Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-10, 12:00
  #1
Avstängd
wwrs avatar
I tråden om Ukraina diskuterade vi hur Ukrainas EM-tröjor med karta över Krim provocerat Ryssland att t.o.m. göra uttalanden. Kartan är dessutom så vagt ritad att andra postare kallat den en smutsfläck.

(FB) Situationen i Ukraina just nu, del 4

Enligt min mening är det klassisk EU-taktik. Försöka provocera fram kallt krig med Ryssland samt att betrakta länder som "smutsfläckar".

Då skrev jag detta:
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
EU har säkert utfärdat ett hemligt förbud mot andra nationella symboler än de som liknar en smutsfläck. Kan inte tänka mig att andra länder har kartor på tröjorna?

EU-EFA secret kit-rule:
Karta får bara förekomma på tävlingsdräkten om den liknar en smutsfläck och allvarligt provocerar ett grannland.
(Jag vet inte om det är hela inlägget. Jag fick detta i PM från moderatorn.)

Det modererades bort med motivationen
Citat:
Relationen mellan EU och UEFA är aldeles för långt bort från ämnet Ukraina.

När man diskuterar varför Ukrainas tröjor provocerar Ryssland måste man självklart få diskutera varför detta sker. Jag menar att EU ger anslag till UEFA som därigenom (och på annat sätt) hamnar i beroende till EU och tvingas delta i deras attacker mot Ryssland.

Eller som jag skrev i PM:
Citat:
Ukrainas fotbollströjor provocerar Ryssland. Det diskuteras i tråden om Ukraina.
UEFA har godkänt tröjorna.
EU ger anslag till UEFA.
EU kan utöva påtryckningar på UEFA för att skapa kallt krig med Ryssland.

Inlägget är kanske inte speciellt starkt. Men det måste vara tillåtet att diskutera orsaker till det som sker. Det görs hela tiden. Tyvärr verkar modereringen ofta ske hårdare mot EU-kritiska inlägg

Diskussion med moderatorn:
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Tack för svaret. Jag håller inte med. Om Ukraina uppträder i politiskt provokativa tröjor så måste man få spekulera i orsaken till det.
Vänlig hälsning
wwr

Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hej

Det verkar ha försvunnit ett inlägg från mig i tråden

(FB) Situationen i Ukraina just nu, del 4

Inlägget ironiserar över hur EU styr UEFA. Inlägget säger att Ukrainas dräkter visar en karta som ser ut som en smutsfläck och som provocerar Ryssland.

Inlägget använder UEFA kit-rules som en metafor för att beskriva hur EU styr UEFA för att skapa konflikter mellan länder men samtidigt betraktar länder som "smutsfläckar".

Det är kärnan i problemet, som jag ser det.

Det inlägget vill jag ha tillbaka.

Vänlig hälsning

wwr
Nej, UEFA och om EU eventuellt styr dem är inte topic i den tråden.
/U
Relationen mellan EU och UEFA är aldeles för långt bort från ämnet Ukraina.
/U
Nej

Ukrainas fotbollströjor provocerar Ryssland. Det diskuteras i tråden om Ukraina.
UEFA har godkänt tröjorna.
EU ger anslag till UEFA.
EU kan utöva påtryckningar på UEFA för att skapa kallt krig med Ryssland.

Det måste man få säga, anser jag.

Men om vi är oense så har vi i alla fall diskuterat. Så nu kan jag ta upp frågan i tavlan för klagomål, vad jag förstår. Kan du skicka inlägget i PM om jag tar upp det under klagomål?

Vänlig hälsning

wwr
Man får diskutera det mesta på Flashback, men på rätt ställe.
/U
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
EU har säkert utfärdat ett hemligt förbud mot andra nationella symboler än de som liknar en smutsfläck. Kan inte tänka mig att andra länder har kartor på tröjorna?

EU-EFA secret kit-rule:
Karta får bara förekomma på tävlingsdräkten om den liknar en smutsfläck och allvarligt provocerar ett grannland.
Citera
2021-06-10, 12:18
  #2
Medlem
Klas-Vegass avatar
Föreställ dig tysklands landslag med ett stortyskland som symbol på tröjorna inklusive Alsace, Pilsen och östpreussen.

Men det finns väl ingen här som har dubbla måttstockar?

Du har naturligtvis rätt. Dina synpunkter är mycket relevanta.

Men som särbegåvad och påläst hamnar mina inlägg ibland ovanför gemene man och moderatorer. Och mina inlägg och trådstarter tas bort.
Det är helt enkelt något vi intelligenta får leva med. Vi förstår komplexiteten på ett helt annat sätt. Inte mycket att göra åt.
__________________
Senast redigerad av Klas-Vegas 2021-06-10 kl. 12:23.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback