Citat:
Ursprungligen postat av
Paramartha
Förvisso är många av medelklassens medlemmar själva hälsosamma och lever i friska kärnfamiljer, men det är det som är själva kärnan. De använder bara deras hbtq-värdegrund och deras invandringspolitik i konkurrensen mot andra. De är lömska ormar som lever gott på manipulation och som därmed förtjänar allt förakt i världen.
Styrkan med medelklassen som arbetarklassen saknar är förmågan att använda sitt kulturella kapital till att få förmåner inom yrkeslivet samt i övriga samhället. Exempelvis inom politiken är det essentiellt att manipulera som du säger, dvs ta till sig vår tidsandas moderna retorik och förhållningssätt. Arbetarklassen kan inte detta.
Däremot som du förstår, så håller medelklassen på att förlora stort. De går nu samma väg som arbetarklassen gått sedan minst ett par årtionden. Hotet mot deras bostadsområden, deras offentliga platser och även på deras arbetsplatser. Deras kultur håller på att hotas, samma sätt som våra arbetare i Sverige erfarit sedan minst ett par årtionden tillbaka.
Citat:
Ursprungligen postat av
Paramartha
För egen del fick den svenska medelklassen gärna gå under men skulle gärna höra er åsikt?
Det är möjligt att svensk medelklass minskar i antal då automatisering och effektivisering fortgår, jag kan dock inte den frågan närmare. I USA har medelklassen minskat men jag vet ej om deras förhållande är översättbar till svenska förhållanden. Däremot håller den etniskt svenska medelkassen på att hotas kulturellt och det kommer bli en väldigt stor politisk faktor framöver. Se på partiet Alternativ för Sverige som i dag har medelklassen som sina kärnväljare, åtminstone i dag företrädes där deras nyligen uppkomna problematik.
Personligen kommer jag skratta mig harmynt, jag har alltid undrat vad som händer när medelklassen känner sig hotad kulturellt. Den eran börjar nu. Ställ fram popcornskålen!