Citat:
Dessutom är det väldigt segregerat här och i de flesta städer åker man bil. Jag minns i princip faktiskt inte när jag stötte på någon obehaglig person senast. När jag går på promenad i mitt område så möter jag enbart välutbildade WASPs som hälsar glatt och säger Good morning.
Den logiska följden av vad som pågår i Sverige är att många flyttar till Finland, Norge, Danmark eller andra länder som inte gått samma väg som i Sverige.
De svenskar som stannar kommer att segregera sig i villaområden och åka bil överallt. Man kommer även se till att ha vapen hemma så att man kan försvara sig mot home invasions. Pepparsprej i fickan. Stadskärnor kommer att gå ner sig och vara fulla av drägg. Övre medelklassen tar bilen till och från jobbet i stan men spenderar all fritid i segregerade förorter och i skärgården.
Den logiska följden av vad som pågår i Sverige är att många flyttar till Finland, Norge, Danmark eller andra länder som inte gått samma väg som i Sverige.
De svenskar som stannar kommer att segregera sig i villaområden och åka bil överallt. Man kommer även se till att ha vapen hemma så att man kan försvara sig mot home invasions. Pepparsprej i fickan. Stadskärnor kommer att gå ner sig och vara fulla av drägg. Övre medelklassen tar bilen till och från jobbet i stan men spenderar all fritid i segregerade förorter och i skärgården.
Precis. Möjligheterna att segregera sig i SE är otroligt begränsade jämfört med USA. Det är ett nästan omöjligt projekt - speciellt om du tänker in de insatser folk har gjort i bostäder på attraktiva adresser som inte längre kommer att vara säkra och trygga. Vad ska folk göra med sina kraftigt belånade lägenheter på Kungsholmen när barnen blir förnedringsrånade i närområdet? Den biten är relativt lätt att lösa för amerikansk medelklass, men att få till en amerikansk lösning i Sverige skulle kosta galna pengar. First movers och de som har stora resurser kommer att klara sig fint, men för den stora massan blir det jävligt problematiskt.
En svag person som gråter om allt dåligt på FB istället för att göra något åt det.