2021-06-22, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Jamen det är väl klart att han känner sig tvungen att vara PK om man intervjuas i SVT.
Vad är det för fantasier du har?
Citera
2021-06-22, 11:04
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Jamen det är väl klart att han känner sig tvungen att vara PK om man intervjuas i SVT.

Tvungen? Tja, oavsett så råder det väl knappast någon tvekan om han har varit framgångsrik i sin politiska strategi - vad den nu egentligen har inneburit.

Dock anar jag att inte bara svensk PK utan också långt inom bla SD har man inte fullt ut förstått vilken dragning garanterad livstids försörjning i Sverige utgör i en värld där miljoner och miljarder har svårt att finna mat för dagen. Dra gärna jämförelsen med dem som har lyckats få plats i en livbåt efter stora fartygskatastrofer. En liten bit bort simmar mängder med människor omkring och håller på att drunkna. Ror man in där för att rädda några översvämmas och sänks snart båten av alla som försöker ta sig upp i den.

Att värna om/vurma för asylrätten är som att säga att alla i princip har rätt att komma upp i livbåten. Jag är rädd för en skeppare med den inställningen.
Citera
2021-06-22, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
Tvungen? Tja, oavsett så råder det väl knappast någon tvekan om han har varit framgångsrik i sin politiska strategi - vad den nu egentligen har inneburit.

Dock anar jag att inte bara svensk PK utan också långt inom bla SD har man inte fullt ut förstått vilken dragning garanterad livstids försörjning i Sverige utgör i en värld där miljoner och miljarder har svårt att finna mat för dagen. Dra gärna jämförelsen med dem som har lyckats få plats i en livbåt efter stora fartygskatastrofer. En liten bit bort simmar mängder med människor omkring och håller på att drunkna. Ror man in där för att rädda några översvämmas och sänks snart båten av alla som försöker ta sig upp i den.

Att värna om/vurma för asylrätten är som att säga att alla i princip har rätt att komma upp i livbåten. Jag är rädd för en skeppare med den inställningen.
Nej. Bara de som på olika sätt är förföljda i sitt hemland har rätt till asyl.
Citera
2021-06-22, 11:55
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Finns inget problem med att fatta att Sverige inte ska ge ut pass till varje org.krim från hela Afrika och Arabien, och samtidigt anse att asylrätten är grundläggande för ett acceptabelt samhälle. Det är bara i dadaistiska Sverige att man inte kan hålla 2 tanker i skallen.

Ett grundläggande problem är att även om man håller kriminella och andra lycksökare ute, och bara ger asyl till så kallade riktiga flyktingar så bidrar män/niskor från Långtbortistan till att omvandla till ett land/samhälle som jag inte vill ha.

Det viktiga är inte hur synd det är om "flyktingen" utan istället är det viktiga hans inställning till Sverige och svenskar. Under decennier har vi pumpat in i vårt land män från Långtbortistan som har inställningen att de ska ha rätt att (och också gör) lägra alla svenska flickor och kvinnor, men samtidigt tar till knytnävarna om hans syster, dotter etc så mycket som skulle titta åt en svensk. Den svenske "mannen" som tycker att det är jätteviktigt att Sverige ska ge asyl åt sådana Långtbortistanare är bara en fjolla.
Citera
2021-06-22, 11:57
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Nej. Bara de som på olika sätt är förföljda i sitt hemland har rätt till asyl.

Se mitt svar till LucNN ovan.
Citera
2021-06-22, 12:00
Avslutad
Citat:
Ett grundläggande problem är att även om man håller kriminella och andra lycksökare ute, och bara ger asyl till så kallade riktiga flyktingar så bidrar män/niskor från Långtbortistan till att omvandla till ett land/samhälle som jag inte vill ha.
Nej.

Att det bidrar till ett samhälle DU inte vill ha är inte ett grundläggande problem alls.
Citera
2021-06-22, 12:08
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Nej.

Att det bidrar till ett samhälle DU inte vill ha är inte ett grundläggande problem alls.

För mig är det ett personligt problem. När denna bild delas av många människor i Sverige blir det ett samhällsproblem. Vi har kommit en bit på vägen, och jag gör vad jag kan för att vi ska komma längre.
Citera
2021-06-22, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjugondeapril
Förstår inte folk att man måste anpassa sin retorik för att smälta in någorlunda i den här cirkusen? JÅ kan inte säga högt att årervandring & att ett homogent Sverige är målet för då blir det pannkaka utav alltihop. Sitt bara still & låt det ta lite tid, ett steg i taget. Istället för att gå över till något skitparti som inte kommer över 4%spärren & därmed kasta din röst i sjön. Ett steg i taget.
EXAKT. Detta. Det här har jag försökt intala folk på Flashback ett tag nu. Det är dumt att dra över till något annat än SD just nu om man är inne på begränsad invandring. Ologiskt och väldigt otaktiskt. Det finns inte en chans att tex ett parti som AfS kommer få några högre siffror över en natt. Minst av alla länder Sverige! Det händer knappt aldrig i länder. Utan är en långsam process.
Vill man ha hårdare regler gällande invandringen så måste man spela smart och taktiskt. Ingen vinner i schack genom att dra fram sin kung och drottning genom att försöka göra schack matt i tre drag.
Sverige är nedlusat med sosse-tänk och sosse-kultur i decennier. Hur kan någon tro att tex AfS kommer kunna helt plötsligt bli stora? Det låter snarare som man vill sabotera för dem som vill ha stramare regler..
SD har fått andra partier att följa deras linje. Det var otänkbart för inte längesen. Det var ett steg. Ju mer vi normaliserar SDs linje desto fler steg mot stramare regler kan man ta. Men vi kan inte hoppa 10 meter på en gång.
Ju fler steg som tas desto mer öppnas det för att rösta på andra partier (AfS om man nu är inne på det) längre fram för diskussionen blir mer normaliserad, och ju mer röster de tar desto mer måste SD+andra partier ändra sin retorik också.
Spela smart. Spela politiskt.
Senast redigerad av Modd-dumskalle 2021-06-22 kl. 12:16.
Citera
2021-06-22, 12:16
Medlem
"Asylrätt" är ett kommunistiskt begrepp och ingenting som borde tas på allvar. Man ser detta hela tiden, att vänstern dominerar alla diskussioner genom sina påhittade termer och förvrängningar av språket. Alla normala människor borde konsekvent sluta använda eller ens lyssna på kommunistiska termer. Börja med att inte ta dem på allvar.
Citera
2021-06-22, 12:17
Medlem
bl-gr-ns avatar
Asylrätten behöver inte slopas!
Det räcker med att man förhindrar iranier att resa genom ett 10-tals länder för att söka asyl i Sverige som syrianska krigsflyktingar...

I Danmark vill man ändra asylrätten så att de som söker asyl till Danmark, måste göra det det i ett Afrikanskt land och stanna där eller resa tillbaka hem.

Tyvärr har det gått troll i asylrätten och alla som inte välkomnar och integrerar sig i "flyktingarnas" kultur och seder Blir automatiskt avhumaniserade som nazister, rasister och dödsknarkare.

(Har inte gällt utvalda toppolitiker i invandringsvurmande partier).
Undrar hur många asylsökande/TUT personer som MP, S, C, M och V har gett husrum åt i deras stora villor och höga löner?
Citera
2021-06-22, 12:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rugg
"Asylrätt" är ett kommunistiskt begrepp och ingenting som borde tas på allvar. Man ser detta hela tiden, att vänstern dominerar alla diskussioner genom sina påhittade termer och förvrängningar av språket. Alla normala människor borde konsekvent sluta använda eller ens lyssna på kommunistiska termer. Börja med att inte ta dem på allvar.
På vilket sätt menar du att det är ett kommunistiskt begrepp?
Citera
2021-06-22, 12:24
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Nja, det råder ganska bred internationell konsensus att asylrättens kärna innebär att om en individ säger "Asyl!" vid ett lands gräns ska det landet vara skyldigt att pröva ansökan/begäran.

Jo men man behöver inte spendera månader och år på att pröva, det räcker med ett dygn, kan inte babben presentera sig korrekt så sparkas den ut.
Skulle få ett abrupt slut på "tappade" ID handlingar också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in