Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-22, 12:32
  #33745
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vad tror du betyder mest för en tonåring? Vara attraktiv för det motsatta könet och umgås med jämnåriga eller sitta som ett lik på en segelbåt med pappa och ett gäng gubbar. Att många grönmögel är pedofiler är väl ingen nyhet, det kanske är det som drar gubbar likt dig att vilja hålla stackars Greta fången i en medial bur där självsvält och taskspeleri blir det enda står tillbuds.
Att få respons för det man brinner för är nog positivt för unga. Och att få stöd ifrån sina föräldrar såsom Greta fått. Det kanske är sådant du gått miste om?
2021-06-22, 12:37
  #33746
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Att få respons för det man brinner för är nog positivt för unga. Och att få stöd ifrån sina föräldrar såsom Greta fått. Det kanske är sådant du gått miste om?
Hon får respons på det hon sätts att läsa upp, tror du att apor som uppträder på cirkus är lyckliga?
2021-06-22, 12:53
  #33747
Medlem
Giant Squids avatar
Det är inte bara svensk skogsvanvård eller trädfällningar i Kanada som Greta engagerar sig i.
Nu är hon i farten igen i Indien, i Bengaluru där hennes FFF kompis kommer ifrån som var inblandad i Greta Thunberg Toolkit Case
Greta och FFF backar en namninsamlingslista mot avverkning av 6000 träd i det djurrika Chickaballapura distriktet (coolt namn).
Några Bollywood stjärnor har hakat på och allt har ploppat upp i medieljuset. Nu får vi se vad som händer där.

Övrigt ifrån Indien är att oppositionspartiet Congress nu börjat använda sig av Gretas Toolkit. Gretas influens i Indien är stor och kan vara en del i att sänka Modi.

Greta Thunberg-backed FFF, Namma Bengaluru forum oppose axing of 6k trees for lake revival
https://timesofindia.indiatimes.com/...w/83725486.cms
2021-06-22, 13:02
  #33748
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Bjäfs bjäfs. jag talar för mig själv och Greta får tala för sig själv. Än så länge håller jag med henne i kritiken mot svensk skogsvanvård

Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Vad har hon sagt om den Svenska skogen?

Greta "agerar" i Indien, Kanada, Hongkong etc etc men inte många där vet vem hon är.

I Sverige vågar hon inte göra något eftersom det kan få konsekvenser.

Har vi fått svar på denna fråga?

Vad har Greta sagt om att den svenska skogen skulle vanvårdas?
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-06-22 kl. 13:04.
2021-06-22, 13:10
  #33749
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Greta "agerar" i Indien, Kanada, Hongkong etc etc men inte många där vet vem hon är.

I Sverige vågar hon inte göra något eftersom det kan få konsekvenser.

Har vi fått svar på denna fråga?

Vad har Greta sagt om att den svenska skogen skulle vanvårdas?
Varför tror du att Greta är okänd i Indien eller Kanada? Jag var i Indien innan pandemin och redan då visste lokalbefolkningen vem Greta var. Hon har headlinat världens största tidning Times Of India flertalet gånger. Indier gillar att läsa tidningar

Det var 500 000 som demonstrerade med henne i Montreal.
__________________
Senast redigerad av Giant Squid 2021-06-22 kl. 13:12.
2021-06-22, 13:12
  #33750
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Varför tror du att Greta är okänd i Indien eller Kanada? Jag var i Indien innan pandemin och redan då visste lokalbefolkningen vem Greta var. Hon har headlinat världens största tidning Times Of India flertalet gånger. Indier gillar att läsa tidningar

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Bjäfs bjäfs. jag talar för mig själv och Greta får tala för sig själv. Än så länge håller jag med henne i kritiken mot svensk skogsvanvård

Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Vad har hon sagt om den Svenska skogen?

Har vi fått svar på denna fråga?

Vad har Greta sagt om att den svenska skogen skulle vanvårdas?
2021-06-22, 13:21
  #33751
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Har vi fått svar på denna fråga?

Vad har Greta sagt om att den svenska skogen skulle vanvårdas?
Hon använder sig utav sina plattformar såklart gällande the treeplantation industry i Sverige.
Hon och några kompisar från FFF, Isabelle Axelsson b,l,a hade ett möte med EU kommisionären Virginijus Sinkevičius för att diskutera " the fairytale of the so-called "sustainable" Swedish forestry." för att ta det på engelska.
2021-06-22, 13:37
  #33752
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Vi brukar ta fram våra egna referenser när det begärs.

Det kom inte upp något på

greta thunberg isabelle axelsson virginijus sinkevičius swedish forestry

Det där påståendet måste du ge belägg för.
https://twitter.com/GretaThunberg/st...826246659?s=20
2021-06-22, 13:43
  #33753
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
https://twitter.com/GretaThunberg/st...826246659?s=20
OK hon har haft ett möte.

Men det hon gör i Sverige får ju inga som helst konsekvenser. Hon säger att hon skall ha en diskussion.

Hon förefaller ha order att aldrig kritisera någon industri allvarligt.

Man måste googla fram ett Twitter att hon skall ha ett möte som inte givit något känt resultat.

Greta är säkert en klipsk tjej. Men de som sköter hennes verksamhet gör ju att hon är helt värdelös som aktivist.

Hon bara gapar på politiker så att de kan ta av oss mer pengar.
2021-06-22, 13:49
  #33754
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
OK hon har haft ett möte.

Men det hon gör i Sverige får ju inga som helst konsekvenser. Hon säger att hon skall ha en diskussion.

Hon förefaller ha order att aldrig kritisera någon industri allvarligt.

Man måste googla fram ett Twitter att hon skall ha ett möte som inte givit något känt resultat.

Greta är säkert en klipsk tjej. Men de som sköter hennes verksamhet gör ju att hon är helt värdelös som aktivist.

Hon bara gapar på politiker så att de kan ta av oss mer pengar.
Ring din lokala nyhetsbyrå och ta upp det med dom.
Att utländsk media uppmärksammar Greta mer kan väl inte hon rå för.
Så Greta får bli beskylld för att du är pank, skaffa dig ett jobb ist,.
2021-06-22, 13:55
  #33755
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ring din lokala nyhetsbyrå och ta upp det med dom.
Att utländsk media uppmärksammar Greta mer kan väl inte hon rå för.
Så Greta får bli beskylld för att du är pank, skaffa dig ett jobb ist,.
Greta måste själv gå ut med kritik mot de svenska skogsägarna. Hon måste berätta vad skogsägarna gör för fel.

Att bara skicka Twitter och racka ned på skandinaviska företeelser är fegt.

(Och som sagt. Det där sköts på ett plan som skoleleven Greta inte är ansvarig för. Jag gissar hennes Twitter sköts av proffs.)
2021-06-22, 13:59
  #33756
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Det som är fascinerande är att folk tror på Gretas domedagspredikningar. På att hon representerar ”vetenskapen” och att all världens forskare (utom några få ”köpta högerextremister”) säger detsamma som hon.

Att vuxna är naiva och lättlurade är ingen nyhet men det är synd om barn och unga som inte har möjlighet att själva söka fakta. Utan som tror på den mörka framtiden och ”hotet från klimatförändringarna” som bara kan lösas genom barnsliga skolstrejker, sugrörsförbud, höga skatter och omställning till ineffektiv energiförsörjning. Och flygskam, köttskam, teknikskam ... Nej teknik går bra eftersom Greta själv använder såna prylar, trots stort ”koldioxidfotavtryck” eller vad f-n det heter. Och rör inte min Tesla!
Men om vi kokar ner det hela, Gretas fans alltså, vilka är dom egentligen? För det är ju hela tiden mycket skammande. Precis som kvinnor i grupp gärna gör mot kvinnor som inte sluter sig till gruppen. Men samtidigt så ges den vita medelålders mannen allt mer skuld. Problemet med det är att tills sist, om inte redan är här, så kommer alla vita medelålders män sluta ta sånt här skammande på allvar. På samma sätt som det är svårt att ta det på allvar om någon kallar mig rasist. Jag är som sagt vuxen, jag behöver inte vara någon annan än den jag vill vara och jag kan ändå vara omtyckt av vänner och bekanta.

Men det bästa vore ju om jag kunde hålla käften om Greta och inte ge henne nån uppmärksamhet alls.

Greta-effekten är ju dock bara något som drabbar ängslig medelklass men effekten i sig går ut över oss som är för lata, bekväma eller vad det nu kan vara för att bli medelklass. Bara att en sån enkel sak som att sugrör i papp kraftigt har försämrat min snabbmatsupplevelse.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback