Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-17, 22:11
  #877
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonny.r
Spelar det någon roll om dom är stolta över sin religion? Du kan väl inte mena att du ser en koppling mellan gängkriminalitet och islam?

Mänskor i de områden det sker skjutningar är ju ofta muslimer och är ju dom som anmäler till polis. Den överväldigande majoriteten av muslimer vill bara leva i fred, är min övertygelse. Det är nog bara en mycket liten del som har en så pass destruktiv uppfattning om judar och ateister att det utgör ett problem i samhället. Men visst, det existerar (om än oklart i hur stor omfattning) muslimer som hatar judar, eller som gör misstaget att blanda samman alla judar med vad staten israel gör. Jag har aldrig varit med om att någon muslim försökt övertyga mig om att islam(som ju är en väldigt mångfacetterad religion med många inriktningar) är det bästa som finns och att jag bör bli muslim.

Angående vad guardian-artikeln lägger fram. Spelar det någon roll, så länge dom inte är våldbejakande, eller utgör något verkligt hot? Jag bryr mig inte om det i vissa områden finns lite fler (eller många) mänskor som går klädda i traditionell muslimsk klädsel.
Att det är en högre grad som bibehåller sin muslimska tro, än för andra religioner, kan ju också bero på att dom känner ett (befogat eller ej) hot från delar eller resterande del av samhället. Efter 9/11 så har ju muslimer som grupp fått ta mycket oförtjänt fientlighet, både i ord och handling.

Vill en majoritet av dyrkare av en massmördande pedofil ha fred?
Mohammed är väl muslimers exemplariska människa, ungefär som Jesus är kristnas exemplariska människa? Om man anser att en massmördande pedofil är exemplarisk, och vill härma den personen så långt som möjligt, vill man ha fred då?

Det finns statistik på detta från Pew Research, 2013's rapport "The World’s Muslims: Religion, Politics and Society", av den totala populationen av muslimer (1.62 miljarder vid rapportens tidpunkt) så ville 1.1 miljarder att Sharia skulle vara lagen i landet, 748 miljoner att otrogenhet skulle bestraffas med döden, 584 miljoner ville att de som konverterade ifrån islam skulle dödas, låter det fredfullt?
__________________
Senast redigerad av pyttron 2021-06-17 kl. 22:18.
Citera
2021-06-17, 22:23
  #878
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyttron
Vill en majoritet av dyrkare av en massmördande pedofil ha fred?
Mohammed är väl muslimers exemplariska människa, ungefär som Jesus är kristendomens exemplariska människa? Om man anser att en massmördande pedofil är exemplarisk, och vill härma den personen så långt som möjligt, vill man ha fred då?

Det finns statistik på detta från Pew Research, 2013's rapport "The World’s Muslims: Religion, Politics and Society", av den totala populationen av muslimer (1.62 miljarder vid rapportens tidpunkt) så ville 1.1 miljarder att Sharia skulle vara lagen i landet, 748 miljoner att otrogenhet skulle bestraffas med döden, 584 miljoner ville att de som konverterade ifrån islam skulle dödas, låter det fredfullt?
Nej, det låter inte fredfullt, men har svårt att tro att muslimer skulle köpa beskrivningen som gjorde av deras profet. Spontant tänker jag att själva rapporten förmodligen bör tittas närmare på med kritiska ögon. Jag har ingen tid eller lust att göra det just nu, men kan återkomma om jag kollar igenom den. Jag är endast mycket knapphändigt insatt i deras profet eller koranen och tar givetvis fullständigt avstånd från de brott som du nämnde.
Citera
2021-06-17, 22:44
  #879
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonny.r
Nej, det låter inte fredfullt, men har svårt att tro att muslimer skulle köpa beskrivningen som gjorde av deras profet. Spontant tänker jag att själva rapporten förmodligen bör tittas närmare på med kritiska ögon. Jag har ingen tid eller lust att göra det just nu, men kan återkomma om jag kollar igenom den. Jag är endast mycket knapphändigt insatt i deras profet eller koranen och tar givetvis fullständigt avstånd från de brott som du nämnde.

Vad koranen och bibeln säger tycker jag är rätt så irrelevant då vi vet att båda skrevs efter profeternas död, båda har förändrats över tid vilket betyder att det profeterna utförde genom handling och deras tankar inte nödvändigtvis speglas i böckerna, profeternas handling är vad som är intressant då det är just det som är grunden för religionernas syn på saker och ting. Läs på om hur mohammed mördade civila handelsmän från vad han ansåg som fientliga städer, terrorism och mord är handlingar som är en förebild för muslimer då det var just det som deras profet utförde.
Citera
2021-06-17, 23:38
  #880
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyttron
Vad koranen och bibeln säger tycker jag är rätt så irrelevant då vi vet att båda skrevs efter profeternas död, båda har förändrats över tid vilket betyder att det profeterna utförde genom handling och deras tankar inte nödvändigtvis speglas i böckerna, profeternas handling är vad som är intressant då det är just det som är grunden för religionernas syn på saker och ting. Läs på om hur mohammed mördade civila handelsmän från vad han ansåg som fientliga städer, terrorism och mord är handlingar som är en förebild för muslimer då det var just det som deras profet utförde.
Ja, ja, men har inte även dom andra centralfigurerna för olika religioner sagt och gjort väldigt skeva och störda grejer? Lär väl gå att hitta exempel på?

Kan hålla med dig om att det är rätt sjuka grejer du nämner. Men tänk på att dom flesta som lever i muslimska länder och är muslimer ändå inte fullständigt fritt valt sin övertygelse, utan att det är något som knappast inte går att välja bort där. Förrän dom kommer till att friare land. Då det väldigt mycket lättare går att avsäga sig trosuppfattning, utan hot om straff. Tror dom flesta muslimer ser på sin religion mer komplext och med många fler delar, än just bara vad Muhammed gjort och sagt.

Är övertygad om att det minst kostsamma och långsiktigt mest lönsamma sättet, är att låta mänskor fly och värna rätten till asyl, och alltså även i länder som inte ligger i anslutning eller närmast.
Citera
2021-06-18, 16:31
  #881
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonny.r
Spelar det någon roll om dom är stolta över sin religion? Du kan väl inte mena att du ser en koppling mellan gängkriminalitet och islam?

Mänskor i de områden det sker skjutningar är ju ofta muslimer och är ju dom som anmäler till polis. Den överväldigande majoriteten av muslimer vill bara leva i fred, är min övertygelse. Det är nog bara en mycket liten del som har en så pass destruktiv uppfattning om judar och ateister att det utgör ett problem i samhället. Men visst, det existerar (om än oklart i hur stor omfattning) muslimer som hatar judar, eller som gör misstaget att blanda samman alla judar med vad staten israel gör. Jag har aldrig varit med om att någon muslim försökt övertyga mig om att islam(som ju är en väldigt mångfacetterad religion med många inriktningar) är det bästa som finns och att jag bör bli muslim.

Angående vad guardian-artikeln lägger fram. Spelar det någon roll, så länge dom inte är våldbejakande, eller utgör något verkligt hot? Jag bryr mig inte om det i vissa områden finns lite fler (eller många) mänskor som går klädda i traditionell muslimsk klädsel.
Att det är en högre grad som bibehåller sin muslimska tro, än för andra religioner, kan ju också bero på att dom känner ett (befogat eller ej) hot från delar eller resterande del av samhället. Efter 9/11 så har ju muslimer som grupp fått ta mycket oförtjänt fientlighet, både i ord och handling.

Du verkade först insinuera att muslimer som kom till Sverige slutade vara muslimer för att bli assimilerade svenskar. Sedan flyttade du till bollen till att fråga om islam är ett problem. De som gillar den här invandringen brukar ju anse att SD är att rasistiskt parti för att partiet vill att invandrarna skall assimileras. Ändå tar man upp i den här debatten att invandrarna kommer göra det så småningom.

Nej, jag ser ingen koppling mellan islam och gängkriminalitet. Det jag sade var att om man placerar de dåliga äggen bland muslimerna i ett sekulärt samhälle kommer de att bli som i TV-serien Snabba Cash, knarklangare i orten osv. Hade de istället bott i hemländerna skulle de kanske ha varit med i Al-Shabaab istället. Det var bara ett exempel och jag menar självfallet inte att alla muslimer är kriminella och potentiella terrorister. Du verkar inte förstå att jag höll med om att muslimer blir mindre praktiserande i Sverige. Däremot tror jag inte att de ofta blir ateister. Något som anses vara väldigt fult bland muslimer att vara. Så fult att det förordar dödsstraff.

Islam tycker jag är ganska irrelevant i frågan om etnicitet egentligen, då det är en religion som kan praktiseras av vem som helst. Sverige hade kunnat vara ett homogent land utan invandring och byta statsreligion till islam, varpå svenskarna blev muslimer. Araber, somalier, kurder och andra "muslimska" folk som invandrar till Sverige gör att den etniskt svenska befolkningen krymper, oavsett om de är praktiserande muslimer eller ej.
__________________
Senast redigerad av Pust 2021-06-18 kl. 16:37.
Citera
2021-06-18, 20:25
  #882
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonny.r
Ja, ja, men har inte även dom andra centralfigurerna för olika religioner sagt och gjort väldigt skeva och störda grejer? Lär väl gå att hitta exempel på?

Kan hålla med dig om att det är rätt sjuka grejer du nämner. Men tänk på att dom flesta som lever i muslimska länder och är muslimer ändå inte fullständigt fritt valt sin övertygelse, utan att det är något som knappast inte går att välja bort där. Förrän dom kommer till att friare land. Då det väldigt mycket lättare går att avsäga sig trosuppfattning, utan hot om straff. Tror dom flesta muslimer ser på sin religion mer komplext och med många fler delar, än just bara vad Muhammed gjort och sagt.

Är övertygad om att det minst kostsamma och långsiktigt mest lönsamma sättet, är att låta mänskor fly och värna rätten till asyl, och alltså även i länder som inte ligger i anslutning eller närmast.

Det beror väl på vad man definierar som lönsamhet, det kommer aldrig vara ekonomiskt lönsamt att ta in massvis av personer som varken har den genetiska eller kulturella kapaciteten att tillföra något positivt till en avancerad ekonomi, se rapporten som kom ut nyss om hur 700000 ekonomiska migranter sitter enbart på bidrag från det Svenska folket till exempel.

Det finns studier från USA som visar att endast män med en europeisk eller östasiatisk genetisk bakgrund är de enda som tillför positivt som grupp till den amerikanska statskassan, vilket garanterat speglas likadant här också, speciellt då vår genetiska och kulturella underklass är i betydligt lägre kvalité än USA:s genetiska och kulturella underklass då afro-amerikaner och latinos är till stor del genetiskt europeiska medan vår underklass är nästan enbart renrasiga araber och somalier m.m, över tid kommer kvalitén på allt som rör staten försämras då folkgruppen som producerar minskar och folkgrupperna som belastar samhället ökar.

Angående att de skulle ändra sig när de kommer till väst, tycker du att andra generationens invandrare är liberala i jämförelse med deras föräldrar? Enligt mitt tycke är de radikalare än deras föräldrar då de inte har någon identitet, då hatar de istället Sverige mer då de inte har deras föräldrars tacksamhet heller.

Inhemsk ekonomi är inte anledningen till varför det pågår ett industriellt utbyte av folkgrupper över hela västvärlden, det är inte anledningen till varför det finns hundratals båtar som transporterar tusentals ekonomiska migranter från Afrika och mellanöstern till Europa varje dag, och speciellt inte när det enda som skulle stoppa triljarders värde i ekonomisk förlust och miljontals europeiska liv förlorade genom mord är några fåtal patrullerande slagskepp i medelhavet.

folk verkar tro att massinvandring på grund av krig eller naturkatastrofer är ett faktum när det enda som behövs för att stoppa massinvandringen är sänkandet av ett antal välkända smugglande skepp. Afrikanerna och araberna åker inte i små jollar över medelhavet till Europa, de blir upphämtade av dessa skepp ungefär en mil ut från kusten vid bestämda platser efter att de kapsejsar sina egna jollar. Anledningen till varför de gör så är för att skapa ett rättfärdigande för skeppen till att transportera dem till Europa eftersom internationell lag säger att man som kapten är skyldig att svara på lokala maritima nödsituationer.
__________________
Senast redigerad av pyttron 2021-06-18 kl. 20:43.
Citera
2021-06-20, 01:21
  #883
Medlem
oshin.cantwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Idag har cirka 35% utav befolkningen i Sverige utländsk bakgrund och om Sverige, om Stefan Löfven sitter kvar efter år 2022, tar emot 100-150 000 asylsökande varje år även i framtiden - och dom etniska svenskarna fortsätter minska, hur kommer då det svenska herrlandslaget i fotboll se ut år 2050?

Kommer förbundskaptenen ha ursprung i MENA? Kommer det svenska landslaget se ut som Frankrike idag med nästan fler mörkhyade fotbollsspelare än ljushyade i startelvan?
Frankrike är ju världsmästare i fotboll, om det svenska landslaget i fotboll får in fler mörkhyade fotbollsspelare, kan Sverige också då bli världsmästare i fotboll?
Hur kommer Du som etnisk svensk nationalist känna om det svenska landslaget år 2050?

Landslagsfotbollen är HIV på det rasliga immunförsvaret. En högpresterande fotbollsneger är för machonationalister vad gratis näsgodis är för en kokainist. Loïc Négo tilldelas medborgarskap av Fidesz-politikern András Cser-Palkovics. Samtidigt på Budapest gator. Jag tror att vi om 100 år kommer se på flaggviftarnationalism lika negativt som vi ser på kommunism och nazism. Vita européer behöver någonting nytt att enas kring. Frågan är vad.
Citera
2021-06-20, 02:39
  #884
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://youtu.be/sGz488l5VKQ

Vad tycker ni om detta? Är det något ni kan tänka er leva med?

Lite intressant som jag inte visste som togs upp i klippet är att ca 12% av den invandring som kommer till Sverige är från väst, i Danmark är den siffran uppe i 60%. Varför kan vi inte vara som Danmark?

Vad tror ni kommer hända om så blir fallet? Inbördeskrig? Muslimerna kommer nog ta för sig och göra lite som de vill med våra kvinnor när de blir tillräckligt många skulle jag tro.
Kan dom styra Sverige bättre än svenskarna?
Trenden idag är kriminalitet samt muslimsk dominans
Om dom misslyckades i sina hemländer vad tar för att dom lyckas leda Sverige?
Ska storfinansen domineras av mullor?
Islam kommer att döda vänstern liksom i Iran samt burkor på kvinnor.
eller en enorm segregering!
Facit finns nu i Frankrike.
__________________
Senast redigerad av mikael2 2021-06-20 kl. 02:44.
Citera
2021-06-20, 02:56
  #885
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://youtu.be/sGz488l5VKQ

Finns det en ny länk som fungerar?
Citera
2021-06-20, 08:37
  #886
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frigjord
Finns det en ny länk som fungerar?

https://swebbtv.se/w/c248ca94-80b4-4...f-d77ce1d914eb
Citera
2021-06-22, 21:17
  #887
Medlem
-GGs avatar
Invandring ses inte på lång sikt i Sverige, utan man nöjer sig med att politiker lovar något över fyra år eller att invandrare är skötsamma och snälla. Man förstår inte att invandring måste analyseras på lång sikt och utanför hur bra människor de eventuellt är, och att de flesta i arabvärlden eller i Afrika kanske är snälla personer, men det handlar fortfarande om att svenskar förlorar kontrollen och villkoren skrivs om med övertagen/annan demografi. Hela Sverige är format av vita människor, när denna grund förskjuts och flyttas bort ur fokuset kommer man få ett helt annat land med helt andra problem och förutsättningar. Det finns liten mening i för ett folk att någonsin hänge sig åt "invandring" oavsett om det är snälla eller elaka som kommer. Rotlösheten drabbar svenskar såväl som invandrares barn och när man i dag riktar in debatten på "skötsamma" missar man helt denna aspekt som man endast kan reglera om man tar till sig fakta om "mångkultur", etnicitetens betydelse för identiteten och varför nationers suveränitet behövs.
Citera
2021-06-24, 09:32
  #888
Medlem
Framtidsscenariot är väl likartat för de flesta västeuropeiska länder. Konsekvenserna för oss occidentaler blir väl att konflikten mellan shiiter och sunniter förs till europeisk mark. Deras schism upphör inte bara för att de bor här såvida inte något sensationellt händer som får muslimerna att överge sin tro och i stället bli sekulariserade.

När väl konflikten mellan de två parterna kommit hit så dröjer det inte länge förrän Västeuropa blir ett enda stort Libanon.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback