Citat:
Ursprungligen postat av
Prempion
Jag tycker att det är märkligt att det inte fått mer uppmärksamhet att Sverige måste införa fastighetsskatt, sänka ränteavdragen eller avreglera hyresnämnden för att få del av EU:s coronastöd:
https://www.aktiespararna.se/nyheter...lan-fortsatter
Detta gör att den nuvarande regeringskrisen kommer i lite nytt ljus. Märkligt att V inte var mer högljudda om marknadshyrorna förrän Dragostar tog över, Sjöstedt var mer kuvad under S än vad jag trodde. Men de hoppades väl på att det skulle bli fastighetsskatt istället för marknadshyror. Medan M och KD la ner rösterna för de hoppades på marknadshyror och inte fastighetsskatt.
Jag håller med dig om att det är märkligt.
Enligt min uppfattning råder ingen tvekan om att våra politiker är mutade genom bl.a styrelseuppdrag.
Vi har bidragit cirka 200 miljarder till paketet och för att få tillbaka 33 miljarder berättar kommissionen vad vi skall göra. Dessutom inom helt andra områden än Corona. Men ingen politiker vågar protestera. (Och Ylva Johansson sitter förmodligen och trycker i någon garderob.)
Våra politiker som inte protesterar mot det avtalet måste vara mutade och stå under påverkan, anser jag.
Dessutom är väl de 33 miljarder vi "får tillbaka" öronmärkta av kommissionen för att användas till speciella ändamål?
Går inte förslagen mot varandra vad gäller fördelningspolitik? Fastighetsskatt "missgynnar" fastighetsägare medan marknadshyror gynnar dem?
Det är något på gång med boendekostnader. Våra politiker verkar ha fått order att skapa kaos runt boendekostnader. Gates senaste bok pekar ut stål och betong som klimatbovar. (Med klimatvapnet kan man peka ut nästan vad som helst.)
EU verkar komma med klimattullar på stål, betong och energi
(FB) EU-förslag om koldioxidtullar på bl.a stål, cement och el
Den här gången verkar man ha valt ut boendekostnaderna för att fortsätta attacken mot vanligt folk.