2021-07-07, 11:18
Medlem
Ezzelinos avatar
Bonucci sade att detta var den hårdaste, svåraste match han upplevt, och Spanien dominerade och imponerade i många avseenden. Några små justeringar i det laget så kan de säkert utmana om VM-guld nästa år. Bl.a. kan man väl fundera på om Unai Simon verkligen är Spaniens bästa målvakt, och om inte någon Real Madrid-spelare ändå borde tas med i truppen.

Sverige möter som bekant Spanien hemma i VM-kvalet den 2:a september - det blir svettigt.
Spanien hade 70-30 i bollinnehav mot spelskickliga Italien, mot Sverige var det 85-15...Italien stressades så att de bara hade 74% vad gäller fullbordade passningar, Sverige var nere på 55%.

https://www.goal.com/en-sa/news/toug...21jwrggmfpeehm

Citat:
---“This is the toughest game I have ever played. I congratulate Spain for what they showed, but once again this Italy showed heart, determination and the ability to push through difficult moments and the lottery of penalties rewarded us,” Bonucci told RAI Sport.

“The victory you suffer for is always the most enjoyable one.”

“Now there’s one more centimetre to go. Just one more centimetre," he added. "It’s incredible what we are doing, but we mustn’t feel satisfied. We’re in the final. It is in five days, and we need the same hunger and spirit of sacrifice to bring this trophy home after many years.”---
2021-07-07, 12:09
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Jag tror domare får stor betydelse. Blir det en "engelsk" domare som låter spelet fortgå som matchen mellan England och Skottland så vinner England. Om Italien tillåts ligga i gräset och böla till sig avblåsningar och frisparkar så vinner Italien.
Mycket snack om filmningar efter Immobiles agerande kring målet mot Belgien.

Har man följt italiensk fotboll så ser man att laget inte filmar särskilt mycket i det här mästerskapet.
2021-07-07, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LatentAmbivalens
Då har du inte träffat mig, gissar jag. Jag har nästan alltid fel, tippar nämligen Tyskland som vinnare inför varje stort mästerskap. Senast de vann EM var 1996 har jag för mig, VM vann de förvisso i 2014 (om jag återigen inte missminner mig), men jag brukar kort sagt ha fel.

Dessutom har jag fel när det kommer till det mesta annat. Men visst njuter jag av fotbollen ändå.
Det är inte många som tippar rätt vinnare på andra grunder än personliga preferenser, så du är nog expert i alla fall.
2021-07-07, 12:22
Medlem
Jon.Holmss avatar
Utan tvekan EM:s bästa match hittills! Bara att lyfta på hatten och gratulera italienarna, samtidigt som jag känner sympati för spanjorerna. Måste svida rejält att förlora en sån här match.

Chiesas mål var f.ö. en riktig läckerbit
2021-07-07, 12:33
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Utan tvekan EM:s bästa match hittills! Bara att lyfta på hatten och gratulera italienarna, samtidigt som jag känner sympati för spanjorerna. Måste svida rejält att förlora en sån här match.

Chiesa har stått för mycket fint denna turnering. Igår var det fint, men det slår inte den mot Österrike.

Gillar hur han verkligen inte ser ut som en fotbollsspelare, han ser ut som en tjänsteman eller ekonom på något kontor.
2021-07-07, 12:43
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms

Jag tycker att det var en typisk jämn slutspelsmatch som slutade 1-1 och gick till straffar. Inte så att spelet böljade eller att italien hämtade upp ett underläge eller något annat spektakulärt. Bara med de här två lagen så håller jag italien-österrike och utan tvekan spanien-kroatien högre i turneringens slutspel.
2021-07-07, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag tycker att det var en typisk jämn slutspelsmatch som slutade 1-1 och gick till straffar. Inte så att spelet böljade eller att italien hämtade upp ett underläge eller något annat spektakulärt. Bara med de här två lagen så håller jag italien-österrike och utan tvekan spanien-kroatien högre i turneringens slutspel.
Italien-Österrike var ett totalt sömnpiller bortsett från förlängningen. Italien-Schweiz, Turkiet-Italien och gårdagens match var i så fall betydligt mer underhållande bara av Italiens matcher.
2021-07-07, 13:10
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Italien-Österrike var ett totalt sömnpiller bortsett från förlängningen. Italien-Schweiz, Turkiet-Italien och gårdagens match var i så fall betydligt mer underhållande bara av Italiens matcher.
Jo jag kanske minns den fel. Jag minns den som ångest och sen betydligt mer förlösande för italien och att chiesas mål som var 1-0 var kanske turneringens snyggaste. Som italiensupporter så var det en match med fler extremer. Matcherna mot schweiz och turkiet var roliga och bra för att vara gruppspelsmatcher. Med betoning roliga och show.
2021-07-07, 14:17
Medlem
se8035s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
När båda lagen vinner på straffar och man får 2.35 så är det inte riktigt skönt. På roulette hade du fått 4 ggr pengarna om du sätter rätt två gånger.
Jo då men på roulette kan man även förlora och vafan sätta 2 rätt på något sunkigt nät roulette som är riggat med en brud i webcameran nej tack.
Visste att Italien skulle gå vidare. Fan om du följt Em så vet du själv att Spanien inte kan näta.
2021-07-07, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se8035
Jo då men på roulette kan man även förlora och vafan sätta 2 rätt på något sunkigt nät roulette som är riggat med en brud i webcameran nej tack.
Visste att Italien skulle gå vidare. Fan om du följt Em så vet du själv att Spanien inte kan näta.
Jaja alltså grattis till vinsten, säger bara att det egentligen var två ganska dåliga spel som du vann på med tanke på att båda gick igenom på straffläggning. Ta det försiktigt med bettingen bara. //Fd spelmissbrukare

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback