2021-06-03, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Dessutom är det väldigt segregerat här och i de flesta städer åker man bil. Jag minns i princip faktiskt inte när jag stötte på någon obehaglig person senast. När jag går på promenad i mitt område så möter jag enbart välutbildade WASPs som hälsar glatt och säger Good morning.

Den logiska följden av vad som pågår i Sverige är att många flyttar till Finland, Norge, Danmark eller andra länder som inte gått samma väg som i Sverige.

De svenskar som stannar kommer att segregera sig i villaområden och åka bil överallt. Man kommer även se till att ha vapen hemma så att man kan försvara sig mot home invasions. Pepparsprej i fickan. Stadskärnor kommer att gå ner sig och vara fulla av drägg. Övre medelklassen tar bilen till och från jobbet i stan men spenderar all fritid i segregerade förorter och i skärgården.

Precis. Möjligheterna att segregera sig i SE är otroligt begränsade jämfört med USA. Det är ett nästan omöjligt projekt - speciellt om du tänker in de insatser folk har gjort i bostäder på attraktiva adresser som inte längre kommer att vara säkra och trygga. Vad ska folk göra med sina kraftigt belånade lägenheter på Kungsholmen när barnen blir förnedringsrånade i närområdet? Den biten är relativt lätt att lösa för amerikansk medelklass, men att få till en amerikansk lösning i Sverige skulle kosta galna pengar. First movers och de som har stora resurser kommer att klara sig fint, men för den stora massan blir det jävligt problematiskt.
Citera
2021-06-03, 16:43
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6467GD
Sverige är inte ett demokratiskt land och svenskarna har inte aktivt valt detta. Sverige är en representativ "demokrati", som egentligen är en oligarki med demokratiska inslag, så Sverige styrs av en elit (en grupp politiker och ideloger, företagsledare som familjen Bonnier som äger mycket av Sveriges media osv.). Om man kontrollerar all media och statsapparaten är det inte särskilt svårt att få tillräckligt mycket röster för att vara kvar vid makten (man kan vilseleda tillräckligt många tillräckligt länge). Om bara svenska män röstade skulle det förövrigt sett annorlunda ut, men svenska kvinnor röstar väldigt vänster bland annat pga att det är lättare att vilseleda kvinnor. Du riktar din frustration och hat mot svenskarna som grupp istället för att rikta den mot Sveriges elit eller mot invandrarna.

Två relevanta länkar:
https://archive.is/TpV9F
https://archive.is/wStkI

Nej, det gör dom inte och judarna är ett exempel på hur tribalism är framgångsrik. Patetiska icke-tribalistiska svenskar kommer att dö ut under de kommande generationerna eftersom de kommer att rasblanda eller dödas av invandrare eller springa iväg till något annat land medan dom gråter om hur dåliga svenskarna är. Ingen kommer att respektera er i "era" nya länder förövrigt. Dom kommer att pissa på er eftersom dom kommer att se er som svaga personer som inte kämpar och står upp för sin grupp.

Mycket riktigt.

Jag riktar mitt hat till svenskarna som grupp.

Mitt hat går till alla glupska feta arslen (Sverige består till 51% av sådana enligt statistik) som hellre sitter om mumsar kebab och tittar på Mello än rustar för en väpnad kamp.

Mitt hat går också till alla äckliga regnbågssvenskar som trycker i varandra en åsiktsfobi mot pedofiler, medan muslimerna tillåts att uttrycka sig fritt.

Mitt hat går till svenska män, som istället för att som förr gå man ur huse och släpa ut råttorna på gatan, idag sitter och gömmer sig på Fäjsboook och knapprar om sin ilska.

Jag riktar mitt hat mot hela befolkningen som val efter val efter val efter val efter val efter val ändå inte förstår samband mellan val och konsekvens.

Sverige har en historia av män som har stridit otaliga krig, män som har drivit rena gerillakrigen mot maktens avskum.

Dessa finns inte ett spår av idag, så nej, någon slags gemenskap med denna tidens folk finns inte, ännu mindre empati.
Citera
2021-06-03, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Mycket riktigt.

Mitt hat går till alla glupska feta arslen (Sverige består till 51% av sådana enligt statistik) som hellre sitter om mumsar kebab och tittar på Mello än rustar för en väpnad kamp.

Mitt hat går också till alla äckliga regnbågssvenskar som trycker i varandra en åsiktsfobi mot pedofiler, medan muslimerna tillåts att uttrycka sig fritt.

Mitt hat går till svenska män, som istället för att som förr gå man ur huse och släpa ut råttorna på gatan, idag sitter och gömmer sig på Fäjsboook och knapprar om sin ilska.

Jag riktar mitt hat mot hela befolkningen som val efter val efter val efter val efter val efter val ändå inte förstår samband mellan val och konsekvens.

Sverige har en historia av män som har stridit otaliga krig, män som har drivit rena gerillakrigen mot maktens avskum.

Dessa finns inte ett spår av idag, så nej, någon slags gemenskap med denna tidens folk finns inte, ännu mindre empati.
Du är vad du hatar. En svag person som gråter om allt dåligt på FB istället för att göra något åt det.
Citera
2021-06-03, 17:39
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Eftersom det talats om militär revolt i Frankrike så är frågan: om den sprider sig till andra invandringstyngda länder, vad blir det då av Sverige? Svenskar är inte som danskar och norrmän. Svenskar knyter inte näven i fickan, för svensken är inte missnöjd. De flesta svenska kvinnor, men även många svenska män, vill ha ett halvmuslimskt Sverige.

Och då är frågan om Europa kommer befria oss, eller om vi kommer bli som Vitryssland och lämnas åt vårt öde.
Fast nästan ingen svensk vill ha muslimer som vänner i någon utsträckning, om vi med muslim pratar om religiösa sådana.
Så när problemen fortsätter att eskalera så kommer folk reagera. Svensken är kontrollerad och behärskad, att tappa ansiktet är skämmigt. Att börja slåss och leva rövare är inte något man gör annat än i extrema fall.
Folk började tröttna redan före asylkrisen, idag är det ännu fler som är less.
Givetvis trycks den typen av åsikter ned så långt det går, men det funkar sådär.
Blir det en till finanskris så tror jag att dammarna brister och de gamla partierna kommer ta rejält med stryk.
Citera
2021-06-03, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Mycket riktigt.

Du hatar dig själv alltså?

Mitt hat mot svenskarna som kollektiv är helt utan gränser.

Jag kan inte säga att jag möts av något annat än respekt i utlandet. Den töntbögen ovan som drömmer om tribalism, drömmer. Svenskar kommer aldrig bli tribalistiska
Citera
2021-06-03, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saekerhetspolisen
Du hatar dig själv alltså?

Mitt hat mot svenskarna som kollektiv är helt utan gränser.

Jag kan inte säga att jag möts av något annat än respekt i utlandet. Den töntbögen ovan som drömmer om tribalism, drömmer. Svenskar kommer aldrig bli tribalistiska
Finns många svenskar som är väldigt tribalistiska och dessa kommer att få mer makt och resurser över tiden eftersom en grupp som samarbetar alltid kommer att klara sig bättre (allt annat lika). Sen så finns det svenskar som är vänster eller som är självhatande och dessa kommer att försvinna från den svenska genpoolen, så svenskar kommer att bli mer och mer tribalistiska över tiden.
Citera
2021-06-03, 18:11
Medlem
Citat:
Finns många svenskar som är väldigt tribalistiska och dessa kommer att få mer makt och resurser över tiden eftersom en grupp som samarbetar alltid kommer att klara sig bättre (allt annat lika). Sen så finns det svenskar som är vänster eller som är självhatande och dessa kommer att försvinna från den svenska genpoolen, så svenskar kommer att bli mer och mer tribalistiska över tiden.
Det där är bara önsketänkande. Hur går det egentligen för de tribalistiska svenskarna nu? De tillhör underklassen/arbetarklassen och cementerar sig där genom att agera "tribalistiska".
Citera
2021-06-03, 18:19
Citat:

Det senaste valet (2018) var en markör på exakt hur många tribalistiska svenskar som finns i Sverige. Efter att ha hypats här på Flashback av töntar som dig fick AfS 0,3% i valet 2018. En del "bedömare" här på Flashback trodde att de skulle hamna på uppemot 10%.

Inte nog med det. Hypen runt AfS fick SD att börja prata om återvandring innan tiden var mogen, och SD som låg på 35% i vissa mätningar landade istället på 17% i valet 2018 pga idioterna i AfS, och pga att fega svenskar då inte vågade att rösta på SD.

Nej svenskar kommer aldrig att bli tribalistiska. Det ligger inte i svenskens natur. 2022 kommer SD att hamna på ca 20%, det är det antal svenskar som har den minsta självbevarelsedrift, SD kommer sedan att förbli på den siffran i kommande val. C kommer däremot att öka pga att alltfler kommer att vägra se sanningen och istället inbilla sig att Sverige är ett paradis och ett föredöme.

(AfS kommer att raderas ut 2022.)
Citera
2021-06-03, 18:26
Citat:
Det där är bara önsketänkande. Hur går det egentligen för de tribalistiska svenskarna nu? De tillhör underklassen/arbetarklassen och cementerar sig där genom att agera "tribalistiska".

Arbetarklassen kan man dela in i flera skikt. De tribalistiska svenskarna tillhör med få undantag det absolut lägsta skiktet. Kapabel svensk arbetarklass bor i villa, kör Volvo och åker på semester till Thailand två ggr per år. Röstar på SD och har inte sällan thaifru. Kvinnorna röstar på (S) el V.

De cementerar sig inom lägre arbetarklass om de inte bryter med den tribalistiska subkulturen. Håller med om det.
Citera
2021-06-03, 18:29
Medlem
Citat:
Nej, och i framtiden kommer svenskar behöva vara tribalistiska för att kunna överleva eftersom man inte längre kan förvänta sig få skydd från polisen. Överklass svenskar är väl också tribalistiska men än så länge mest mot andra överklass svenskar. Hursomhelst måste nationalistiska svenskar skapa organisationer som tillför verkligt värde till dess medlemmar. Dessa organisationerna borde lösa problem som polisen idag inte kan lösa. Har du problem med några invandrare? Ta kontakt med organisationen så löser dom problemen, alternativt kan du lösa problemen själv med hjälp av organisationen. Nationalistiska svenskar har ingen chans om vi är ensamma och isolerade, så vi måste organisera oss och hjälpa varandra. Vänster svenskar och självhatande svenskar kommer inte att göra detta, delvis eftersom dom inte har dom instinkterna, men nationalistiska svenskar har dom instinkterna och kommer att överleva. Så icke-tribalistiska gener kommer att försvinna från den svenska genpoolen.

Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det senaste valet (2018) var en markör på exakt hur många tribalistiska svenskar som finns i Sverige. Efter att ha hypats här på Flashback av töntar som dig fick AfS 0,3% i valet 2018. En del "bedömare" här på Flashback trodde att de skulle hamna på uppemot 10%.

Inte nog med det. Hypen runt AfS fick SD att börja prata om återvandring innan tiden var mogen, och SD som låg på 35% i vissa mätningar landade istället på 17% i valet 2018 pga idioterna i AfS, och pga att fega svenskar då inte vågade att rösta på SD.

Nej svenskar kommer aldrig att bli tribalistiska. Det ligger inte i svenskens natur. 2022 kommer SD att hamna på ca 20%, det är det antal svenskar som har den minsta självbevarelsedrift, SD kommer sedan att förbli på den siffran i kommande val. C kommer däremot att öka pga att alltfler kommer att vägra se sanningen och istället inbilla sig att Sverige är ett paradis och ett föredöme.

(AfS kommer att raderas ut 2022.)
Det är ingen vits att diskutera med en demoraliserad person.
Citera
2021-06-03, 18:54
Medlem
Citat:
Nej, och i framtiden kommer svenskar behöva vara tribalistiska för att kunna överleva eftersom man inte längre kan förvänta sig få skydd från polisen. Överklass svenskar är väl också tribalistiska men än så länge mest mot andra överklass svenskar. Hursomhelst måste nationalistiska svenskar skapa organisationer som tillför verkligt värde till dess medlemmar. Dessa organisationerna borde lösa problem som polisen idag inte kan lösa. Har du problem med några invandrare? Ta kontakt med organisationen så löser dom problemen, alternativt kan du lösa problemen själv med hjälp av organisationen. Nationalistiska svenskar har ingen chans om vi är ensamma och isolerade, så vi måste organisera oss och hjälpa varandra. Vänster svenskar och självhatande svenskar kommer inte att göra detta, delvis eftersom dom inte har dom instinkterna, men nationalistiska svenskar har dom instinkterna och kommer att överleva. Så icke-tribalistiska gener kommer att försvinna från den svenska genpoolen.

Det är ingen vits att diskutera med en demoraliserad person.
Jag säger inte att du har helt fel, men att just organiseringen kommer ske med den etniska komponenten i botten, det tror jag inte helt på. Kanske i vissa fall, men svenskar generellt är så hjärndöda att de nog aktivt undvikit gemenskap på den grundvalen.

Jag tror att det i högre grad kommer vara klass som styrer organisering. Exempelvis när polisväsendet drar tillbaka sitt våldsmonopol så kommer det vara bostadsområden som kommer betala för egen patrullerande säkerhet. Det kan gott vara att det bara är vita i det området, men det är inte vad som enar de först och främst. Det är ekonomi som först och främst enar dom.
Citera
2021-06-03, 19:08
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorm Den Gamle
Givetvis. Sverige håller på att bli rätt dåligt för vanligt folk, och ren skit för de med låga inkomster. Ett mini-USA här uppe i Norden.

Finns dock en sak som nyliberalerna inte verkar ha tänkt på. I USA kan man isolera sig från problemen. Det är ett gigantiskt land med enorma avstånd, med en infrastruktur skräddarsydd för ett segregerat samhälle. Du kan bo i din välmående småstad eller villaförort och handla i ditt säkra storcenter och aldrig någonsin se fattiga människor - trots att USA som helhet har gigantiska problem. Den biten är omöjlig i Sverige. Även på Limhamn och i Lomma blir tonåringar rånade på sina jackor och bilar brända. Hur ska man lösa det? Är planen att bygga en helt ny fysisk samhällsstruktur?
Vet inte om du läst Kyeyunes artikel från 2018 om detta i Kvartal men den är utmärkt och behandlar just det du skriver om.

https://kvartal.se/artiklar/ran-mot-barn/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in