Citat:
Ursprungligen postat av
Novarium
Har bara varit med om en händelse som jag inte kan förklara.
En sen sommarkväll för 3-4 år sedan hade jag varit hos ett par vänner och grilla.
När jag sedan ska gå hem väljer jag att gå längs en gångväg i ett litet skogsparti.
Det har mörknat ute och lyktstolparna är tända.
När jag har gått ett par minuter hör jag fotsteg bakom mig, ganska så bestämda steg. Det låter som att personen går några meter bakom mig. Det hörs verkligen. Tittar bakåt men det är ingen där.
Stannar upp helt och tittar mig omkring, det är ingen där. Då stannar även fotstegen bakom mig.
Börjar gå igen, efter någon sekund kommer fotstegen tillbaka och det blir även kallare i luften.
Jag börjar gå raskare.
När jag kommer fram till nästa lyktstolpe släcks den precis när jag går under den. Likaså nästa, och nästa och nästa efter det. Alltid när jag är precis under.
När jag kommit till slutet av gångvägen som sedan viker av nedåt mot huset jag bor så stannar jag upp igen och tittar bakom mig. Ingen syns till. Tittar bak in mot skogen där jag kommit från, pang så släcks alla lampor.
Skyndade hem efter det. Har ingen förklaring till varför lyktstolparna släcks, fotstegen eller den plötsliga kylan som infann sig.
Finns säkert förklaringar till allt men just detta har jag klurat på många gånger.
Först och främst, ursäkta för alla trams inlägg och annat vedervärdigt beteende från trolösa människor.
Sedan..
Det är rätt vanligt ifall du har talat illa eller vanhedrat den döde att den gör såhär för att "hämnas" eller "leka med dig" som dom kallar det..
Har du någonsin tidigare..
Vandaliserat en gravplats?
Talat illa om en död bekant/person?
Gjort väldigt dumma saker gentemot en annan människa som inte lever livet efter det?
MvH sk Experten.
Citat:
Ursprungligen postat av
HermaeusMora
Barn har ju en bra fantasi.
Det kanske är så att du VILL tro på det och därför anser du att det är sant det han såg
Uppmuntra inte till det vedervärdiga beteendet, trolöshet är någonting fruktansvärt.