2021-07-04, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastifmeister
Har du verifierat ampullerna på AP:s hemsida?

Jag körde klart 2 pkt Testobolin i våras, utgångsdatum 2021, och fick tryck direkt typ efter första veckan.

Vore jävligt trist om du fått fakes.

Alltså nej, tänkte inte fan är man så dum så man skickar overifierbara, men ska göra, visserligen gör ju inte de ngn skillnad.

Blodprov, ändå som bevisar ngt, ska göras framöver.
Citera
2021-07-04, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastifmeister
Har du verifierat ampullerna på AP:s hemsida?

Jag körde klart 2 pkt Testobolin i våras, utgångsdatum 2021, och fick tryck direkt typ efter första veckan.

Vore jävligt trist om du fått fakes.

Såg att du gått på testobolin igen, du kan ju återkomma med batch om du har lust...
Citera
2021-07-04, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Förklara gärna vad det är för fel att konstant ligga på 20-30 nmol/L

Det är just här problemet ligger för mångfalden med behandling av nebido. Då våra svenska läkare är generellt bristande i kunskap när det kommer till endokrinologi och hormonbehandling gör också det att patienterna blir bländade av fel saker.

Det kan hjälpa en del att konstant ligga på 20-30 nmol totalt testosteron. Det kan bota många problem som testosteronrbist medför. Problemet är att det endast är en beståndsdel av vad som sker på ens hormonprofil i övrigt och ens totala testosteron kan tillvisso vara ganska ointressant.

Då det är en alldeles för gles injektionsfrekvens så kan det bli alldeles för turbulent på ens SHBG exempelvis. Det är en alldeles för stor dos som skjuter ner enzym proteinet och tar lång tid innan det hämtar sig och kan transportera sexhormonerna till rätt ställen (testosteron, östrogen samt DHT). Har man alldeles för högt SHBG och behöver få ned det så kan det vara bra - SHBG reagerar på dos samt frekvens. Massvis med mer saker men mycket av detta.

Aromatisering är en annan biståndsdel. Injiceras det en alldeles för stor dos på en gång så kontras detta med stor halt från enzymet aromatas som konverterar testosteronet till östrogen samt DHT i mycket större skala än ifall man hade delat upp dosen mer frekvent. Idag behandlar man överskott på E2 (östrogen) med AI - främst anastrazole och det är inte bra för lipidprofilen främst HDL kolesterolet, som förövrigt redan blir påverkat av exogent testosteron. Detta kan kontras med tätare stickintervall.

Mycket av testosteronets positiva egenskaper som välmående, mer ork, libido m.m har med hur mycket tillgång ens centrala nervsystem kan nyttja hormonet. Hit har enbart fritt testosteron tillgång - INTE ens totala. Det totala testosteronet spelar roll, men kan ses mer som en måttstock och riktlinje.

Hur som helst så skall du vara glad om du hittat något som funkar för dig. Men det finns bättre upplägg än andra - även om hormonbehandling är oerhört komplext och individuellt.

Mvh
Citera
2021-07-04, 22:09
Moderator
Arne.Ankas avatar
Shoppar ska inte diskuteras i denna tråden speciellt inte shoppar som bannlysts från Flashback.
/Moderator
Citera
2021-07-05, 17:48
Medlem
NirvanAs avatar
Någon som har plus? Aftonbladet hade tydligen tre rubriker idag om TRT, två var negetiva en var neutral 🤣..

"Läkaren: testosteron kan förkorta ditt liv"
"Testosteron gjorde att Kristian blev pigg igen"
"Fick hjärtsvikt och låg på sjukhus 1.5 månader"
Citera
2021-07-05, 18:05
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allheder
Går tyvärr inte att göra rätt i en nebidobehandling då injektionsfrekvensen är alldeles för gles.

Komplett skitsnack. Finns tusentals personer som har en fungerande behandling med nebido. Däremot kanske den inte är "optimal" i alla avseenden men få, om inga, medciner kommer utan både för- och nackdelar/avseeda verkningar och biverkningar.
Citera
2021-07-05, 18:07
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseBengt
Snart 6v med alpha pharma testobolin, efter allt bra man har läst hade man höga förväntningar. Cirka 200mg/vecka, kan inte påstå att jag märker något märkbart öht. För ngt år sedan vid kontroll låg jag på 7nmol testo, så visste bör man märka. Gör detta mest i välmåendemening. Kanske att man känner en ökad sexlust, men kan fan vara placebo med. Inte fan borde man behöva ligga högre för att få lite mer välmående, vet att det är komplext med hormoner, anser ändå ha bra koll, och vet hur det ska kännas.

Någon input på det här, trodde ap skulle leverera men är skeptisk ATM, 6v, det borde märkas.

Hade du brist på T när du började? 200 mg/v är i minsta laget om du hade normala T-nivåer innan kuren.

Sen, om du köpt AP spelar leverantören stor roll. AP har förfalskats vitt och brett.
Citera
2021-07-05, 18:13
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bodyfass
Herreguuuud i himlen en HB värde på 197 har jag aldrig sett det är helt jävla otroligt att du ens lever med dom värderna borde du har fått hjärtinfarkt längesedan, det är bara frågan om tid innan du får ett hjärtinfarkt. Du behöver söka din lokala vårdcentral för ett akut besök för att få remiss till en hematolog för blodtappning och under tiden kan du besöka blodcentralen.se också för tappning. Jag tror inte att du förstår vad en HB värde på 197 betyder? Hb värderna går upp också om man har sömnapne o snarkar då kroppen behöver bilda mera syre o därmed bildar mera röda blodkroppar. Har du sömnapne också? Primära orsaken till höga hb värdet är såklart steroider. Som sagt sök läkare och boka akut tid om du inte vill få stroke eller hjärtinfarkt.

Tagga ner lite nu Tarzan!

HB på 197 är högt. Likaså EVF på 55. Båda bör åtgärdas och man bör se till att ligga någonstans inom eller precis över ref.värden på dessa. Samtidigt är det inte så att något av mätvärdena ovan i normalfallet innebär en omedelbar död.

Känner till fall där HB legat på över 220 och EVF på över 60 och personen i fråga klarat sig fint i flera veckor tills detta kunnat åtgärdas. Likaså har jag sett liknande värden som sedan, efter att personen ifråga fått i sig mat och vätska, sjunkit drastiskt.
Citera
2021-07-05, 18:14
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bodyfass
Visa mig källa eller bevis att tappa blod blir en ond spiral och att kroppen kommer justera det relativ snabbt till nivåerna innan. Jag har sj tappat i flera år och vet att det inte är så, det är logiskt att nivåerna går såklart ner vid varje tappning och upp när du går på steroider som ökar röda blodkroppar. Höga Hemoglobin, höga evf och höga trombocyt värden går oftast hand i hand och när du tappar går dessa värden samtidigt ner.

Främsta orsaken att BB får hjärtinfarkt det är pga dåliga blodvärden och kolesterolvärden och det är drf majoriteten tappar regelbundet blod. Att påstå att det blir en ond spiral när man tappar blod säger hur mycket du vet om tappning, säg det till din lokala läkarre så får du se vad du får för svar.

Här har Tarzan rätt.

Det blir ingen ond spiral av att tappa blod och för de som kurar länge är detta en nödvändighet för att bibehålla hälsan.
Citera
2021-07-05, 18:16
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Den vägen har jag gått många gånger och det är ingen idé.

Lider med dig! Hur är det med självmedicinering eller privat vårdgivare då? Att tillgripa självmord är fel väg att gå, det finns en lösning.
Citera
2021-07-05, 18:18
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forbjudenmark
Vet inte om och hur man kan söka bakåt i tråden för min fråga har säkerligen dykt upp tidigare.
Hur fungerar det med blodprov när man går på nebido? Ska provet fortfarande göras fastande före kl 10 på morgonen? Undersköterskan sa det men jag är nästan helt säker på att min läkare sa att det inte spelar någon roll när man väl står på behandling.
Indikatorn jag skulle kolla va testo.

Du kan ta det vid 23.35 på kvällen, står du på nebido spelar det ingen rolll.
Citera
2021-07-05, 18:20
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Hej.
Har haft trt massa år och kurat en del.
Gick för 6 veckor av en 10 v blast med 250 test, 250 deca och 200 mast, alla långestrar.
Har nu blodvärden som HB 197 och EVF 55 trots att jag gjorde allt för att sänka före blodprovet.
Vad tror ni kommer hända med recept mm, och finns det nått sätt att komma runt sirapsblod??

Uppdatera gärna hur det gick med receptet. Och med hälsan för den delen också.

Sen, ge fan i att köra deca och mast om du har sådana problem med blodvärdena. Bättre att höja dosen testo då istället.

Se sen till att du har mat i magen och ordentligt med vätska i systemet hela tiden och ta lite aspirin tills du lyckats med en tappning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in