2021-07-01, 14:41
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
Du själv är långtidsstudien förstår du väl.

Ta nu och förklara vad det är som gör att det dör folk av vaccinen?

Förresten är du avmaskad och chippad också? Vill du ha ett saftigt ben att tugga på?
Kan du, snälla, ge någon form av tillförlitlig statistik över alla de som dött i Sverige? Det finns, vad jag kunnat notera, tre misstänkta fall i landet och då är långt mer än hälften vaccinerade.

Då ämnet är att spikproteiner orsakar problemen med vaccinet så kan vi väl försöka enas om det faktiskt bildas spikprotein av vaccinet eller inte? Om svaret är ja (hur det nu skulle gå till) så finns det något att diskutera, om svaret är nej (det vill säga att vaccinet i sig inte skapar spikprotein) så är väl egentligen tråden rätt ointressant eftersom frågeställningen i dessa början är felaktig.

Jag tror du blandat ihop mig med din fru, hennes behov av avmaskning och ett saftigt ben är nog mer relevant...
Citera
2021-07-01, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Kan du, snälla, ge någon form av tillförlitlig statistik över alla de som dött i Sverige? Det finns, vad jag kunnat notera, tre misstänkta fall i landet och då är långt mer än hälften vaccinerade.

Då ämnet är att spikproteiner orsakar problemen med vaccinet så kan vi väl försöka enas om det faktiskt bildas spikprotein av vaccinet eller inte? Om svaret är ja (hur det nu skulle gå till) så finns det något att diskutera, om svaret är nej (det vill säga att vaccinet i sig inte skapar spikprotein) så är väl egentligen tråden rätt ointressant eftersom frågeställningen i dessa början är felaktig.

Jag tror du blandat ihop mig med din fru, hennes behov av avmaskning och ett saftigt ben är nog mer relevant...
3 fall tror du på det själv?

Vad är det som gjort att folk dött av vaccinen?
Ingen som vet?

Det är ju inte spikproteinen för det finns det ju inga studier på. Och finns det inga studier så har det inte hänt.
Citera
2021-07-01, 15:37
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
3 fall tror du på det själv?

Vad är det som gjort att folk dött av vaccinen?
Ingen som vet?

Det är ju inte spikproteinen för det finns det ju inga studier på. Och finns det inga studier så har det inte hänt.
Om du påstår att folk dött av vaccinet så får du nog komma med någon form av källa. Ja, jag tror på det, det finns inte särskilt mycket som tyder på att vaccinen i någon orimlig omfattning ger massor med biverkningar.

Jag undrar hur du fått för dig att vaccinen skapar spikprotein och inte som den samlade vetenskapen säger "en del av ett spikprotein", för det är viss skillnad på en avtryckare och en automatkarbin...
Citera
2021-07-01, 20:25
Medlem
Citat:
Om du påstår att folk dött av vaccinet så får du nog komma med någon form av källa. Ja, jag tror på det, det finns inte särskilt mycket som tyder på att vaccinen i någon orimlig omfattning ger massor med biverkningar.

Jag undrar hur du fått för dig att vaccinen skapar spikprotein och inte som den samlade vetenskapen säger "en del av ett spikprotein", för det är viss skillnad på en avtryckare och en automatkarbin...

Vektorvaccinen och RNA-vaccinen gör så kroppen bildar hela spikprotein.
Citera
2021-07-01, 23:45
Medlem
Trigglypuffs avatar
Citat:

https://www.lifesitenews.com/news/va...angerous-toxin
Citera
2021-07-01, 23:51
Medlem
Trigglypuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Jo det går även om det inte är 100%. Det räcker att spridningstalet (R) går ner stadigt under 1 så avtar spridningen med tiden.

Men vaccinet är bara verksamt i 6 månader.

Så lycka till med att utrota covid-19.

Det enda solidariska du kan göra är livslång isolering.

Du vill väl inte utsätta dina medmänniskor för någon risk överhuvudtaget?

Eller lite risk går bra?
Citera
2021-07-02, 01:57
Medlem
Varför skall jag, som frisk ung person med mycket bra immunförsvar, ta ett vaccin som inte hindrar mig 1) att få Corona och 2) att sprida vidare Corona...

Det finns liksom ingen logik. Jag väntar tills långtidsstudierna, vilket jag sa innan allmänheten ens visste om att Corona fanns...
Citera
2021-07-02, 09:39
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topdaawg
Vektorvaccinen och RNA-vaccinen gör så kroppen bildar hela spikprotein.
Inga vektorvaccin används i Sverige, ytterst begränsat över huvud taget inom EU och mRNA-vaccinen bildar en liten del av ett spikprotein. Om du vill hävda annat så får du gärna ange källa, här är en som säger tvärtom:

Citat:
A Closer Look at How COVID-19 mRNA Vaccines Work

COVID-19 mRNA vaccines give instructions for our cells to make a harmless piece of what is called the “spike protein.” The spike protein is found on the surface of the virus that causes COVID-19.

1. First, COVID-19 mRNA vaccines are given in the upper arm muscle. Once the instructions (mRNA) are inside the immune cells, the cells use them to make the protein piece. After the protein piece is made, the cell breaks down the instructions and gets rid of them.
2. Next, the cell displays the protein piece on its surface. Our immune systems recognize that the protein doesn’t belong there and begin building an immune response and making antibodies, like what happens in natural infection against COVID-19.
3. At the end of the process, our bodies have learned how to protect against future infection. The benefit of mRNA vaccines, like all vaccines, is those vaccinated gain this protection without ever having to risk the serious consequences of getting sick with COVID-19.

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019...ines/mrna.html
Citera
2021-07-02, 09:50
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trigglypuff
https://www.lifesitenews.com/news/va...angerous-toxin
Men snälla, är detta en källa över antal döda i Sverige? Eller ens i EU? Det som nämns i artikeln är VAERS-data som är totalt opålitlig tills den analyserats och verifierats i USA.

Hade VAERS-data kunnat överföras till Sverige så skulle vid haft 110 döda i Sverige. En hög siffra, javisst, men fortfarande mindre än en procent av C19-döda. Fast viktigast är väl ändå att det bara finns tre misstänkta dödsfall i Sverige som åtminstone går att hitta någonstans.
Citera
2021-07-02, 14:58
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trigglypuff
Men vaccinet är bara verksamt i 6 månader.

Så lycka till med att utrota covid-19.

Det enda solidariska du kan göra är livslång isolering.

Du vill väl inte utsätta dina medmänniskor för någon risk överhuvudtaget?

Eller lite risk går bra?
Vem påstår att vaccinet bara är verksamt i 6 månader?

Det vi vet idag är att det är verksamt i minst 6 månader eftersom vaccinationen inte pågått längre. Studier pågår där långtidsimmuniteten utreds.
Citera
2021-07-03, 17:59
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:

https://www.adrreports.eu/de/search_subst.html#
Långt över 10000 anmälningar om dödsfall.
Hundratusentals med allvarliga biverkningar.

Som exempel, astra och pfizer.

Citera
2021-07-05, 10:58
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
https://www.adrreports.eu/de/search_subst.html#
Långt över 10000 anmälningar om dödsfall.
Hundratusentals med allvarliga biverkningar.

Som exempel, astra och pfizer.

Du kanske skulle försöka förstå att de rapporter som görs här inte alls återspeglar verkligheten vad gäller konstaterade dödsfall och biverkningar.

Från samma webbpats:
Citat:
*Informationen på denna webbplats speglar inte någon bekräftelse på en potentiell koppling mellan läkemedlet och den eller de observerade effekterna.
*Informationen på denna webbplats avser misstänkta samband som speglar rapportörens iakttagelser och åsikter. En vetenskaplig bedömning av ett orsakssamband mellan ett läkemedel och en effekt ingår i den kontinuerliga övervakningen av ett läkemedels nytta och risker, men bedömningen tar även hänsyn till många andra faktorer, såsom patientens medicinska tillstånd och sjukdomsbakgrund.
*Informationen kan omfatta kända biverkningar som redan finns beskrivna i produktresumén och bipacksedeln.
*Antalet misstänkta biverkningar i EudraVigilance ska inte tjäna som grund för bestämning av sannolikheten för att en biverkning inträffar. Orsaken till detta är att antalen måste sättas i förhållande till andra faktorer, t.ex. hur många människor som tar läkemedlet och hur länge läkemedlet har funnits på marknaden.
*Varje enskilt fall i EudraVigilance avser i allmänhet en enda patient, samtidigt som mer än en biverkning kan ha rapporterats i en rapport. Därför kommer inte antalet biverkningar alltid att vara samma som antalet enskilda fall.
*Biverkningsrapporterna i EudraVigilance utgör inte all tillgänglig information om ett läkemedels nytta och risker

Det finns ytterst få konstaterade samband mellan något av vaccinen och dödsfall. Att folk dör efter vaccination är inte alls konstigt. Folk dör hela tiden. Aldrig tidigare har så många vaccinerats på så kort tid som med vaccinen mot C19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in