kan en människa som behöver svensk tolk, kunna få ett servicearbete där det handlar om att hjälpa resenärer till rätt destination? Hur fick han ens svenskt körkort för buss?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback