2021-06-22, 03:04
Medlem
dront242s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dront242
Jag tror helt ärligt att absolut inget kommer att ändras. De kommer med nån ny uppgörelse, typ "Sommaruppgörelsen - SUG" och C når en ny dimension i retoriskt mumbojumbo genom att hävda "Vi stödjer en borgerlig regering, så länge Löfvén blir stadsminister". Typ. Trams.

Jag ändrar min profetia. Uppgörelsen kommer att heta Juliuppgörelsen - JUG. För övrigt intet nytt på Västfronten.
Citera
2021-06-22, 03:10
Medlem
tongzhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dront242
Jag ändrar min profetia. Uppgörelsen kommer att heta Juliuppgörelsen - JUG. För övrigt intet nytt på Västfronten.

Om så är fallet borde givetvis mästerförhandlaren själv få cred för det: Löfvens Juliuppgörelse, LJUG.
Citera
2021-06-22, 03:36
Medlem
MrMarios avatar
Politiskt så har Sverige varit avslaget ända sedan Palme fick sin kula. Jag tror inte något kommer att hända utöver att det ingås en ny uppgörelse och Stefan förblir statsminister. Han kommer vara statsminister efter nästa val också. Kvar blir också MP och C på orimliga maktpositioner där de bråkar igenom en massa vansinnesreformer. Typ lägga ned kärnkraft i förtid, nya amnestier för terrorister osvosvosv.
Citera
2021-06-22, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Hur stor är risken egentligen att Löfven lyckas klamra sig fast vid makten? Börjar likna en diktator mer och mer... Läskigt på riktigt.
Var inte löjlig. Löfven har inte på något sätt visat respektlöshet för demokratin. Han följer alla regler noggrant och gör inga försök att ändra dem till sin fördel. Att han gång på gång lyckas säkra sig makten beror helt enkelt bara på att han står för den politik som flest väljare och partier kan acceptera. Han har helt enkelt bäst förhandlingsunderlag.
Citera
2021-06-22, 04:22
Medlem
Regeringen fortätter som vanligt samt vinner 2022.
Mer brottslighet, kraftigt försämrade bidrag samt välfärd som kommer plötligt.
Svenska ungdomar samt unga par tycks inte vilja ha välfärd.
Dom väljer reeringen som tar in mera islam faschister.
Löfven tycks tro att muslimer är antirasister.
Citera
2021-06-22, 04:25
Avstängd
Det blir en ny JÖK. Hade det här kommit tidigare hade det blivit en MÖK.
Citera
2021-06-22, 04:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Företagsintressen, Timbro-lobbyinsterna, rika människor...

Annie Lööf är globalist och åker på Bildergbergmöten. Hon genomför The Great Reset.

Klaus Schwab på World Economic Forum sa:
"You will own nothing and you will be happy."
Citera
2021-06-22, 04:50
Medlem
Positivt det som sker, innebär ju rent konkret att Lööf hamnat i en svår situation med korseld från andra håll. Tvingas nu bli en permanent inventarie i vänsterblocket och sitta vid bordet med V.

Ska bli intressant att se hur alla kvinnor som utgör deras väljarunderlag kommer resonera. Inte omöjligt att en och annan kommer lämna för M / L
Citera
2021-06-22, 04:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tongzhi
Om så är fallet borde givetvis mästerförhandlaren själv få cred för det: Löfvens Juliuppgörelse, LJUG.

Man måste ta med Vänsterpartiet också.

Det blir alltså en uppgörelse mellan fem partier. Det kan förslagsvis kallas KvintettUppgörelseKraven, KUK:en.
Citera
2021-06-22, 05:28
Medlem
Christopher.s avatar
Liberalerna har redan lämnat och gått till moderaterna, borgarna har 173 ledamöter och vänstern inklusive C 174.

Sedan har vi 2 politiska vildar. 1 från L och 1 från V. Det räcker med att 1 centerpartist vägrar att sätta sig i en kommunistisk regering för att Ulf Kristersson ska bli statsminister.

Skulle säga att chansen för nyval är 50%, och om talmannen sonderar så tror jag mycket väl att utgången kan bli att Ulf Kristersson blir statsminister.

Vänstern har väldigt tydligt signalerat att de kommer fälla alla kommande regeringar som för en politik de inte gillar, därav tror jag att vi har ett nytt parlamentarisk läge.

Hoppas själv att utgången blir att Ulf blir statsminister, Annie Lööf avgår likväl Stefan Löfven och att centern inte får vara med när Ebba och Ulf styr landet.
Citera
2021-06-22, 05:36
Medlem
wwrs avatar
Nu blir det kris igen. Denna gång regeringskris. Precis som efter valet när hela världen skrattade ut oss.

Åtta partier med samma åsikt verkar ha fått order från EU att skapa kaos igen för att försöka få oss att tro att det är bättre att ha ett Sovjetsystem som i EU där Sverige skall styras från Belgien.

I EU/Bryssel tillsätts presidenten i slutet möte. Order utgår från EU-kommissionen och sedan röstas allt igenom i rådet och parlamentet. Ibland säger de att "Polen och Ungern" tycker lite annorlunda. Men det påverkar aldrig något väsentligt. EU styrs helt från kommissionen. Med diktatur och toppstyrning uppstår inga regeringskriser.

EU sprider våra pengar i tysthet utan att redovisa för oss. Då sker inga diskussioner. Det uppstår inga motsättningar.

EU försöker manipulera länderna med uppfunna eller uppdiktade kriser: flyktingkris, eurokris, Brexitkris, Coronakris, post Corona ekonomisk kris, klimatkris, 2020 budgetkris ("rule of law").

Nu har de svenska EU-nickedockorna fått order att skapa regeringskris igen.

Politikerna undviker medvetet att bedriva normal demokrati. Antingen gör de som i Sverige, skapar regeringskris runt en strutsak eller också har de diktatur utan insyn, som inom EU.
Senast redigerad av wwr 2021-06-22 kl. 06:20.
Citera
2021-06-22, 05:49
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag tror att C kommer att släppa kravet på fri hyressättning i gengäld att de får ministerposter. På det viset kan det bli en S-MP-C-regering med passivt stöd från V.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback