2003-12-31, 07:13
Medlem
Figureheads avatar
Dilbert är grym!
Citera
2004-01-02, 11:17
Medlem
Alfred Nilssons avatar
Arne Anka var bra! Och nu när C.C. är färdig med dom 4 serieböckerna om Röde Orm har han börjat med Kondrad.K. Hoppas den kommer att vara i nivå med A.A!

Annars är ju Rocky en värdig arvtagare!
Citera
2004-01-03, 00:42
Medlem
Lekbarns avatar
Fick det senaste Rocky albumet i julklapp och blev hel såld. Annars är ju Lucky Luke, Tintin, Asterix jävligt bra.
Citera
2004-01-06, 11:52
Medlem
kokaloos avatar
1: SM (SerieMagasinet)
2: Magnum
3: Agent X9
4: Buster (den hade ni glömt fast man inte var sport intreserad så läste man den ändå)

Dom tidningar som inte äns borde gjorts är alla dessa jävla TV-serie tidningar
typ "våra värsta år". " V ", "Arkiv-x" m m har fan för mig att det gjordes en serietidning av Beverly Hills oxå...
Citera
2004-01-29, 20:37
Medlem
Lost Horizons avatar
Måste säga rocky! Det är verkligen en fullträff!
Sen har vi ju guld klimpar såsom "Monty" och "pondus"
Citera
2004-01-31, 20:28
Medlem
Zrednas avatar
Utan tvekan får man väl säga att den nuvarande Gävlebon Berglin skriver de roligaste och mest träffsäkra serierna.

Ex. http://www.svd.se/berglin

/Zredna
Citera
2004-02-04, 02:03
Medlem
MooGyMaNs avatar
1. Arne anka (Så klockrent...)
2. Hieronymus borch (var med i Bacon & ägg, vet inte om HB tecknas mer)
3. Leonore
Citera
2004-02-04, 09:25
Medlem
keffemil_s avatar
Sam Henderson - The Magic Whistle
Ichi The Killer mangan var fett grym
gillar också Joakim von anka när Don Rosa ritar
Hm, en massa mer som jag inte kommer på nu!
Citera
2004-02-05, 04:30
Medlem
petersens avatar
En helt underbar tysk serie är Das kleine Arschloch, en kille i förpuberteten som är sådär oberoende och okänslig och besserwisser som man bara är i den åldern. Han ser alla vuxenvärldens krumsprång och de behov som liger bakom men är utomstående och roas bara eftersom han inte har behoven själv än resp. inte har ändrat sitt tänkande för att få sina nya behov tillfredsställda. Han gör bl. a. rent hus med katolska kyrkan och dess tabu samt prydhet, döden och ointelligens. Ett album heter "Es ist ein Arschloch, Maria!" och som handlar om Jesu liv. Tecknaren heter Walter Moers och hans farbror är katolsk biskop.

En annan rolig tysk serietecknare är Ralf König, som ritar serier om livet människor emellan. König är homosexuell och serierna huvudpersoner är oftast homosexuella men det är bara utanpåverket. de avslöjar människans riktiga natur, särskilt hennes svagheter.
Citera
2004-02-05, 15:51
Medlem
exciterrs avatar
Är jag ensam om att dyrka Tom Puss? Kommer ihåg när DN slutade med Tom Puss för ett par är sedan, i samband med den sista strippen stod det ungefär: "Tom Puss tackar nu för sig och vi hoppas att den serie som kommer i stället i någon mån fyller tomrummet" Det visade sig vara Mumin... Det var två svåra dagar.

Annars ligger Tintin & Assar mig varmt om hjärtar.
Citera
2004-02-06, 22:54
Medlem
Von Bings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exciterr
Är jag ensam om att dyrka Tom Puss? Kommer ihåg när DN slutade med Tom Puss för ett par är sedan, i samband med den sista strippen stod det ungefär: "Tom Puss tackar nu för sig och vi hoppas att den serie som kommer i stället i någon mån fyller tomrummet" Det visade sig vara Mumin... Det var två svåra dagar.

Annars ligger Tintin & Assar mig varmt om hjärtar.

Tom Puss är kung. Oliver Bumble är kejsare. Marten Toonder är en hjälte och insp. källa för Hieronymus Borsch samt Bacon och Egg.
Citera
2004-02-19, 17:22
Medlem
Eldianardas avatar
Jag säger Nemi, garanterat Nemi. Helt underbar serie. Annars är det ju Lenore och nån annan som följer med Nemi-tidningarna som är riktigt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in