2021-05-27, 20:56
Medlem
Paramarthas avatar
För egen del finns det ingenting jag är så utled på som den svenska, eller europeiska medelklassen. Denna slemmiga och välluktande medelklass med sin värdelösa värdegrund och sina pretantiösa lagar (som naturligtvis bara gäller för etablerade svenskar). Det är denna medelklass, kära folk, som allt beror på. Deras livsstil är hela orsaken till allt dåligt, till nykoloniseringen av Europa och till skuldsättningen. Medelklassens satanistiska trossystem är även orsaken till sedernas förfall och till dagens upplösning av allt som kännetecknar ett friskt samhälle.

Förvisso är många av medelklassens medlemmar själva hälsosamma och lever i friska kärnfamiljer, men det är det som är själva kärnan. De använder bara deras hbtq-värdegrund och deras invandringspolitik i konkurrensen mot andra. De är lömska ormar som lever gott på manipulation och som därmed förtjänar allt förakt i världen.

För egen del fick den svenska medelklassen gärna gå under men skulle gärna höra er åsikt?
Citera
2021-05-27, 20:58
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paramartha
För egen del finns det ingenting jag är så utled på som den svenska, eller europeiska medelklassen. Denna slemmiga och välluktande medelklass med sin värdelösa värdegrund och sina pretantiösa lagar (som naturligtvis bara gäller för etablerade svenskar). Det är denna medelklass, kära folk, som allt beror på. Deras livsstil är hela orsaken till allt dåligt, till nykoloniseringen av Europa och till skuldsättningen. Medelklassens satanistiska trossystem är även orsaken till sedernas förfall och till dagens upplösning av allt som kännetecknar ett friskt samhälle.

Förvisso är många av medelklassens medlemmar själva hälsosamma och lever i friska kärnfamiljer, men det är det som är själva kärnan. De använder bara deras hbtq-värdegrund och deras invandringspolitik i konkurrensen mot andra. De är lömska ormar som lever gott på manipulation och som därmed förtjänar allt förakt i världen.

För egen del fick den svenska medelklassen gärna gå under men skulle gärna höra er åsikt?

Jag skulle hellre se att alla fattigjävlar gick under! För att inte tala om alla bidragstagare!
Citera
2021-05-27, 21:09
Medlem
Paramarthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Jag skulle hellre se att alla fattigjävlar gick under! För att inte tala om alla bidragstagare!

Fattiga har du i alla samhällen. Medelklassen däremot består av fega slavar vars största rädsla består i att bli fattig eller bidragstagare. Det skulle aldrig falla någon ur denna klass in att säga ifrån eller att strejka. "Nej vi bryr oss inte om sedernas fördärv eller den egna civilisationens undergång, så länge vi har våra bekvämligheter" resonerar den genomsnittliga medelklasspersonen.

Det är klart, uttalar man sig kostar det men so what? Man vill bara ta i och skaka om en medelklassmänniska och skrika "börja tala ditt hjärtas mening". Men nej medelklassmänniskan tar på sig sin cykelhjälm och förblir en zombie.

Georges Sorels idé om "storstrejken" vore något för dagens fega medelklass. Men snarare gäller Sorels bedömning av medelklassen för hans egen tid (år 1900): "efter dem syndafallet".
Senast redigerad av Paramartha 2021-05-27 kl. 21:17.
Citera
2021-05-27, 21:14
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Medelklassens satanistiska trossystem

Vilken tro är det du tror att Svensson tror på?

Citat:
Deras livsstil är hela orsaken till allt dåligt, till nykoloniseringen av Europa och till skuldsättningen.

Skuldsättningen är givetvis en tickande bomb. Men den har ingen utnyttjat mot oss på länge nu, så jag är tveksam till att vi kan skylla det som hänt och händer nu på den.

Så vad är det mer i Svensson leverne som bidrar till islamism och konflikter runt om i världen, samt bidrar till att våra politiker ivrigt påhejade av en liten mediaelit ger bort välfärden till andra?
Citera
2021-05-27, 21:15
Medlem
Hur går det till när en bidragstagare strejkar mot sakernas tillstånd? Vägrar ta emot allmosor tills en förändring har skett? Vägrar att inte arbeta?
Citera
2021-05-27, 21:33
Medlem
Paramarthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Vilken tro är det du tror att Svensson tror på?

Skuldsättningen är givetvis en tickande bomb. Men den har ingen utnyttjat mot oss på länge nu, så jag är tveksam till att vi kan skylla det som hänt och händer nu på den.

Så vad är det mer i Svensson leverne som bidrar till islamism och konflikter runt om i världen, samt bidrar till att våra politiker ivrigt påhejade av en liten mediaelit ger bort välfärden till andra?

Medelklassen tror på sitt eget materiella välstånd och det är det enda hon tror på.

Medelklassens skuldsättning är del av ett globalt ekonomiskt system som bygger på tillväxt. Det är enormt tröttsamt att läsa på Flashback och annorstädes att flyktinginvandring kostar pengar. Nej, flyktinginvandring är det som upprätthåller medelklassens förbannade tillväxt (som är det enda hon bryr sig om). Jag lyssnade för ett tag sedan på en podcast med George Soros där han kläckte idén att den nya tidens lån aldrig ska betalas tillbaka. Den idén välkomnas nog fullt ut av dagens medelklass: "fantastiskt, låt oss bli zombieslavar för resten av livet".
Citera
2021-05-27, 21:43
Medlem
Paramarthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Hur går det till när en bidragstagare strejkar mot sakernas tillstånd? Vägrar ta emot allmosor tills en förändring har skett? Vägrar att inte arbeta?

Ärligt är hela systemet ett skämt. Folk med låtsasjobb och låtsasarbetsuppgifter är knappast bättre än bidragstagare. Lån, hyperinflation, ett system som gynnar äldre och missgynnar yngre osv.

Hur det går till? I Sverige har man ännu så länge ett system som undviker uppror och minimerar våldsdåd. Det är inget jag egentligen förespråkar, men klart att det kommer sedan, när systemet inte längre klarar försörja arbetslösa och andra bidragstagare.
Citera
2021-05-27, 22:11
Medlem
Hegamons avatar
Citat:

Styrkan med medelklassen som arbetarklassen saknar är förmågan att använda sitt kulturella kapital till att få förmåner inom yrkeslivet samt i övriga samhället. Exempelvis inom politiken är det essentiellt att manipulera som du säger, dvs ta till sig vår tidsandas moderna retorik och förhållningssätt. Arbetarklassen kan inte detta.

Däremot som du förstår, så håller medelklassen på att förlora stort. De går nu samma väg som arbetarklassen gått sedan minst ett par årtionden. Hotet mot deras bostadsområden, deras offentliga platser och även på deras arbetsplatser. Deras kultur håller på att hotas, samma sätt som våra arbetare i Sverige erfarit sedan minst ett par årtionden tillbaka.

Citat:

Det är möjligt att svensk medelklass minskar i antal då automatisering och effektivisering fortgår, jag kan dock inte den frågan närmare. I USA har medelklassen minskat men jag vet ej om deras förhållande är översättbar till svenska förhållanden. Däremot håller den etniskt svenska medelkassen på att hotas kulturellt och det kommer bli en väldigt stor politisk faktor framöver. Se på partiet Alternativ för Sverige som i dag har medelklassen som sina kärnväljare, åtminstone i dag företrädes där deras nyligen uppkomna problematik.

Personligen kommer jag skratta mig harmynt, jag har alltid undrat vad som händer när medelklassen känner sig hotad kulturellt. Den eran börjar nu. Ställ fram popcornskålen!
Senast redigerad av Hegamon 2021-05-27 kl. 22:22.
Citera
2021-05-27, 22:23
Medlem
Paramarthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Styrkan med medelklassen som arbetarklassen saknar är förmågan att använda sitt kulturella kapital till att få förmåner inom yrkeslivet samt i övriga samhället. Exempelvis inom politiken är det essentiellt att manipulera som du säger, dvs ta till sig vår tidsandas moderna retorik och förhållningssätt. Arbetarklassen kan inte detta.

Det är en klassfråga, som du säger, men kanske främst en fråga om personlighet (det finns inget som hindrar att klass också korrelerar med genetik). Kanske är det så att de slemmiga ormarnas tid är förbi? Vem orkar längre med alla dessa lögner?

Citat:
Däremot som du förstår, så håller medelklassen på att förlora stort. De går nu samma väg som arbetarklassen gått sedan minst ett par årtionden. Hotet mot deras bostadsområden, deras offentliga platser och även på deras arbetsplatser. Deras kultur håller på att hotas, samma sätt som våra arbetare i Sverige erfarit sedan minst ett par årtionden tillbaka.

Det är möjligt att svensk medelklass minskar i antal då automatisering och effektivisering fortgår, jag vet dock inte på denna frågan, i USA har medelklassen minskat men jag vet ej om deras förhållande är översättbar till svenska förhållanden. Däremot håller den etniskt svenska medelkassen på att hotas kulturellt och det kommer bli en väldigt stor politisk faktor framöver. Se på partiet Alternativ för Sverige som i dag har medelklassen som sina kärnväljare, åtminstone i dag företrädes deras problem där.

Personligen kommer jag skratta mig harmynt, jag har alltid undrat vad som händer när medelklassen känner sig hotad kulturellt. Den eran börjar nu. Ställ fram popcornskålen!

Jodå, det förstår jag naturligtvis. AFS valrörelse 2018 var rolig men det var nog allt. Problemet är ju själva idén att inrikta sig mot någon existerande socioekonomisk grupp istället för att bygga en ny.
Citera
2021-05-27, 22:57
Medlem
Paramarthas avatar
Citat:

Frankrike kommer få sitt sedan länge förutspådda inbördeskrig och USA kommer försöka kyla av inre oroligheter genom ökade spänningar med Kina och Ryssland. Det svårt att förutse vad som kommer hända efter det, antar att det är något för den där popcornskålen
Citera
2021-05-27, 23:34
Avslutad
Jag kan ge en hint till 2 orsaker varför medelklassen är förnöjda. Tjänstepensionen och bopriserna. Lite av Colosseums lejon och gladiatorer för att hålla massan nöjd
Citera
2021-05-27, 23:43
Medlem
ZhongNanHais avatar
Citat:

om jag skulle sammanfatta medelklassen i 3 ord är det: falsk, ytlig och feg.

att de inte kan kalla en spade för en spade eller vara rakt på sak är grunden till alla problem i samhället. Det är en oerhört lättnad varje gång jag kommer till kamsportsgymmet och får umgås med hederlig arbetarklass efter att behövt dragits med denna medelklass i övrigt i hela veckan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in