Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-29, 06:45
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Inte att förglömma är att hon i samband med det fetade blev slängd till marken en andra gång av OV:
– De var väldigt våldsamma och det kändes hemskt. De knuffade ner mig på marken.
Kan vara grisiga väktare men kan även vara för att skydda henne. Om hon springer runt och flippar nära spåren Mm.
Citera
2021-06-29, 08:09
  #146
Medlem
låter som att hon kände sig mer kränkt av vakterna än av våldtäkten.
Citera
2021-06-29, 08:12
  #147
Avstängd
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moneyberry
Du har uppenbarligen inte varit i Bergshamra på 30-40 år. Bergshamra är lugnt och tryggt och består mest av barnfamiljer, pensionärer och studenter.
ok, tjabo. om bergshamra ändrat karaktär sedan jag var där en hel del på 2000-talet, så är det positivt. är bagis också en härlig jehovas vittne-dröm nuförtiden också?
Citera
2021-06-29, 08:29
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Du är uppenbart lika kor5kad som vakterna. Man får inte nya anfall efter man haft ett.


Om du nu har EP som du påstår så borde du veta att man visst kan få fler anfall efter att ha fått ett anfall. Skrämmande att du tydligen inte vet bättre än att uttala dig om saker du inte har koll på
Citera
2021-06-29, 08:48
  #149
Medlem
Vore det inte bra om alla felfria skribenter här startade något slags jourlinje dit ordningsvakter, poliser och sjukvårdspersonal kunde vända sig när de behöver hjälp med bedömingar i akuta situationer?

Det är inte lätt för vanliga dödliga människor att fatta i efterhand hundraprocentigt korrekta beslut i akuta situationer med ofullständig information. Dessa borde kunna få hjälp av övermänniskorna här.
Citera
2021-06-29, 11:17
  #150
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GooksInTheWire
Vore det inte bra om alla felfria skribenter här startade något slags jourlinje dit ordningsvakter, poliser och sjukvårdspersonal kunde vända sig när de behöver hjälp med bedömingar i akuta situationer?

Det är inte lätt för vanliga dödliga människor att fatta i efterhand hundraprocentigt korrekta beslut i akuta situationer med ofullständig information. Dessa borde kunna få hjälp av övermänniskorna här.
Men jour läkaren sa ju att det gick bra. Att dom ska ha lite kunskap om ep är inte för mycket begärt. Jävla maktmissbruk att inte låta henne åka med.
Citera
2021-06-29, 11:23
  #151
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thewayoffun
Om du nu har EP som du påstår så borde du veta att man visst kan få fler anfall efter att ha fått ett anfall. Skrämmande att du tydligen inte vet bättre än att uttala dig om saker du inte har koll på
Det är extremt ovanligt visst "kan" man. Men alla kan få ett ep anfall eller svimma. Vanligare att man får ett om man har ep. Enligt din logik skulle ingen med ep kunna åka då. För risken finns ju att man får ett anfall och den är då större än om du nyss haft ett. Lille vän jag har levt med ep 30 år. Så du behöver inte lära mig tack!
Citera
2021-06-29, 11:51
  #152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det är extremt ovanligt visst "kan" man. Men alla kan få ett ep anfall eller svimma. Vanligare att man får ett om man har ep. Enligt din logik skulle ingen med ep kunna åka då. För risken finns ju att man får ett anfall och den är då större än om du nyss haft ett. Lille vän jag har levt med ep 30 år. Så du behöver inte lära mig tack!

Det är inte extremt ovanligt med ytterligare anfall om man har känd ep och haft ett anfall. Personer med ep är inte en sorts homogen grupp som alla reagerar lika vid anfall. Det finns många olika sorters anfall både vad gäller intensitet, längd, antal anfall osv.

Du må ha levt 30 år med din typ av ep, och kan den väl, men verkar vara dåligt insatt i hur olika sorters ep kan skilja sig åt och att det är olika för olika människor.
Citera
2021-06-29, 12:18
  #153
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thewayoffun
Det är inte extremt ovanligt med ytterligare anfall om man har känd ep och haft ett anfall. Personer med ep är inte en sorts homogen grupp som alla reagerar lika vid anfall. Det finns många olika sorters anfall både vad gäller intensitet, längd, antal anfall osv.

Du må ha levt 30 år med din typ av ep, och kan den väl, men verkar vara dåligt insatt i hur olika sorters ep kan skilja sig åt och att det är olika för olika människor.
Du tror fortfarande att du vet bättre. Du tror att jag bara utgår från mig själv. Jösses! Tror du på fullaste allvar att jag inte vet vad du skriver? Nej så klart det finns olika typer men det är en annan sak. Jag har läst det mesta om ep. Känner givetvis många andra med ep. Hat diskuterat och frågat neurologer. Av förklarliga skäl. Det har gått framåt och dom flesta med ep är helt annfalls fria pga att det finns så bra medicin nu mer. Det är fortfarande extremt liten risk att man får 2 anfall på raken. Risken efter är är mindre än innan.
Citera
2021-06-29, 12:25
  #154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Du tror fortfarande att du vet bättre. Du tror att jag bara utgår från mig själv. Jösses! Tror du på fullaste allvar att jag inte vet vad du skriver? Nej så klart det finns olika typer men det är en annan sak. Jag har läst det mesta om ep. Känner givetvis många andra med ep. Hat diskuterat och frågat neurologer. Av förklarliga skäl. Det har gått framåt och dom flesta med ep är helt annfalls fria pga att det finns så bra medicin nu mer. Det är fortfarande extremt liten risk att man får 2 anfall på raken. Risken efter är är mindre än innan.


Jag inte bara tror jag vet! Så länge du inte är medicinskt utbildad och jobbar med personer som har ep så ska du vara väldigt försiktig med att uttala dig. Och om du var medicinskt utbildad så hade du vetat det och inte diskuterat på det sätt du gör.
Citera
2021-06-29, 12:36
  #155
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thewayoffun
Jag inte bara tror jag vet! Så länge du inte är medicinskt utbildad och jobbar med personer som har ep så ska du vara väldigt försiktig med att uttala dig. Och om du var medicinskt utbildad så hade du vetat det och inte diskuterat på det sätt du gör.
Lägg av nu. Jag vet mer om ep än en allmänläkare. Jag har jobbar med personer som har ep. SÅ LÄGG NER NU. Du missade att akutläkaren sa att det var lugnt att hon kunde gå? Men du vet bättre ? Du vet uppenbart ingen ting. För allt du skriver är fel.
Citera
2021-06-29, 12:50
  #156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Lägg av nu. Jag vet mer om ep än en allmänläkare. Jag har jobbar med personer som har ep. SÅ LÄGG NER NU. Du missade att akutläkaren sa att det var lugnt att hon kunde gå? Men du vet bättre ? Du vet uppenbart ingen ting. För allt du skriver är fel.


Bara för att man har ep ska man inte bli nekad till att åka tunnelbana. Det resonemanget är udda och förklarar inte riktigt det som hände.

Att akutläkaten via telefon bedömde att det var lungt baseras på de vitalparametrar som ambulanspersonalen sannolikt tagit. Det innebär inte att det är ett korrekt beslut. Det vet nog bara de som varit på plats! I tidningen kommer bara en persons version fram och den speglar kanske inte hela sanningen!

Att påstå sig veta mer än en allmänläkare är lite udda om man inte är utbildad själv. Ep och neurologi är ett stort och komplicerat område om man vill vara påläst
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback