Citat:
Ursprungligen postat av
Giant Squid
Jag vill veta citatet ur den boken dårå.
Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
Greta är bäst på engelska, efter svenska, det säger hon även själv. Jag har personligen hört henne prata med fransktalande forskare om forskningsresultat, men jag märkte att Greta då mest bara lyssnade. Till mig klagade hon då lite och sa, att det inte var så lätt att hänga med i snabbt talad franska på hög nivå.
När hon hållit inledningar på franska, har hon ofta när hon skrivit talet grubblat över bästa översättningen till franska och då varit lite osäker. Så Greta behöver nog plugga en hel del franska till och gärna vara en del i Frankrike, innan hon blir riktigt bra på franska.
Det framkommer i den första boken om Greta, att meningen var att Greta på grund av sitt stora musikintresse och betydande skicklighet i att spela piano, skulle börja på Adolf Fredriks musikskola, men det verkar som om dessa planer tyvärr avskrevs.
Tror att Greta hade passat in bra där och antagligen sluppit att bli så mobbad som hon blev. I denna bok framkommer också att Greta innan Kringlaskolan gick i en särskild resursskola. I boken säger dock Greta argt på grund av vissa missförhållanden, att resursskolan inte var till för barn med särskilda behov, utan var till för lärare med särskilda önskemål!
Om den av Greta kritiserade resursskolan, som vad jag vet främst är för barn i autismspektrat, var eller är privat vet jag inte. Vad som är sant är att Greta tyvärr blev verkligt förföljd av jämnåriga och var riktigt svårt mobbad i skolan. Detta har hon själv även berättat om!
Räcker det, eller måste jag beställa boken, läsa den, och sen ge sidnummer?
Jag personligen bryr mig inte om vilken skola hon gått men det är onekligen motstridiga uppgifter som florerar.