Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-31, 20:11
  #33505
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
EJ helt rätt, Greta ansåg sej ha bäst kontakt med Biden av stats- och regeringscheferna!

Hennes formulering innebär förstås EJ alls, att de är överens om allting, tvärtom! Däremot har säkert Biden varit extra artig och vänlig mot henne i deras kontakt. Han är känd för att intressera sej för dem, som han har kontakt med!

-Greta föredrar dock konkreta, praktiska, positiva beslut framför vänliga ord! Hon är med rätta misstänksam mot politiska visioner!

Greta tycker ju, att mycket behöver gå fortare och bli mera omfattande, vad gäller USA:s miljö- och klimatpolitik!

Numera är Greta även i hög grad intresserad av hälso- och sjukvårdspolitik, och vill även ha större satsningar här än vad Biden nu avser att föreslå. Inte minst tänker hon på First nations så stora hälsoproblem. Hon är mycket mån om att även fattiga, särskilt i fattiga länder, ska vaccineras mot Covid-19!

Anar en viss avundsjuka i mycket sura kommentarer här. Det är rätt få såsom Greta, som får rätt ofta ha längre personliga samtal med stats- och regeringschefer. Greta betonar dock att dessa samtal på högsta nivå, för med sej ett betydande ansvar för henne! Inflytande ger ansvar, säger hon numera.

Äras den som äras bör, säger jag om Gretas omfattande goda insatser!
Greta är alltså inte alls nöjd med Bidens miljö- och klimatpolitik, som flera andra i tråden har helt riktigt påpekat. Däremot tycker hon att den är ett steg i rätt riktning!
2021-05-31, 20:25
  #33506
Avstängd
Greta verkar nu vara på väg att bli särskilt inbjuden att tala inför norska Stortinget, något som är en mycket sällsynt ära!

Hoppas att det går bra för henne med talet i Stortinget, som preliminärt ska ske i slutet av augusti! Greta brukar leverera intressanta tal!

Tror att vi kommer att ofta få höra talas om henne, även i framtiden, till vissa kritikers missnöje! Greta gillar att tala, och hennes taleskonst beundras av många, även politiker. Nu tycks även norska riksdagen få lyssna till hennes vackra välformulerade röst!

https://www.abcnyheter.no/nyheter/po...til-stortinget
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-05-31 kl. 20:49.
2021-05-31, 20:27
  #33507
Medlem
Jofs avatar
Ej Topic!
Tråden lutar alltför ofta mot att behandla Gretas åsikter i klimatfrågan.
Lite som kändistråden om Blondinbella skulle fokusera på hennes åsikter om hudkräm.
Det vet jag inte om man alls berör i tråden om henne. Lika lite som att hävda att man har andra åsikter om vilken hudkräm som är bäst. Det är på gränsen till helt ovidkommande i en kändistråd. Det viktiga i en kändistråd är kändisen. Som person. Och kändisens liv och leverne.
On topic!
Om jag inte skolstrejkat så mycket hade jag fått A i alla ämnen. Säger Greta. Fick ända många A.
Jag har mognat. Jag kan äta med andra människor. Säger hon också.
https://www.facebook.com/dn.se/videos/390807561784064
2021-05-31, 22:34
  #33508
Medlem
GormDenGamles avatar
Inbjuden av den norska regeringen för att prata. Sylvi Listhaug är arg. Med all rätt.

https://www.dagbladet.no/nyheter/lis...t-mdg/73841608
2021-06-01, 07:04
  #33509
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Inbjuden av den norska regeringen för att prata. Sylvi Listhaug är arg. Med all rätt.

https://www.dagbladet.no/nyheter/lis...t-mdg/73841608
Citat:
Greta Thunberg invitert til Stortinget
Listhaug raser mot MDG
Självklart tar politikerna och massmedia chansen att sprida lite hat mellan Norge och Sverige. Man väljer även en bild på Greta där hon verkar ha instruerats att försöka se ut som en Gremlin Norrmännen får geitosten i vrångstrupen när de ser den

Greta deltar ju själv i spelet. När hon fick pris av Nordiska Rådet så vägrade hon ta emot priset!

Det är tyvärr del av Gretas och pressens EU-vurmande - att försöka slå isär de nordiska länderna. Nordisk enighet hotar Bryssel.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-06-01 kl. 07:39.
2021-06-01, 07:38
  #33510
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ej Topic!
Tråden lutar alltför ofta mot att behandla Gretas åsikter i klimatfrågan.
Lite som kändistråden om Blondinbella skulle fokusera på hennes åsikter om hudkräm.
Det vet jag inte om man alls berör i tråden om henne. Lika lite som att hävda att man har andra åsikter om vilken hudkräm som är bäst. Det är på gränsen till helt ovidkommande i en kändistråd. Det viktiga i en kändistråd är kändisen. Som person. Och kändisens liv och leverne.
On topic!
Om jag inte skolstrejkat så mycket hade jag fått A i alla ämnen. Säger Greta. Fick ända många A.
Jag har mognat. Jag kan äta med andra människor. Säger hon också.
https://www.facebook.com/dn.se/videos/390807561784064

Kanske därför att det är Gretas åsikter i klimatfrågan som gjort henne känd. Utan hennes alarmism och teatraliska utspel vore hon ingen. Jo, en tonårstjej med diverse problem och några diagnoser.

Jag undrar om du har läst Osynlige.Mannens förklaringar till varför det inte går att förutspå klimatet flera decennier i förväg med hjälp av datormodelleringar. Inspiratoeren tycks inte ha gjort det, trots att han frågade om förklaringar. Eller också tyckte han det var så pinsamt att höra sanningen och försökte därför att blanda bort korten genom att diskutera Osynliges utbildning.

Greta kanske kan bli en duktig forskare i framtiden men i dagsläget vore hon en katastrof. Hon låter sig uppenbarligen imponeras av namnet ”FN” men vet kanske inte hur korrumperad organisationen är. Och hade hon följt något av det viktigaste inom forskningen så hade hon varit källkritisk. IPCC är i grund och botten en politisk organisation, även om hon så förtvivlat gärna vill tro att den är 100 % vetenskap.

Allt det vet ju folk som är pålästa och skrattar därför bara åt henne. Och vi blir allt fler.

Att hon lurar andra barn är en sak (och väldigt illa). Men att vuxna människor är medlemmar i hennes klimatorganisation i flera år utan att försöka lära sig fakta, det är f-n illa.

Jaså, kan man inte lita på framtidsprognoserna? Jo men Greta gör ju det... Är CO2-nivåerna fortfarande rekordlåga, historiskt sett? Nej, det har inte Greta sagt så det kan inte stämma.. Det finns forskare som menar att ”tipping points” är ett påhitt. Nej, dom är bara köpta av oljebolagen. Greta själv har ju berättat vad som händer när dom uppnås...

Du får förstås skriva om vilket skvaller du vill, det är ju trots allt en kändistråd. Om Gretas kropp, t.ex, som vissa är intresserade av. Bring it on, bara, det ska bli kul

Men om du gång på gång ältar att vi som är kritiska mot fenomenet Greta bara är ”avundsjuka” så gör du dig dummare än du är.

Och stackars Greta kommer nog inte att få det så kul i takt med att kritiken växer. Det är dags att hon börjar lyssna på folk med andra åsikter än hennes egna.
2021-06-01, 07:46
  #33511
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
EJ helt rätt, Greta ansåg sej ha bäst kontakt med Biden av stats- och regeringscheferna!

Hennes formulering innebär förstås EJ alls, att de är överens om allting, tvärtom! Däremot har säkert Biden varit extra artig och vänlig mot henne i deras kontakt. Han är känd för att intressera sej för dem, som han har kontakt med!

-Greta föredrar dock konkreta, praktiska, positiva beslut framför vänliga ord! Hon är med rätta misstänksam mot politiska visioner!

Greta tycker ju, att mycket behöver gå fortare och bli mera omfattande, vad gäller USA:s miljö- och klimatpolitik!

Numera är Greta även i hög grad intresserad av hälso- och sjukvårdspolitik, och vill även ha större satsningar här än vad Biden nu avser att föreslå. Inte minst tänker hon på First nations så stora hälsoproblem. Hon är mycket mån om att även fattiga, särskilt i fattiga länder, ska vaccineras mot Covid-19!

Anar en viss avundsjuka i mycket sura kommentarer här. Det är rätt få såsom Greta, som får rätt ofta ha längre personliga samtal med stats- och regeringschefer. Greta betonar dock att dessa samtal på högsta nivå, för med sej ett betydande ansvar för henne! Inflytande ger ansvar, säger hon numera.

Äras den som äras bör, säger jag om Gretas omfattande goda insatser!

Flickan från helvetet och här ovan hennes ambassadör.

Globalistjänta. Ett förstört Sverige och Greta är då förmodligen djupt korrupt svensk politiker med FN-tjänst och bor i paradvåning i New York. På lediga stunder flyger hon privatjet till påkostade villor på orter som Miami. Hennes karriär vilar på bluffen om att det är något fel på klimatet.

Har flickan från helvetet någonsin brytt sig något om befolkningsexplosionen i Afrika? De senaste 3 åren har Afrikas befolkning ökat med 100 miljoner. Det är detsamma som 100,000 om dagen det och flickan från helvetet har inga kommentarer därför att hon ej än nu har instruerats om att ha några kommentarer om just den saken.
2021-06-01, 09:37
  #33512
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Att hon lurar andra barn är en sak (och väldigt illa). Men att vuxna människor är medlemmar i hennes klimatorganisation i flera år utan att försöka lära sig fakta, det är f-n illa.
Att Greta™ tror det hon tror är inte konstigt. Hon är uppvuxen i en familj där vänsterpropaganda tas emot som Mose stentavlor. Att många vuxna tror detsamma är inte heller underligt. Propaganda i MSM har varit öronbedövande stark i minst 15 år. Jag är mer förvånad över att vi är så många som fortfarande har förmågan kvar till självständigt tänkande. Propagandan är nästan av Nordkoreanskt snitt.

Det är fullständigt uppenbart att Greta™ har en barnsligt naiv bild av vad vetenskaplig forskning är för något. Hennes engagemang i XR visar också på en magisk världsbild där man kan få vetskap om saker som är okända och omätbara. Förhoppningsvis blir hon en dag mentalt vuxen, men hon är inte där än.

Det jag inte lyckas förstå mig på är denna tillbedjan av Greta™. Som du påpekar så finns det vuxna människor som är medlemmar i kulten kring Greta™. Jag är fullt medveten om att de flesta vuxna inte förstår hur naturvetenskaplig forskning går till. Skulden för det ligger starkt hos MSM. Idag tror folk att det handlar om att ställa upp en hypotes, söka efter sådant som bekräftar hypotesen, använda personangrepp mot dem som ifrågasätter hypotesen, samt nå konsensus om att hypotesen är korrekt. De gånger man försöker förklara hur forskning egentligen går till så tror folk i allmänhet inte på det. "Försöka motbevisa sin egen hypotes? Varför det? Är du mutad av oljebolagen?"

Där finns en rejält lång uppförsbacke för folkbildningen. Inte minst som att man har lyckats lura i folk att en flicka med endast grundskolekompetens har koll på forskningsläget, och att man därför bör helgonförklara henne. Som jag tidigare påpekat så tror Greta™ på saker som är logiskt omöjliga. Hon tror på saker som motsäger varandra. Det är inte konstigt, hennes logiska sinne tycks inte vara särskilt utvecklat. Men varför tror vuxna människor på att hon har något att tillföra? Å andra sidan anses kändisar ha genomtänkta svar på allt mellan himmel och jord, så många människor kanske helt enkelt har ett religiöst behov av idoldyrkan. Vad vet jag? När jag var 13 år gammal dyrkade jag Led Zeppelin som gudar. Idoldyrkan har gått över, även om jag fortfarande uppskattar musiken. Det är kanske samma sak med dem som tillber Greta™? Det är kanske inte bara Greta™ som har problem med att bli vuxen.
2021-06-01, 10:03
  #33513
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Kanske därför att det är Gretas åsikter i klimatfrågan som gjort henne känd. Utan hennes alarmism och teatraliska utspel vore hon ingen. Jo, en tonårstjej med diverse problem och några diagnoser.

Jag undrar om du har läst Osynlige.Mannens förklaringar till varför det inte går att förutspå klimatet flera decennier i förväg med hjälp av datormodelleringar. Inspiratoeren tycks inte ha gjort det, trots att han frågade om förklaringar. Eller också tyckte han det var så pinsamt att höra sanningen och försökte därför att blanda bort korten genom att diskutera Osynliges utbildning.

Greta kanske kan bli en duktig forskare i framtiden men i dagsläget vore hon en katastrof. Hon låter sig uppenbarligen imponeras av namnet ”FN” men vet kanske inte hur korrumperad organisationen är. Och hade hon följt något av det viktigaste inom forskningen så hade hon varit källkritisk. IPCC är i grund och botten en politisk organisation, även om hon så förtvivlat gärna vill tro att den är 100 % vetenskap.

Allt det vet ju folk som är pålästa och skrattar därför bara åt henne. Och vi blir allt fler.

Att hon lurar andra barn är en sak (och väldigt illa). Men att vuxna människor är medlemmar i hennes klimatorganisation i flera år utan att försöka lära sig fakta, det är f-n illa.

Jaså, kan man inte lita på framtidsprognoserna? Jo men Greta gör ju det... Är CO2-nivåerna fortfarande rekordlåga, historiskt sett? Nej, det har inte Greta sagt så det kan inte stämma.. Det finns forskare som menar att ”tipping points” är ett påhitt. Nej, dom är bara köpta av oljebolagen. Greta själv har ju berättat vad som händer när dom uppnås...

Du får förstås skriva om vilket skvaller du vill, det är ju trots allt en kändistråd. Om Gretas kropp, t.ex, som vissa är intresserade av. Bring it on, bara, det ska bli kul

Men om du gång på gång ältar att vi som är kritiska mot fenomenet Greta bara är ”avundsjuka” så gör du dig dummare än du är.

Och stackars Greta kommer nog inte att få det så kul i takt med att kritiken växer. Det är dags att hon börjar lyssna på folk med andra åsikter än hennes egna.
Alla simuleringar, även datasimuleringar har givetvis ett visst mått av osäkerhet inbyggt i sig. Jag har EJ hört Greta säga emot detta!

Givetvis ska man i vetenskapliga studier försöka att uppskatta osäkerheterna i studierna! Har IPCC gjort detta!?

-Däremot har ju Greta sagt att IPCC-rapporterna är det bästa som vetenskapen idag kan erbjuda. Denna formulering säger dock varken att studierna är felfria eller att de inte kan förbättras!

Naturligvis handlar motiven bakom kritiken av Greta inte alls bara om avundsjuka, det finns mycket att argumentera om. Tror dock att en viss avundsjuka finns bland vissa Greta-kritiker, även bland vissa sådana här i tråden!

Sedan vet jag väl om, att ju mer man lär sig, desto mer förstår man hur lite man vet. Greta verkar redan vara på väg åt detta håll, och hon är redan idag betydligt mera nyanserad än vad hon var tidigare för några år sedan!

-Naturligtvis utvecklas Gretas tänkande, hon är fortfarande mycket ung, som hon själv påpekar! Hjärnan utvecklas åtminstone fram till 25-årsåldern!

Gretas utseende är hennes egen sak. Har bara varit oroad för att hon tidvis äter så lite, att hon riskerar allvarlig undernäring!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-06-01 kl. 10:19.
2021-06-01, 10:19
  #33514
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren

-Däremot har ju Greta sagt att IPCC-rapporterna är det bästa som vetenskapen idag kan erbjuda. Denna formulering säger dock varken att studierna är felfria eller att de inte kan förbättras!

IPCC - Intergovernmental Panel on Climate Change

FN-pajasarna hade redan när de bildade organisationen bestämt att de skulle finna klimatförändringar/change. Om de inte finner klimatförändringar avskaffar de sig själva. Vilken seriös forskare som helst hade istället kallat det climate study eller liknande.

Precis som Greta. Hennes lärare berättade om isbjörnar och hon cyklade till riksdagen och började strejka. Sedan var hon låst i det. Hon skulle avskaffa hela sin organisation om hon fann att klimatet inte förändrades. Hon är aktivist, inte forskare.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-06-01 kl. 11:09.
2021-06-01, 10:38
  #33515
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
IPCC - Intergovernmental Panel on Climate Change

FN-pajasarna hade redan när de bildade organisationen bestämt att de skulle finna klimatförändringar/change. Vilken seriös forskare som helst hade istället kallat det climate study eller liknande. Om de inte finner säkra klimatförändringar avskaffar de sig själva.

Precis som Greta. Hennes lärare berättade om isbjörnar och hon cyklade till riksdagen och började strejka. Sedan var hon låst i det. Hon är aktivist, inte forskare.
Vad gäller FN, är det främsta problemet med FN en oerhörd pappersflod, med en enorm produktion av rapporter och utlåtanden, som få orkar och kan ha en riktig överblick över.

En berömd Generalläkare ritade en känd skämtteckning om detta problem, med överfyllda bokhyllor på hjul som blev allt mer tjocka på mitten. Hon ritade hur hon själv kom med ytterligare några FN-pärmar till de överfyllda bokhyllorna, som då klagade till henne, -Inte fler, inte fler, då spricker vi!

Minns att FN blir till den organisation, som vi gör den till! Detta har även Greta betonat!

Mera info om FN och om FN:s många självständiga fackorgan finns här,

https://fn.se/vi-gor/vi-utbildar-och...arldshorisont/
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-06-01 kl. 11:11.
2021-06-01, 15:22
  #33516
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Vad gäller FN, är det främsta problemet med FN en oerhörd pappersflod, med en enorm produktion av rapporter och utlåtanden, som få orkar och kan ha en riktig överblick över.

En berömd Generalläkare ritade en känd skämtteckning om detta problem, med överfyllda bokhyllor på hjul som blev allt mer tjocka på mitten. Hon ritade hur hon själv kom med ytterligare några FN-pärmar till de överfyllda bokhyllorna, som då klagade till henne, -Inte fler, inte fler, då spricker vi!

Minns att FN blir till den organisation, som vi gör den till! Detta har även Greta betonat!

Mera info om FN och om FN:s många självständiga fackorgan finns här,

https://fn.se/vi-gor/vi-utbildar-och...arldshorisont/

Visst har det varit så tidigare men det rättas till nu efter omorganiseringen.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback