2021-06-02, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Det KAN vara så. Och det är otäckt hur folk här dömer andra till dödsstraff enbart pga vad de antar. Undrar hur de skulle resonera om de hamnade i samma sits, blir utpekade fast de kanske är oskyldiga. Jag säger kanske eftersom jag inte vet. Tycket bara att man kunde ha detta i åtanke, att barns historier inte alltid stämmer. Det är ju väl känt.
Det är tämligen klarlagt vid detta laget att gm här är skyldig så det skriker om det, vedklyv har samlat alla dokument i ett inlägg tidigare: (FB) 37-årige mannen lurade femåriga flickan att onanera åt honom. Döms till fängelse
Citera
2021-06-03, 10:53
Medlem
Jag vill börja med att vara mycket tydlig med att jag INTE spekulerar i vem som som skriver vad eller ”vem” på individnivå som står för en viss typ av inlägg.
Så var det klarlagt!

Det som gör mig förundrad, fascinerad och stundtals rent förbannad är fenomenet med återkommande oskyldighetsförklaringar av detta falls gärningsman ofta medelst att ta någon detalj ur sitt sammanhang och fullständigt förvränga dess betydelse, krösamaja-fasonerna där (nya, alltid nya!) skribenter kommer med bisarra påståenden som helt saknar belägg samt skuldbelägger offret och dennes omgivning på de mest osmakliga, fantasifulla och märkliga vis.

Vad är syftet med det?
Vad hoppas man uppnå med detta beteende?

frågan är on topic då detta är ständigt återkommande i denna tråden gällande detta fallet.
Det är en sådan oerhört konstig sak att göra då det finns dokument och fakta lättillgängligt i tråden -dokument och fakta som många skribenter här är villiga att diskutera och reflektera över!

Men vad kan man tänkas vilja uppnå genom att gång efter gång studsa hit och oreflekterat kasta massa strunt omkring sig?
ingen som läst FUP tror att GM är oskyldig och missförstådd -ingen kommer heller börja tro det bara för att någon studsar in här och rabblar trams och ljug kring fallet.
Detta måste ju även den mest inbitne pedofilvurmare rimligen kunna förstå....?

Som jag ser det verkar enda syftet vara en förhoppning om att brottsoffrets familj ska känna ett obehag och en rädsla inför att stå upp för sitt barn.

Jag hoppas, om familjen är in här och läser, att de verkligen inte tar åt sig av det vansinne som stundtals präglar tråden.
Jag hoppas även att de ska få leva sitt liv i lugn och ro och läka från detta utan att någonsin behöva känna att de har någon som helst skuld i att deras barn blev utsatt av denna vidriga man.
Citera
2021-06-03, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerad
Jag vill börja med att vara mycket tydlig med att jag INTE spekulerar i vem som som skriver vad eller ”vem” på individnivå som står för en viss typ av inlägg.
Så var det klarlagt!

Det som gör mig förundrad, fascinerad och stundtals rent förbannad är fenomenet med återkommande oskyldighetsförklaringar av detta falls gärningsman ofta medelst att ta någon detalj ur sitt sammanhang och fullständigt förvränga dess betydelse, krösamaja-fasonerna där (nya, alltid nya!) skribenter kommer med bisarra påståenden som helt saknar belägg samt skuldbelägger offret och dennes omgivning på de mest osmakliga, fantasifulla och märkliga vis.

Vad är syftet med det?

frågan är on topic då detta är ständigt återkommande i denna tråden gällande detta fallet.
Det är en sådan oerhört konstig sak att göra då det finns dokument och fakta lättillgängligt i tråden -dokument och fakta som många skribenter här är villiga att diskutera och reflektera över!

Men vad kan man tänkas vilja uppnå genom att gång efter gång studsa hit och oreflekterat kasta massa strunt omkring sig?
ingen som läst FUP tror att GM är oskyldig och missförstådd -ingen kommer heller börja tro det bara för att någon studsar in här och rabblar trams och ljug kring fallet.

Som jag ser det verkar enda syftet vara en förhoppning om att brottsoffrets familj ska känna ett obehag och en rädsla inför att stå upp för sitt barn.

Jag hoppas, om familjen är in här och läser, att de verkligen inte tar åt sig av det vansinne som stundtals präglar tråden.
Jag hoppas även att de ska få leva sitt liv i lugn och ro och läka från detta utan att någonsin behöva känna att de har någon som helst skuld i att deras barn blev utsatt av denna vidriga man.
Klokt skrivet.
Kan tillägga att det bara är en mindre skara i Antnäs som läser denna tråd frekvent.
Bland dem finns det bybor som har haft svårt att tro att den så välordnade bymedlemmen och småbarnstränaren skulle ha kunnat svika deras förtroenden så fatalt och begått ett så avskyvärt brott.

Tack vare krösamajornas minst sagt vedervärdiga beteende och de dokument som krösamajorna till slut tvingade oss att lägga upp så har de helt omvärderat sin inställning.

Kan lugnt påstå att Thomas inte längre är så populär och respekterad här i byn.
Jag håller mina barnbarn långt borta från Sörbyvägen.
Citera
2021-06-03, 12:27
Medlem
Detta måste vara en rätt hårt modererat ämne, många har blivit avstängda och varnade.

Jag hann läsa ett av pedofilkramarnas inlägg innan det försvann. Rätt grovt! Glad att det är borta så BO, släktingar och vänner till BO slipper se det.

Det finns såklart oskyldigt dömda i fängelser och dom som jobbar med att skilja skyldiga från oskyldiga har ett svårt jobb ibland, detta är inte ett av dom.
Man måste kunna lita på att rättssamhället fungerar för att det ska kunna fungera. Att mena att det är en felaktig dom bara för att man önskar det och för att det är nyutexaminerad(e) i rätten, det är löjligt. Många gånger är det bättre med en ny och fräsch tanke än samma gamla även om erfarenheten inte finns där än.
Citera
2021-06-03, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Klokt skrivet.
Kan tillägga att det bara är en mindre skara i Antnäs som läser denna tråd frekvent.
Bland dem finns det bybor som har haft svårt att tro att den så välordnade bymedlemmen och småbarnstränaren skulle ha kunnat svika deras förtroenden så fatalt och begått ett så avskyvärt brott.

Tack vare krösamajornas minst sagt vedervärdiga beteende och de dokument som krösamajorna till slut tvingade oss att lägga upp så har de helt omvärderat sin inställning.

Kan lugnt påstå att Thomas inte längre är så populär och respekterad här i byn.
Jag håller mina barnbarn långt borta från Sörbyvägen.
Det är oerhört skönt att höra att man i byn lägger skulden där den hör hemma -hos gärningsmannen!
Tycker så oändligt synd om alla i hans närhet vars liv ställs på ända pga han vidriga brott.

Citat:
Ursprungligen postat av Papput79
Detta måste vara en rätt hårt modererat ämne, många har blivit avstängda och varnade.

Jag hann läsa ett av pedofilkramarnas inlägg innan det försvann. Rätt grovt! Glad att det är borta så BO, släktingar och vänner till BO slipper se det.

Det finns såklart oskyldigt dömda i fängelser och dom som jobbar med att skilja skyldiga från oskyldiga har ett svårt jobb ibland, detta är inte ett av dom.
Man måste kunna lita på att rättssamhället fungerar för att det ska kunna fungera. Att mena att det är en felaktig dom bara för att man önskar det och för att det är nyutexaminerad(e) i rätten, det är löjligt. Många gånger är det bättre med en ny och fräsch tanke än samma gamla även om erfarenheten inte finns där än.

Just det där med att domaren skulle vara ”ny examinerad” är ju något som återkommit, och det är en sådan himla konstig grej att fastna på!
Dels för att som du säger nya fräscha tankar behövs -men även eftersom en ”ny” domare i tingsrätten har oerhört många års studier och flera år av domstolsarbetet i ryggen innan de börjar döma självständigt -bland annat ska de ha arbetat i hovrätten en viss tid innan de får tjänstgöra självständigt i tingsrätt. Även en ny domare är oerhört kompetent inom lag och rätt!
Så att ifrågasätta domarens kompetens pga ”ny” blir ju ytterligare en sak som tas ur sitt sammanhang och förstoras upp till något helt annat än vad det faktiskt är.
Det är ju inte en nittonåring som precis gått ut gymnasiet som sitter där vilket man försöker få det att framstå som.

Överlag bygger ju vårt rättssystem på ”hellre fria än fälla” men Visst blir folk oskyldigt dömda, och det är såklart fruktansvärt för den enskilde -men hör är det så solklart att Tomas Brandlöv faktiskt begått det brott han åtalats för.
Citera
2021-06-03, 14:54
Medlem
Jag betvivlar inte alls att domaren har mer kompetens att döma än vilken hobbypedofilvurmare som helst.
Citera
2021-06-05, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerad
Så var det klarlagt!

Vad är syftet med det?

”I sammanhanget kan nämnas att familjen, som framgår av tingsrättens dom, är bosatt helt nära Thomas Brandl*vs bostad vilket påverkar deras tillvaro i olika avseenden.”
Källa:https://anonfiles.com/D0l9C0w1u2/_vr..._m_ls_gare_pdf

Förstå vilket stresspåslag det måste vara att Thomas ägnar sig åt psykning genom att vid flera tillfällen långsamt köra förbi BOs bostad. En väg han inte behöver ta för att uträtta allehanda ärenden eller för att åka dit han brukar åka. En väg han inte tagit alla andra år, förrns nu. Det är enkomt för att BO bor där.
Ibland har han använt lille sonen som förkläde när de puttrat förbi på fyrhjulingen.
Så jävla sjukt!

Sen det här med förbipasserande hundrastande? krösamajor som på Flashback rapporterar om släpet eller bilen står hemma på tomten hos BO!!?

Det är inte konstigt att BO känner obehag att ens vistas ute på egen tomt.

Tror jag ska erbjuda mig att ställa dit egen bil, släp och husvagn. Mina döttrar kan säkert också bidra med något ekipage, de skulle garanterat få insynsskydd!

Skämt åtsido. Allt sammantaget visar att Thomas är en sjuk person med mer än ett problem.
Och visst vill han att BOs familj ska känna obehag och helst skrämmas till tystnad istället för att stödja sin lilla dotter som blivit utsatt för ett avskyvärt övergrepp.
Det här är ingen omdömesfull sympatisk duvunge.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2021-06-05 kl. 08:49.
Citera
2021-06-05, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MariaJJJJ
Håller med, BO ska inte lida hon är barn.. men föräldrarna som orsakat detta är vuxna och kommer snart få stå ansvariga för sina gärningar.. hoppas det var värt det...
Undrar också vad krösamaja nr 12? menar med sitt hot?
Vad är det för fruktansvärda händelser som snart ska drabba BOs familj?
Metodiken att försöka skrämma brottsoffer till tystnad är uppenbar. Eller är hotet allvarligare än så? Tror att Thomas har vapenlicens och jag vet att han äger jaktvapen.
Kunde man styrka identiteten så kunde man anmäla övergrepp i rättsak vilket är allvarligt.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2021-06-05 kl. 23:40.
Citera
2021-06-06, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Undrar också vad krösamaja nr 12? menar med sitt hot?
Vad är det för fruktansvärda händelser som snart ska drabba BOs familj?
Metodiken att försöka skrämma brottsoffer till tystnad är uppenbar. Eller är hotet allvarligare än så? Tror att Thomas har vapenlicens och jag vet att han äger jaktvapen.
Kunde man styrka identiteten så kunde man anmäla övergrepp i rättsak vilket är allvarligt.

Han har inte mycket att vinna på att gå till handling, hans liv är förändrat till sämsta möjliga lika drastiskt som BOs liv när han sa åt henne att ta hans kuk i handen. Han kommer vara pedofil i allas ögon för all framtid.

Gällande fyrhjulingen, går det att åka längs med skoterleden neråt klubben sommartid? Det är ju en liten igenvuxen väg man åker efter.
Tänkte på de avvikande körvanorna, kan kanske förklara delar av dom.
Citera
2021-06-06, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papput79
Han har inte mycket att vinna på att gå till handling, hans liv är förändrat till sämsta möjliga lika drastiskt som BOs liv när han sa åt henne att ta hans kuk i handen. Han kommer vara pedofil i allas ögon för all framtid.

Gällande fyrhjulingen, går det att åka längs med skoterleden neråt klubben sommartid? Det är ju en liten igenvuxen väg man åker efter.
Tänkte på de avvikande körvanorna, kan kanske förklara delar av dom.
Säg vad någon sjuk person har att vinna på det sjuka de gör?
Det resonemanget fungerar inte för de gör det ändå.
BO bor på en kort och smal vinklad villagata, det är ingen igenvuxen väg eller skoterled.
Det är en besvärlig gata att välja om man inte har något ärende till någon som bor där.
Det är på just den gatan som Thomas och krösamajorna kretsar oavsett årstid.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2021-06-06 kl. 08:37.
Citera
2021-06-06, 09:23
Medlem
Får se vad HR säger. Har aldrig sett en så svag dom och FUP. Baseras helt på vad en 5 åring säger.
Och nej, jag avskyr pedofiler lika mycket som alla andra.
Citera
2021-06-06, 09:49
Medlem
Läst igen tråden översiktligt och även den info jag kommit över gällande själva händelsen.

Min kommentar:
Sverige är ett sjukt land.

En kärring till (knappt) domare som dömer på ingen bevisning alls och en uppenbar bakomliggande problematik vad gäller inblandade personers relationer.

Direkt så kommer högafflarna fram här och folk tävlar i vem som kan skrika högst och hårdast för att visa hur moraliskt 'goda' de är. Det finns ett uttryck som passar här och det är "tomma tunnor skramlar mest" vilket känns riktigt varje gång moralskrikarna hörs vid sådana här händelser. Är det någon jag INTE skulle lita på i närheten av mina ungar är det såna som som vid varje tillfälle det ges bara MÅSTE skrika ut vad det tycker om sånt här och rya om avrättning o.s.v..

Vidare, han vart dömd till fängelse för detta??? Seriöst? ..samtidigt som kärringar kan falskanmäla någon för våldtäkt, bli påkommen att ljuga om det, sedan erkänna det, men enbart få ett slag på handleden om ens det?

Sjukt land och sjuk mentalitet. Feministträsk.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2021-06-06 kl. 09:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in