Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-27, 15:50
  #37
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Tjejer och killar har blivit våldtagna på liknande platser tidigare. Varför är det svårt att tro på?

För nåt år sen blev två pojkar våldtagna hela natten några hundra meter från bostadsområdet Hagalund.

Det är detta med pistolen...
och hon verkar inte vara nämnvärt
chockad över pistolvåldtäkten.

Polisen hade ej full styrka ute heller,
de brukar väl dra fram fullt med folk
när en man hotar med pistol?
Citera
2021-06-27, 15:53
  #38
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
Det är detta med pistolen...
och hon verkar inte vara nämnvärt
chockad över pistolvåldtäkten.

Polisen hade ej full styrka ute heller,
de brukar väl dra fram fullt med folk
när en man hotar med pistol?

Kanske inte var en riktig pistol. Gm kanske använde en morot under tröjan och låtsades att det var en pistol och därför trodde hon att det var en pistol.
Citera
2021-06-27, 15:58
  #39
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Kanske inte var en riktig pistol. Gm kanske använde en morot under tröjan och låtsades att det var en pistol och därför trodde hon att det var en pistol.

Nja, tycker hela våldtäckshistorien är overklig.
Och hon verkar hysa mer agg mot OV och
ambulanspersonalen än mot själva våldtäcksmannen...
Citera
2021-06-27, 16:16
  #40
Medlem
DeValeras avatar
Det är fullkomligt orimligt att ordningsvakter har en så kort utbildningstid på enbart 80 timmar, med tanke på vilken maktställning de sedan får ute i samhället. En ordningsvakt borde ha viss grundläggande medicinsk utbildning, så att de ska kunna förstå när en ambulans eller polis bör tillkallas. Denna gång var det ett EP-anfall, nästa gång kan det vara ett för lågt blodsocker, eller stroke eller hjärtinfarkt. Utbildningen till ordningsvakt borde rimligen ligga på en termins heltidsstudier.


Läste nu att ambulans hade tillkallats till platsen. Förmodligen var hon rätt full. Kanske eventuellt fyllehäkte hade passat in, eller tillnyktring på beroendeklinik.
__________________
Senast redigerad av DeValera 2021-06-27 kl. 16:20.
Citera
2021-06-27, 16:17
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varfor
Fast här hade ju läkare kontaktats från ambulansen som konstaterade att det rörde sig om epilepsi och som meddelade att hon kunde fortsätta resan hem.

Jo för fyllon & gobbe torskar förbättras lika snabbt som hon gjorde...

10min mellan de tvingade ned henne på en bår tills läkaren meddelar att hon kan åka vidare...
Snabbaste tillnyktringen jag hört om.

Kan ju noteras att hon brottades ner två gånger totalt av ordningsvakterna. Första gången med hjälp av ambulanspersonalen:
– Det slutade med att vakterna och ambulanspersonalen brottade ner mig och trycker ner mig på ambulansbåren.
Och andra gången när hon försökte ta sig tillbaks in i tunnelbanan:
– De var väldigt våldsamma och det kändes hemskt. De knuffade ner mig på marken.
Skulle nog gärna ha lite mer detaljer på just det.

Sen blev hon då alltså nerbrottad under pistolhot en tredje gång av en våldtäktsman.
Citera
2021-06-27, 16:23
  #42
Medlem
Jag har väldigt svårt att tro på såna här historier, vem som helst kan hitta på något dyligt. Tyvärr måste jag säga.
Citera
2021-06-27, 16:26
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Hemskt med alla våldtäkter som händer nu men av någon anledning går min troll radar igång när jag läste artikeln. Kan det vara så att hon var så arg och kränkt när hon inte fick åka tunnelbanan igen så hon tänkte ”nu jäklar ska dom få se vad som kunde ha hänt! Dom ska inte få behandla mig så här!” Osannolikt?

Alltså det är nått med hur hon berättar om det som hände som känns off, hon bryr sig inte så mkt om själva våldtäkten utan vill mest att vakterna ska skämmas sen så tiden mellan hon vart avvisad och samtalet till sos kom. Är inte många minuter det handlar om, måste ha varit otrolig otur att det var en pistolman väntades just på det där.. hmm jag vet inte.


Risken att att dessa tre incidententer händer inom 40 min är låga epelepsianfall, tunnelbanatjaffs, nerbrottad,fastbunden på ambulansbår, våldtagen under pistolhot. Allt inom 40 min, ger hittepåvibbar.
__________________
Senast redigerad av Transnationell 2021-06-27 kl. 16:28.
Citera
2021-06-27, 16:32
  #44
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transnationell
Risken att att dessa tre incidententer händer inom 40 min är låga epelepsianfall, tunnelbanatjaffs, nerbrottad,fastbunden på ambulansbår, våldtagen under pistolhot. Allt inom 40 min, ger hittepåvibbar.

Du hann ta bort halva ditt inlägg men här får du ändå en länk till en tjej som ringde 112 när hennes kille fick epilepsianfall.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...alt-av-polisen
Blev nedbrottad i nylagd asfalt av polisen..


Har svårt att tro att OVs utan info om vad som händer hanterar situationen bättre.. hehe
Citera
2021-06-27, 16:39
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Du hann ta bort halva ditt inlägg men här får du ändå en länk till en tjej som ringde 112 när hennes kille fick epilepsianfall.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...alt-av-polisen
Blev nedbrottad i nylagd asfalt av polisen..


Har svårt att tro att OVs utan info om vad som händer hanterar situationen bättre.. hehe

Hur kommer det sig att poliser och andra vakter så ofta brottar ner folk med epilepsianfall?

Kan det vara en djurisk mänsklig instinkt att vi blir triggade av plötsliga rörelser. Ungefär som en katt, som går till attack om ett byte sprattlar?

Polisen: "rör dig inte, lugn"
Epilektikern forsätter splattra
Polisen/tunelbannevakterna: förfan, nu rör du dig igen, nu jävlar ska vi brotta ner dig.
Citera
2021-06-27, 16:45
  #46
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Du hann ta bort halva ditt inlägg men här får du ändå en länk till en tjej som ringde 112 när hennes kille fick epilepsianfall.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...alt-av-polisen
Blev nedbrottad i nylagd asfalt av polisen..


Har svårt att tro att OVs utan info om vad som händer hanterar situationen bättre.. hehe

Fast ingen här i tråden har sagt emot händelserna med Ambulanspersonalen och OV, det vissa här, bla jag som
inte tror på henne är våldtäkten. Detta eftersom hon verkar
mer upprörd/arg över hur ambulanspersonalen och OV behandlade
henne än mot själva våldtäkten.
Citera
2021-06-27, 16:49
  #47
Medlem
Låg IQ är väl ett krav för att bli OV. Bara samhalls-svenskar och babbar som jobbar med sånt.

Höj nivån för fan. Alla ska inte "ha jobb" de måste klara jobbet också!
Citera
2021-06-27, 16:50
  #48
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
Fast ingen här i tråden har sagt emot händelserna med Ambulanspersonalen och OV, det vissa här, bla jag som
inte tror på henne är våldtäkten. Detta eftersom hon verkar
mer upprörd/arg över hur ambulanspersonalen och OV behandlade
henne än mot själva våldtäkten.

Och fokuset hamnar på henne istället för två svikande myndigheter.. rikta fokus mot OV, sjukdomen eller ambulanspersonalen istället

Stackars tjej säger jag bara
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback