2021-05-19, 23:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Hur många mittbackar i Sverige skulle objektivt anses vara bättre än granen idag? Jag gissar närmare 20 stycken.

Det är inte ens på nivån att "Hej vi tar ut en extremt tveksam spetsspelare som skulle kunna avgöra en match sista 10 om hans ens spelar" utan "Hej vi tar ut en skön snubbe som inte är med för att spela"

Det finns väl nästan 20 mittbackar bara i Superettan vilka är bättre än Granen...

Hur förklarar Janne för killen vilken fick stanna hemma istället för Granen varför han inte fick vara med...??

" - Tyvärr, du får inte följa med till EM, pga att farbror Granen han ska hålla i bingon på matchlediga kvällar...!! "
Senast redigerad av LawNumberSix 2021-05-20 kl. 00:05.
Citera
2021-05-20, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Holland är dock en talangliga, det går liksom inte att jämföra de spelare som holländska ligan producerat mot vad Championship prioriterat. Holland är en fotbollsskola av höga mått, det är inte direkt Championship. Så av den anledningen skulle jag säga att Jeppe Karlsson gör helt rätt som utvecklas i den ligan.

Det är väl en definitionsfråga och öppet för diskussion, det finns ganska gott om spelare som gått från Championship till Premier League, ett exempel i år är t ex Ollie Watkins som gjort en bra säsong med Aston Villa, var ju väldigt viktig för Brentford förra året också, men 19 poäng sin första säsong i PL är bra.

Jag tycker Karlsson gjorde ett bra klubbval, ligan passar hans spelstil, förhoppningsvis kan han fortsätta utvecklas och gå till en bättre liga.

Citat:
Ursprungligen postat av kvarkihamnen123
Okej, må så vara jag tycker fortfarande inte att Sema borde vara med i den här truppen

Helt ok.
Citera
2021-05-20, 11:49
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Har hört från flera oboeroende av varandra källor att spelaruttagningen var ett krav från Granen så att SVFF (via UEFA) skulle betala 2M sek i bidrag till HeIF.
Sportcheferi och svågerpolitik på klassisk Sossenivå.

Fast det ryktet ger jag inte mycket för, kräva av vem för att ge vad? Svårt att se Janne ta ut Granen som en "skön kille" om han skulle kräva massa saker.
Citera
2021-05-20, 16:41
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Fast det ryktet ger jag inte mycket för, kräva av vem för att ge vad? Svårt att se Janne ta ut Granen som en "skön kille" om han skulle kräva massa saker.

Som jag har fattat det så om Granen åker med som ledare så blir det inga pengar till HIF men om han är spelare så blir ca 2 mille till klubben. Detta är byggt på rykten.

Janne värderar Granen högre än vad flesta gör.
Citera
2021-05-20, 16:55
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Som jag har fattat det så om Granen åker med som ledare så blir det inga pengar till HIF men om han är spelare så blir ca 2 mille till klubben. Detta är byggt på rykten.

Janne värderar Granen högre än vad flesta gör.

Fast jag är ju sjukt tveksam till att Janne tar med Granen om Granen helt plötsligt säger "fuck you, jag åker inte med som ledare bara som spelare annars får det vara"
Citera
2021-05-20, 18:01
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Fast jag är ju sjukt tveksam till att Janne tar med Granen om Granen helt plötsligt säger "fuck you, jag åker inte med som ledare bara som spelare annars får det vara"

Fast kanske inte just de orden ... Närå. Jag både tror och hoppas att JA har lite mer integritet än så.
Citera
2021-05-20, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jag tycker Karlsson gjorde ett bra klubbval, ligan passar hans spelstil, förhoppningsvis kan han fortsätta utvecklas och gå till en bättre liga.

Ja han kanske rent av kan gå till championship . Skämt åsido.

OnT: Tyckte det var kul med både Cajuste och Svanberg(även om jag tycker att det inte ens borde föreligga en diskussion om Svanbergs vara eller icke vara i en trupp), tur att det var 26 platser annars hade betongfoten Gurra fått platsen iallafall istället för Cajuste. Kul också med Jordan men det kändes ganska givet när Zlatan blev skadad.
Senast redigerad av kvarkihamnen123 2021-05-20 kl. 18:52.
Citera
2021-05-20, 19:14
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:

Tog inte Hamrén med MAjstorovic som ledare just för att han var skadad men var viktigt för gruppkemin?

Klart att han inte säger det så.
Utan mer i stil med "HeIF och styrelsen kommer aldrig gå med på att släppa mig om jag åker med som spelare då de inte får kompensationen etc...."
Citera
2021-05-20, 21:02
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Tog inte Hamrén med MAjstorovic som ledare just för att han var skadad men var viktigt för gruppkemin?

Klart att han inte säger det så.
Utan mer i stil med "HeIF och styrelsen kommer aldrig gå med på att släppa mig om jag åker med som spelare då de inte får kompensationen etc...."

Majsan var ju kompis med Z om jag inte minns helt fel. Så det var nog inte Erik som gjorde det valet.
Citera
2021-05-20, 21:20
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Majsan var ju kompis med Z om jag inte minns helt fel. Så det var nog inte Erik som gjorde det valet.

Enligt mina källor var han med för att ge näzan fotmassage.
Citera
2021-05-20, 21:33
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Enligt mina källor var han med för att ge näzan fotmassage.

Kan man lita på dina källor?
Citera
2021-05-20, 21:37
Medlem
bagarn29s avatar
EM:s gruppspel slutar de 23-24 juni och finalen spelas den 11 juli.

Allsvenskan börjar igen 3-4 juli alltså en vecka innan finalen. SvFF räknar alltså med att Sverige åker innan finalen. Inte konstigt att Z blir skadad, han skulle vinna EM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in