Flashback bygger pepparkakshus!
2021-06-08, 10:31
Medlem
Alla som pratar en massa skit prata inte ens, allt står tydligt på Aftonbladet varför denna skjutning hände. Hämnd för ett mord 2 år sedan. Snälla tysta bara.
Citera
2021-06-08, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aaaabreeeee12345
Yildiz tuffa grabbar, de tog sin hämnd. Exakt som det ska vara. Blod för blod

LOL. är flyget till Turkiet fullsatt?
Citera
2021-06-08, 11:45
Medlem
Det ska väl inte vara så svårt för utredarna om det finns bilder/videos från övervakningskamerorna på när K*rdo springer för sitt liv och jagas av skytten? Då kan man med enkelhet jämföra de bilderna/klippen och se om det är O'Ne*l eller inte nu när man sett vad han hade på sig när han plockade upp elscootern tätt inpå mordet.
Citera
2021-06-08, 12:02
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bamford
Det ska väl inte vara så svårt för utredarna om det finns bilder/videos från övervakningskamerorna på när K*rdo springer för sitt liv och jagas av skytten? Då kan man med enkelhet jämföra de bilderna/klippen och se om det är O'Ne*l eller inte nu när man sett vad han hade på sig när han plockade upp elscootern tätt inpå mordet.

Sällsynt kyligt beteende om han kom tillbaka för hämta elscootern. Dessutom omaskerad.
Citera
2021-06-08, 12:16
Medlem
karlskrona1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Sällsynt kyligt beteende om han kom tillbaka för hämta elscootern. Dessutom omaskerad.
Oslogatan är en lång gatan som börjar vid Kista, var vid Oslogatan skedde mordet? Var det vid uppgången med kyrkan eftersom beskrivet nära C, om nära C kan det det ju inte varit Centrumuppgången eller?
Citera
2021-06-08, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Helt sjukt, jag kände på mig att det va något fel mellan Yasin och H. Så det är alltså 24K genom HH som klippte KB? HH försökte mörda Ayye på hans bröllop, men snuten avlyssnade telefonerna och stoppade en kille som hade en ak47a i väskan och skulle tömma magg på många Shottaz som va på bröllopet. Tydligen ska Ayye ha etablerat sig med många från Gävle, bla den här Knogis och några kurder som vi sett bilder på. Helt sinnes hur det svänger

HH & det (fortfarande) okända tenstanätverket har ju haft en egen konflikt. FLG blev indragna i konflikten då de, eller mer specifikt KB, var polare med Tenstanätverket.

Hela den grejen känns ganska klarlagd redan. HH har ju tagit på sig den, både genom sociala medier & musik.

Det är vad konflikten bygger på iaf. Att 24K är inblandade handlar säkert bara om makt.
Citera
2021-06-08, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadasaltrU
HH & det (fortfarande) okända tenstanätverket har ju haft en egen konflikt. FLG blev indragna i konflikten då de, eller mer specifikt KB, var polare med Tenstanätverket.

Hela den grejen känns ganska klarlagd redan. HH har ju tagit på sig den, både genom sociala medier & musik.

Det är vad konflikten bygger på iaf. Att 24K är inblandade handlar säkert bara om makt.
Jag är säker på att 24K styr och ställer HH, betalar dom bra för att utföra mord på sina fiender. Förmodligen därför Shottaz tagit avstånd med tanke på de har HH som fiende.
Citera
2021-06-08, 13:14
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaaabreeeee12345
Alla som pratar en massa skit prata inte ens, allt står tydligt på Aftonbladet varför denna skjutning hände. Hämnd för ett mord 2 år sedan. Snälla tysta bara.

Aftonhoran brukar ju vara så bra källa...
Citera
2021-06-08, 13:31
Medlem
Citat:
Jag är säker på att 24K styr och ställer HH, betalar dom bra för att utföra mord på sina fiender. Förmodligen därför Shottaz tagit avstånd med tanke på de har HH som fiende.
Shottaz dom har inga stabila grabbar kvar efter ayye tagga, man har inte hört något från dom sen dess, vårby grabbar har gjort dom till springisar.
Jag tror att dom var tvugna o ta avstånd från ayye föratt 24k ville klippa han och dom har inga som e redo eller kapabla o köra mot 24k
Citera
2021-06-08, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infofinnslen
Shottaz dom har inga stabila grabbar kvar efter ayye tagga, man har inte hört något från dom sen dess, vårby grabbar har gjort dom till springisar.
Jag tror att dom var tvugna o ta avstånd från ayye föratt 24k ville klippa han och dom har inga som e redo eller kapabla o köra mot 24k
Exakt. Shottaz lever på FLG, de är dom som är nya Shottaz och som gör allt skit göra!
Citera
2021-06-08, 13:52
Medlem
mordrotelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Vad kostar det?

Arabisk logik! Om man beställer en taxi och den råkar krocka så är det beställarens fel för om han inte gjort beställningen så skulle taxin aldrig krockat.

På svenska betyder det? För en som inte beblandar sig med babbar i någon form.

Kort och gott så betyder det att en yngre anlitas för att skjuta ihjäl en person och eftersom han knappt är straffmyndig så åker han på maximalt 4 års fängelse.
Så får han mer street cred och hänga med the big boys.
Citera
2021-06-08, 14:03
Medlem
Citat:
Helt sjukt, jag kände på mig att det va något fel mellan Yasin och H. Så det är alltså 24K genom HH som klippte KB? HH försökte mörda Ayye på hans bröllop, men snuten avlyssnade telefonerna och stoppade en kille som hade en ak47a i väskan och skulle tömma magg på många Shottaz som va på bröllopet. Tydligen ska Ayye ha etablerat sig med många från Gävle, bla den här Knogis och några kurder som vi sett bilder på. Helt sinnes hur det svänger

Mordet på kapten var ju hämnd för salmans död varför skulle 24k vilja klippa han?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in