Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-06, 07:47
  #33625
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
"Greta Thunberg, 18, kallar Norges goda klimatrykte för ”hyckleri”."

"För norska NRK ger klimataktivisten sin syn på norrmännens insatser för miljön."


https://www.expressen.se/nyheter/kli...rge-hyckleri-/
Det är EU-agendan som Greta tyvärr driver. Den handlar om att hata sin hembygd och försöka slå isär de nordiska länderna. Nordisk enighet hotar Bryssel. Greta vägrade t.ex ta emot ett pris hon fick av Nordiska Rådet!
Citat:
Gretas smäll mot Norge: ”Hyckleri”

Greta Thunberg, 18, ger inte mycket för den självbild som de skandinaviska länderna har som goda vänner för miljön.

Hon pekar på Norge som en stor oljeproducent.

– Till exempel säger de att oljan bränns på ett annat ställe. På ett sätt blir det som sagt väldigt hycklande, säger hon till NRK.
Norrmännen gör som alla andra, de utnyttjar sina naturresurser.

Norrmännen har mer än fyra gånger så många elbilar som någon annan. Men det verkar Greta ha glömt. (Som andra land kommer Sverige, det andra landet hon klagar på.)
https://upload.wikimedia.org/wikiped...eople_2018.png
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Elec...use_by_country

(Den som gjort Wikipedias diagram har också placerat det ledande Norge i botten av diagrammet. Varför har man gjort det?)

Man har tagit med Kalifornien bland de övriga länderna bara för att USA skall få visa upp något och få oss att tro att de försöker förändra något.

Istället borde naturligtvis de nordiska länderna samarbeta med varandra om miljön. Men Greta vägrar tala med svenska politiker så där hjälper hon inte till. Hon vill flytta alla gröna pengar till Bryssel, utom kontroll för de svenska skattebetalarna.

Hon skäller som vanligt. Denna gång på vårt grannland. Det leder till motsättningar. Det går inte att bygga miljösamarbete ur detta.

PS Greta själv har jag inget emot. Hon är en manipulerad skådespelerska/skolunge. Henne skall man lämna ifred i skolan.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-06-06 kl. 08:41.
2021-06-06, 08:16
  #33626
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Ikväll fick jag en helt ny intressant video av och med Greta, en video som började publiceras idag!

"We are still not treating the climate crisis like a crisis, and that needs to change - Greta Thunberg opens up about how her fight has evolved plus what has (and hasn't) changed over the years."

Kommentera gärna! Här verkar Greta mobilisera för nya tag!

https://youtu.be/WGYw2h9XIA4
Menar du att Greta skickar videos till dig innan dom publicerats?
2021-06-06, 08:17
  #33627
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Ikväll fick jag en helt ny intressant video av och med Greta, en video som började publiceras idag!

"We are still not treating the climate crisis like a crisis, and that needs to change - Greta Thunberg opens up about how her fight has evolved plus what has (and hasn't) changed over the years."

Kommentera gärna! Här verkar Greta mobilisera för nya tag!

https://youtu.be/WGYw2h9XIA4

Tack för länken, Inspiratoeren

Jag skulle vilja vända på Gretas ord och fråga om inte hon har en "moral duty" och om hur hon - och ni andra FFF:are kan se andra i ögonen.

Så här skrev "Greta Thunberg, Edit Liedberg, Mina Pohankova, Isabelle Axelsson, Eira Fröhling, Ell Jarl och hela Svenska Fridays for future" på Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...a-27-september

Citat:
Men nu är det bråttom.

Nästa år, 2020, måste vi ha sänkt utsläppskurvan drastiskt för att ha en chans att hålla den globala uppvärmningen under 1,5 grader. Om detta inte sker riskerar vi fullständig samhällskollaps.

Ursäkta, "fullständig samhällskollaps"?

Jag vågar sätta min ena hand på att det inte är något som "världens främsta klimatforskare" har påstått, inte heller att ni har läst det i forskarrapporter som godkänts av IPCC.

Eller var också detta bara en "kvalificerad gissning"?

Ni är så förbannat oseriösa så att det är ofattbart att inte alla har genomskådat er ännu.

Det kommer att bli synd om Greta och övriga när journalisterna börjar ställa tuffa frågor.

Enligt filmen ovan håller hon mest på för att det gör henne "happy". Finns kanske bättre sätt att hitta mening med livet än att sprida lögner och skräckpropaganda?
2021-06-06, 10:05
  #33628
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Menar du att Greta skickar videos till dig innan dom publicerats?
Det händer att både jag och andra i F4F får preliminära videos för granskning, naturligtvis för att Greta vill undvika misstag.

I samma syfte ber hon forskare att granska preliminära inlägg, för att få bort eventuella fel.

Det är svårt att hitta alla fel i den text som man själv har skrivit. Därför ska helst någon annan korrekturläsa!

Greta avgör dock själv om hon vill lyssna på de synpunkter som hon får. Jag har ibland bett henne att uttrycka sej lite mera försiktigt! Det har också Svante gjort! Greta gillar dock ibland att ta ut svängarna, när hon spelar Greta!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-06-06 kl. 10:09.
2021-06-06, 10:14
  #33629
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Det händer att både jag och andra i F4F får preliminära videos för granskning, naturligtvis för att Greta vill undvika misstag.

I samma syfte ber hon forskare att granska preliminära inlägg, för att få bort eventuella fel.

Det är svårt att hitta alla fel i den text som man själv har skrivit. Därför ska helst någon annan korrekturläsa!

Greta avgör dock själv om hon vill lyssna på de synpunkter som hon får. Jag har ibland bett henne att uttrycka sej lite mera försiktigt! Det har också Svante gjort! Greta gillar dock ibland att ta ut svängarna, när hon spelar Greta!
Nu hittar du på igen angående dig och Greta. Du skrev igår att du fått videon på kvällen men kollar man på den så är kommentarerna en dag gamla. På morgonen idag var kommentarerna en dag gamla, alltså fanns videon ute kl 8:00 igår. Du säger du fick videon av Greta igår kväll
__________________
Senast redigerad av Picamagpie 2021-06-06 kl. 10:30.
2021-06-06, 10:18
  #33630
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Tack för länken, Inspiratoeren

Jag skulle vilja vända på Gretas ord och fråga om inte hon har en "moral duty" och om hur hon - och ni andra FFF:are kan se andra i ögonen.

Så här skrev "Greta Thunberg, Edit Liedberg, Mina Pohankova, Isabelle Axelsson, Eira Fröhling, Ell Jarl och hela Svenska Fridays for future" på Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...a-27-september



Ursäkta, "fullständig samhällskollaps"?

Jag vågar sätta min ena hand på att det inte är något som "världens främsta klimatforskare" har påstått, inte heller att ni har läst det i forskarrapporter som godkänts av IPCC.

Eller var också detta bara en "kvalificerad gissning"?

Ni är så förbannat oseriösa så att det är ofattbart att inte alla har genomskådat er ännu.

Det kommer att bli synd om Greta och övriga när journalisterna börjar ställa tuffa frågor.

Enligt filmen ovan håller hon mest på för att det gör henne "happy". Finns kanske bättre sätt att hitta mening med livet än att sprida lögner och skräckpropaganda?
Kom ihåg vad Luisa och Greta sa på presskonferensen i Berlin, F4F är bara ett nätverk, där vi bara representerar oss själva!

Själv ville jag inte ha med ordet "fullständig" i texten, men Greta stod på sig och ville ha kvar sin formulering om fullständig samhällskollaps. Själv menade jag att många lätt tröttnar på att lyssna, om man har ett för högt tonläge, och jag föredrar ett mera nyanserat uttryckssätt!

Hon skojade och sa retsamt i sitt svar,
"I am Sensual, Outgoing and Outspoken!"
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-06-06 kl. 10:56.
2021-06-06, 10:28
  #33631
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Nu hittar du på igen angående dig och Greta. Du skrev igår att du fått videon på kvällen men kollar man på den så är kommentarerna en dag gamla.
Jag svarade helt korrekt på din fråga, att det händer att jag och andra i F4F får förhandsversioner av videos. Dock var det inte så den här gången, vilket jag inte heller skrev. Hur är det med läsförståelsen!?
2021-06-06, 10:58
  #33632
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Det händer att både jag och andra i F4F får preliminära videos för granskning, naturligtvis för att Greta vill undvika misstag.

I samma syfte ber hon forskare att granska preliminära inlägg, för att få bort eventuella fel.

Det är svårt att hitta alla fel i den text som man själv har skrivit. Därför ska helst någon annan korrekturläsa!

Greta avgör dock själv om hon vill lyssna på de synpunkter som hon får. Jag har ibland bett henne att uttrycka sej lite mera försiktigt! Det har också Svante gjort! Greta gillar dock ibland att ta ut svängarna, när hon spelar Greta!
Amen to that. Skådespeleri är allt det handlar om.
2021-06-06, 11:18
  #33633
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Amen to that. Skådespeleri är allt det handlar om.
Nja, Greta säger att hon Delvis spelar sej själv!
2021-06-06, 18:28
  #33634
Avstängd
Sedan är det mycket viktigt att Greta är lycklig. Hon har varit långa tider väldigt deprimerad och låg då mest i sin säng och grät och tappade då totalt matlusten och lusten att spela musik.

Svante sa i en känd intervju, att det enda som han egentligen brydde sig om var, att hans döttrar var glada och mådde bra! Så säger en engagerad pappa! Delar i stort sett hans syn rörande Greta!

Även om Greta är mycket duktig på och mycket intresserad av att spela drama, har hon i botten ett stort och äkta engagemang för naturen och klimatet, hon bryr sej verkligen, och hon bryr sej om andra och om hur de har det, när hon mår bra.

Även om att vara miljö- och klimataktivist har fått Greta att må mycket bättre, har hon även idag sina sämre stunder. Hon är verkligt intelligent men är också verkligt högkänslig!

Hur kan vi få Greta att må ännu bättre och bli ännu gladare!?
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-06-06 kl. 18:48.
2021-06-06, 18:56
  #33635
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Sedan är det mycket viktigt att Greta är lycklig. Hon har varit långa tider väldigt deprimerad och låg då mest i sin säng och grät och tappade då totalt matlusten och lusten att spela musik.

Svante sa i en känd intervju, att det enda som han egentligen brydde sig om var, att hans döttrar var glada och mådde bra! Så säger en engagerad pappa! Delar i stort sett hans syn rörande Greta!

Även om Greta är mycket duktig på och mycket intresserad av att spela drama, har hon i botten ett stort och äkta engagemang för naturen och klimatet, hon bryr sej verkligen, och hon bryr sej om andra och om hur de har det, när hon mår bra.

Även om att vara miljö- och klimataktivist har fått Greta att må mycket bättre, har hon även idag sina sämre stunder. Hon är verkligt intelligent men är också verkligt högkänslig!

Hur kan vi få Greta att må ännu bättre och bli ännu gladare!?
Genom att hon söker hjälp för sina ätstörningar.
2021-06-06, 19:10
  #33636
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Genom att hon söker hjälp för sina ätstörningar.
Vilket inte är så lätt kan jag förstå. Men jag är orolig för henne.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback