2021-06-18, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Lite för många pappakilon på Emil i Lönneberga, ja. När du säger det minns jag honom som en smal rackare i sin tidiga karriär. Han liksom alla andra peakar när de är 25.

Får hoppas de bara e massa muskler.

Hoppas kan man ju. Men dessvärre ser det inte ut som muskler. Fotbollspelare peakar när dom är 27-28. Forsberg är 29 år och det är för tidigt för pappakilon. Sverige behöver honom för att ta sig till VM 2022, och för att göra bra ifrån sig där.
Senast redigerad av Levandelegend 2021-06-18 kl. 22:50. Anledning: Felstavning
2021-06-18, 22:52
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levandelegend
Sverige är och förblir en medelnivå-nation i fotboll!😂😂😂

Du kan inte mycket om fotboll, Sverige är bland de 8 främsta fotbolls nationerna genom tiderna. Om man nu ser till hur bra Sverige är i när tid så är det senaste VM man ska blicka emot och där var Sverige bland de 8 främsta nationerna...
Vi är en stabil och respekterad C-nation och det är verkligen inte fy skam.
Med lite tur, rätt lag, rätt coach och rätt lottning kan vi nå kvart/semi i något stort mästerskap.
2021-06-18, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Med lite tur, rätt lag, rätt coach och rätt lottning kan vi nå kvart/semi i något stort mästerskap.

Helt klart!

Men att börja veva om guld......eller medalj för den delen...

Så här roliga var vi att titta på enligt tex https://www.aftonbladet.se/sportblad...rige-slovakien

Pinsamt o tråkigt och en oerhörd tur med 0-0 mot Spanien som spelade med prestationsångest.

Kom inte o säg att Sverige skulle ha en chans mot topplag som F,I,E,D,P,UK eller ens Danmark.

Glöm det!
2021-06-18, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Målen som räknas menar du eller spelarna individuellt?

Har du källhänvisning på vår världs-åtta som fotbollsnation?

Du menar att vi ligger på samma nivå som D,F,NL,UK,I,E,P,BR,AR, RO mfl mfl?

Dessutom tråkiga att se!

Jag ser gärna att Sverige vinner och är framgångsrikt, men ge dig nu!

Vad/vem är världsåtta genom tiderna? Är det på statistik från Kurre Hamrin o Gunnar Gren tiden eller de senaste tjugo åren?....

Senaste två decennier ligger Sverige på nivå bottenskrap, sorry

12a i VMs medaljliga
10a i VMs maratontabell
2021-06-18, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Målen som räknas menar du eller spelarna individuellt?

Har du källhänvisning på vår världs-åtta som fotbollsnation?

Du menar att vi ligger på samma nivå som D,F,NL,UK,I,E,P,BR,AR, RO mfl mfl?

Dessutom tråkiga att se!

Jag ser gärna att Sverige vinner och är framgångsrikt, men ge dig nu!

Vad/vem är världsåtta genom tiderna? Är det på statistik från Kurre Hamrin o Gunnar Gren tiden eller de senaste tjugo åren?....

Senaste två decennier ligger Sverige på nivå bottenskrap, sorry

Jag fick goggla lite snabbt, vet ju att jag har rätt.
https://www2.svenskfotboll.se/landsl...maratontabell/

Du har ju sjukt fel när du skriver att "Senaste två decennier ligger Sverige på nivå bottenskrap, sorry" hallå Sverige var bland de 8 bästa i det senaste VM'et och du skriver att Sverige tillhör bottenskrapet!!

Ge dig du måste skämta!. Goggla hur många länder som tillhör Fifa och som kvalar till VM, och sen kom med påståendet att Sverige tillhör bottenskrapet.

Man ska inte komma med påståenden om man inte har koll, det skriver jag med all välmening 👍
2021-06-18, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie

Det skulle jag kalla en stabil B-nation.
2021-06-18, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Levandelegend
Jag fick goggla lite snabbt, vet ju att jag har rätt.
https://www2.svenskfotboll.se/landsl...maratontabell/

Du har ju sjukt fel när du skriver att "Senaste två decennier ligger Sverige på nivå bottenskrap, sorry" hallå Sverige var bland de 8 bästa i det senaste VM'et och du skriver att Sverige tillhör bottenskrapet!!

Ge dig du måste skämta!. Goggla hur många länder som tillhör Fifa och som kvalar till VM, och sen kom med påståendet att Sverige tillhör bottenskrapet.

Man ska inte komma med påståenden om man inte har koll, det skriver jag med all välmening 👍

Vi har tappat till 10 eftersom vi missade 10 och 14
2021-06-18, 23:08
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossekaka
och vad fan tror du Salo fick utstå? fast du var väl 3 år då

Svar: Nej jag var inte tre år 2002. Jag var ett antal decennier äldre.

Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Trots det pratar han babbesvenska.

Du använder ett olyckligt och nedsättande begrepp. Svenska språket utvecklas hela tiden och runt vår huvudstad utvecklas nya dialekter hela tiden. Så var det redan på C.M.Bellmans tid. I de fattigare områdena talades en annan typ av svenska.

Så är det även idag, och man ska notera att denna dialekt innehåller precis lika många ord och är lika nyanserad som någon annan. Man kan konstatera att det idag till och med anses som coolt med denna dialekt, förutom i kretsar av svärjevenner.
2021-06-18, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Vi har tappat till 10 eftersom vi missade 10 och 14

Fel av information ifrån mig då. Oavsett vad, nummer 10 i en maratontabellen, då kan man inte kalla en en fotbollsnation som Sverige för bottenskrapet.
2021-06-18, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
12a i VMs medaljliga
10a i VMs maratontabell

Ja?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback