2021-06-24, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Haha, ja... Samma här. Tyckte Polen var livsfarliga i hela matchen förutom starten på första och sedan starten i andra.

Till och med jag med noll fotbollskunskap och nära inpå noll analys förmåga när det kommer till sport hade en helt annan uppfattning än vad denna herre spydde ur sig matchen igenom.

Polen var aldrig ens nära på att göra mål och var aldrig farliga.
Att dom hade kraftigt övertag i bollinnehav och som du sa fick hörna efter hörna efter hörna verkade gå honom förbi.

Han levde i något av en fantasivärld tycker jag i hur han spelade ned Polens insats.
Hade man bara lyssnat på honom hade det var helt sjukt hur Polen lyckades göra 2 mål

Hörnor är inte speciellt farliga i fotboll, det bara känns så. Krävs i snitt 45 hörnor för att göra mål har jag för mig... 😉
2021-06-24, 11:16
Medlem
Vilken otrolig komik det var när Lewandowski(en av världens bästa anfallare) missade tre lägen på rad i första halvlek. Först nickar han i ribban från ett mycket bra läge, sen på sin egen retur har han helt öppet mål men nickar den i ribban en gång till, och på DEN returen har han fortfarande öppet mål och ska knäa in bollen men den slinker mellan benen på honom och han ramlar själv in i målet istället. Otrolig komik, Sverige hade verkligen megatur i den sekvensen.
2021-06-24, 11:42
Medlem
Kackotopis avatar
Najs att vi vann gruppen! Bäst på plan mot polen: Kulusevski (som borde vara från start hädanefter) & Forsberg. Sämst: Danielsson, Lustig och Larsson.
2021-06-24, 13:52
Medlem
Hoppas Ukraina inte är ett spöke...

Men flyt att få Ukraina efter Slovakien och Polen. Det är trots allt likartat mostånd där Polen kanske är bäst på papperet.

Ukraina har dock inte visat storform, även om det blir ett piggt lag att möta med lite förstärkningar vad jag förstår.

50/50 borde det vara med Sverige som knapp favorit.
2021-06-24, 14:03
Medlem
james bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Haha känner igen mig, när Hasse fortsatte raljera om hur utspelade Polen blev tänkte jag bara "Håll käften och sluta jinxa detta". Gillar inte Hasse's sätt att kommentera när Sverige spelar, noll ödmjukhet gentemot motståndaren som kan tända till vilken sekund som helst. Tycker han visar enorma brister i fotbollskunskaper också. Tränade han inte Finland och förlorade alla matcher då?
Precis!
Så jävla nedvärderande om motståndarna. Tänkte när polackerna gjorde två. " rätt åt idioten"
2021-06-24, 15:08
Medlem
Haha...
Läste artikeln om Hasse Backe.
Inte bara jag som störde mig på honom.

Vet inte vad han höll på med. Vet han inte hur fotboll fungerar eller var han bara full?!

Aja hoppas detta är sista mästerskapet för gubben!
2021-06-24, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Med andra ord, om Sverige ska kunna skriva historia i detta EM, måste de ta sig till final. Inget annat kommer att betyda något när mästerskapet är över. Att komma delad trea är inte direkt något att skryta om.

Tar vi oss till semi har vi spöat skiten ur antingen Tyskland eller England, och det innebär helt klart ett lyckat EM. Det är inte bara hur långt man kommer utan också vilka lag man slår. Skulle tex säga att en vinst mot ett storlag i gruppspelet skulle väga upp rätt väl för om man inte ens kom vidare.
2021-06-24, 16:36
Medlem
Spelare i Svenska truppen som måste göra betydligt bättre är ju Lusig och Larsson de presterar ju på superettanivå! När Sverige har bollen vid uppspelsfasen kan man ju inte bara sparka iväg bollen i skyn varje gång är Lustig rädd för bollen eller? Är en sån viktig position där man ska leta spelare kolla vart man har de se de som möter eller går i djupledslöpningar annars ger man ju bort bollen 99% av fallen Ska Sverige gå långt i detta mästerskap måste nivån upp
2021-06-24, 17:06
Medlem
james bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paranoid-Android
Spelare i Svenska truppen som måste göra betydligt bättre är ju Lusig och Larsson de presterar ju på superettanivå! När Sverige har bollen vid uppspelsfasen kan man ju inte bara sparka iväg bollen i skyn varje gång är Lustig rädd för bollen eller? Är en sån viktig position där man ska leta spelare kolla vart man har de se de som möter eller går i djupledslöpningar annars ger man ju bort bollen 99% av fallen Ska Sverige gå långt i detta mästerskap måste nivån upp
Ja, höjer sig dessa gubbar ett...nä två tre snäpp då har vi chans att rubba england/tyskland i en kvartsfinal. Ukraina kan vi nypa med nuvarande nivå.
2021-06-24, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Precis!
Så jävla nedvärderande om motståndarna. Tänkte när polackerna gjorde två. " rätt åt idioten"
Haha noll fotbollkunskap besitter du.

Hur svårt är de att skicka meningslösa inlägg gång på gång.

Lär dig fotboll innan du uttalar dig ..
2021-06-24, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Haha...
Läste artikeln om Hasse Backe.
Inte bara jag som störde mig på honom.

Vet inte vad han höll på med. Vet han inte hur fotboll fungerar eller var han bara full?!

Aja hoppas detta är sista mästerskapet för gubben!
Meningslösa inlägg med noll precision är ej att äga en match.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback