2021-06-22, 13:31
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
Ett grundläggande problem är att även om man håller kriminella och andra lycksökare ute, och bara ger asyl till så kallade riktiga flyktingar så bidrar män/niskor från Långtbortistan till att omvandla till ett land/samhälle som jag inte vill ha.

Det viktiga är inte hur synd det är om "flyktingen" utan istället är det viktiga hans inställning till Sverige och svenskar. Under decennier har vi pumpat in i vårt land män från Långtbortistan som har inställningen att de ska ha rätt att (och också gör) lägra alla svenska flickor och kvinnor, men samtidigt tar till knytnävarna om hans syster, dotter etc så mycket som skulle titta åt en svensk. Den svenske "mannen" som tycker att det är jätteviktigt att Sverige ska ge asyl åt sådana Långtbortistanare är bara en fjolla.
"Riktiga flyktingar" skall erhålla asyl enbart i "första asylland". Och i "första asylland" så kan länder som t.ex. Sverige bistå med förnödenheter, m.m.
Det finns inge som helst anledning att fundera på eventuella inställningar till landet Sverige och Svenskarna. Det enda raka är att återbörda "flyktingar" till "första asylland".
Citera
2021-06-22, 13:43
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det finns absolut inga problem med att värna om asylrätten samtidgt som man vill städa upp i Sverige!

Vad som krävs är att Sverige återgår till Genevekonventionens ramverk. D.v.s. att flyktingen skall erhålla sin status i "första asylland" och inte kunna passera 10-15 länder för att sedan erhålla asyl i landet "i slutet av vägen".

Här kommer du in på ämnet för nästa avsnitt i SVT-intervjun av JÅ i "30 minuter" - nämligen om förmåga att kunna se det nya internationella asylrättssystemet komma. Där har principen om första säkra land spelat ut sin roll. Tex arbetar EU och Ylva Johansson för att skrota Dublin-förordningen https://www.svt.se/nyheter/utrikes/dublinforordningen-foreslas-skrotas I det nya systemet ska tex EU ta hit mängder med män/niskor från Långtbortistan och sedan bara helt sonika fördela ut dessa bland medlemsländerna.
Citera
2021-06-22, 13:56
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN

(1) Som du säger, vi fattar nog varandra, så det finns inte så mycket att diskutera.

(2) Kanske det är lite väl hypotetiskt, då Sverige och många andra länder har satt sig i sitsen redan

(1) Tack för meningsutbytet.

(2) Hmm ... känner du till att Artikel 44 i Genevekonventionen från år 1951 och Artikel IX i Tilläggsprotokollet från år 1967 beskriver hur enskilda stater ska agera om de vill frånträda sina självpåtagna förpliktelser? https://www.un.org/en/genocideprevention/documents/atrocity-crimes/Doc.23_convention%20refugees.pdf
Citera
2021-06-22, 14:13
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
(1) Tack för meningsutbytet.

(2) Hmm ... känner du till att Artikel 44 i Genevekonventionen från år 1951 och Artikel IX i Tilläggsprotokollet från år 1967 beskriver hur enskilda stater ska agera om de vill frånträda sina självpåtagna förpliktelser? https://www.un.org/en/genocideprevention/documents/atrocity-crimes/Doc.23_convention%20refugees.pdf

Jag har koll på det, ja. Har varit tvungen att skriva en helvetes till tråkig uppsats i ämnet på Universitetet när jag idiotiskt valde ett historieämne som tillvalsämne, hehe.

Btw, när jag pratar om folkrätt, så menar jag inte konkret t.ex. Genevekonventionen eller så, utan mycket mer avskalat. Just Genevekonventionen tycker jag egentligen är ganska sund, meeeen det finns en del saker som jag anser går utöver det som tillkommer den minimala, obligatoriska folkrätten. Eller åtminstone, så tycker jag att vissa av artiklerna är så, att även fast ingen bra stat skulle bryta mot dem, så räknas det inte som ett brott att skicka någon till en stat som bryter mot dem. Vi ska kunna skicka en indier hem till indien oavsett att de riskerar att jobba slavjobb för H&M, och vi ska få skicka tillbaka en irakier till Irak, oavsett om han kommer slängas i en grop och stenas för att han våldtog och mördade 17 tjejer för 5 år sedan. Men vi ska inte skicka tillbaka en Yizidi till Hama, där hennes pappa och bror ruttnar i marken, och där hennes mamma bor i harem hos hennes familjs bödel.

Fattar att det är utopiskt att skilja skit från kanel, men tror man kan göra det mycket bättre än vad vi sett i Europa sedan framväxten av den nyviktorianska mentaliteten.
Citera
2021-06-22, 14:32
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Jag har koll på det, ja. Har varit tvungen att skriva en helvetes till tråkig uppsats i ämnet på Universitetet när jag idiotiskt valde ett historieämne som tillvalsämne, hehe.

Btw, när jag pratar om folkrätt, så menar jag inte konkret t.ex. Genevekonventionen eller så, utan mycket mer avskalat. Just Genevekonventionen tycker jag egentligen är ganska sund, meeeen det finns en del saker som jag anser går utöver det som tillkommer den minimala, obligatoriska folkrätten. Eller åtminstone, så tycker jag att vissa av artiklerna är så, att även fast ingen bra stat skulle bryta mot dem, så räknas det inte som ett brott att skicka någon till en stat som bryter mot dem. Vi ska kunna skicka en indier hem till indien oavsett att de riskerar att jobba slavjobb för H&M, och vi ska få skicka tillbaka en irakier till Irak, oavsett om han kommer slängas i en grop och stenas för att han våldtog och mördade 17 tjejer för 5 år sedan. Men vi ska inte skicka tillbaka en Yizidi till Hama, där hennes pappa och bror ruttnar i marken, och där hennes mamma bor i harem hos hennes familjs bödel.

Fattar att det är utopiskt att skilja skit från kanel, men tror man kan göra det mycket bättre än vad vi sett i Europa sedan framväxten av den nyviktorianska mentaliteten.

Världen är full med elände, inte minst ute i dysfunktionella länder, men det är inget argument för att omvandla Sverige till ett dysfunktionellt land också genom fortsatt kravlös mansinvandring.
Citera
2021-06-22, 14:34
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Världen är full med elände, inte minst ute i dysfunktionella länder, men det är inget argument för att omvandla Sverige till ett dysfunktionellt land också genom fortsatt kravlös mansinvandring.

Det kan jag skriva under på. Och en politik som inte går ihop med den åsikten, är en osund politik.
Citera
2021-06-22, 15:07
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n

(1) Asylrätten behöver inte slopas!
Det räcker med att man förhindrar iranier att resa genom ett 10-tals länder för att söka asyl i Sverige som syrianska krigsflyktingar...

(2) I Danmark vill man ändra asylrätten så att de som söker asyl till Danmark, måste göra det det i ett Afrikanskt land och stanna där eller resa tillbaka hem.

(1) Här hänvisar jag till mitt svar till Utflyttad ovan (inlägg #38 i tråden)
(2) Det danska förslaget går ut på att när en långtbortistanare säger "Asyl!" vid Danmarks gräns ska danska skattebetalare vara SKYLDIGA att bekosta dennes transport till Afrika samt hans uppehälle där under den tid som hans ansökan prövas. Vid beviljande ska danska skattebetalare fortsätta att försörja honom. Efter ett antal år kommer denna lönelista bli ganska lång.

Internationell PK vrider sig som en mask på en metkrok, och kommer med den ena krystade förslaget efter det andra. Jag gör istället saker och ting klart: Skattebetalarna har inte något som helst ansvar för långtbortistanare. Kommer en sådan till gränsen ska han typiskt beordras att vända om och gå tillbaka samma väg som han kom.
Citera
2021-06-22, 15:18
Medlem
Citat:
Jimmie Åkesson (SD) säger tidigare under våren i SVT:s intervjuserie "30 minuter" att asylrätten är en av de viktigaste mänskliga rättigheterna. Här låtsas JÅ/SD bland annat inte om den konflikt som uppstår när man ger emigrerande människor rättigheter - då tar man ifrån andra länder deras suveränitet, de ska vara skyldiga/tvingade att släppa in män/niskor från Långtbortistan i sitt land. Se de första 2 minuterna av klippet/SVT-intervjun med JÅ https://youtu.be/2aSIdLqbbIo

Att diskutera:

(1) Hur ska en person och ett parti med en sådan inställning kunna få ordning på Sverige? - när det första nödvändiga steget är att Avskaffa Asylrätten!
(2) Vad ska väga tyngst i vågskålen? Migranternas intressen eller ett enskilt lands rätt till suveränitet över sina egna gränser?
Till skillnad mot Flashbackspöbeln så har JÅ koll på Svenska och internationella regler. Säger JÅ att kostnaderna måste minska på migrationen så läser Flashbackspöbeln ”Släng ut packet”.
Grejen är den att migrationen kostar pga slöseriet samtidigt som många faller in i kriminalitet pga de långa utredningstiderna.
Detta kan man lösa utan att ge sig in på Flashbacks lösningar.
Jag är övertygad om att 90% av Flashbackspöbeln kommer bli besvikna när SD väl får makt medan de övriga 10% kommer göra som vanligt och vända kappan efter vinden
Citera
2021-06-22, 15:28
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Till skillnad mot Flashbackspöbeln så har JÅ koll på Svenska och internationella regler.

Om JÅ har koll på svenska och internationella regler så vet han säkert att svensk riksdag kan fatta vilka beslut som helst så länge inte Sverige är ockuperat av främmande militär makt. Han vet också att Artikel 44 i Genevekonventionen (1951) och Artikel IX i Tilläggsprotokollet (1967) beskriver hur enskilda stater ska gå tillväga för att dra tillbaka sina tidigare självpåtagna förpliktelser gentemot män/niskor från hela världen. https://www.un.org/en/genocideprevention/documents/atrocity-crimes/Doc.23_convention%20refugees.pdf

JÅ har alltså instruktionsboken. Använd den!
Citera
2021-06-22, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjugondeapril
Förstår inte folk att man måste anpassa sin retorik för att smälta in någorlunda i den här cirkusen? JÅ kan inte säga högt att årervandring & att ett homogent Sverige är målet för då blir det pannkaka utav alltihop. Sitt bara still & låt det ta lite tid, ett steg i taget. Istället för att gå över till något skitparti som inte kommer över 4%spärren & därmed kasta din röst i sjön. Ett steg i taget.

Att ”smälta” in i den här cirkusen är direkt motbjudande och kontraproduktivt, en spade måste kallas för en spade. Att hålla på med ”anpassad retorik” är detsamma som att visa sin underkastelse. SD har inte uträttat ett dugg förutom att krympa åsiktskorridoren och det är nog deras roll i det här spelet.
Citera
2021-06-22, 15:40
Medlem
Dags att sätta press på SD och Åkesson. Dom som tror att SD måste spela spelet för att få makt är rent av korkade. SD är undergivna cucks som fungerar mer som en broms än en katalysator. Rösta hellre på AFS.
Citera
2021-06-22, 16:23
Medlem
Citat:
Ska? Jag tolkar det som att du svarar på den andra diskussionsfrågan med att migranters rätt väger tyngre än andra länders rätt till suveränitet över sina egna gränser.

Jag tackar för ditt - även om jag inte delar din uppfattning.
Ja det är det där med internationell solidaritet, deklarationen om mänskliga rättigheter, etc etc. Är det krig i Norge bör vi av moraliska skäl släppa in norskar i våra hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in