2021-05-17, 21:02
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Återigen. Att någon vill ha en intelligent man innebär ju inte att hemmet inte blir tryggt. Det är som att någon vill köpa ett stort hus och så svarar du med att ”det viktiga för barnen är att att föräldrarna inte bråkar”. Det är liksom olika frågor. Man får väl utgå från att hon även vill ha ett tryggt hem. Det är inte det vi diskuterar.
Nej men då är donator det bättre alternativet.
Citera
2021-05-17, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Nej men då är donator det bättre alternativet.
Men för i helvete. Fattar du verkligen inte? Ingen säger att en trygg miljö inte är viktigt. Ingen säger att de vill byta bort den trygga miljön mot goda gener. Jag är säker på att TS (och definitivt jag själv) värderar den trygga hemmiljön etc precis lika högt som du. UTÖVER det så vill hon ha någon med goda gener.

- Jag vill ha en man med blå ögon
- Själv tycker jag det viktigaste är en trygg hemmiljö, men om du inte tycker det så kan du ju skaffa en donator.
- Goddag yxskaft
Citera
2021-05-17, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en-svenk-liger
Får man be om källa här?
Det var lite svårgooglat, hittade bara ett examensarbete från Stockholms uni som verkar ha kommit fram till att det är värre med ensamstående fäder, i alla fall vad gäller brottslighet. Jag har inte kontrollerat verkshöjden, men de och dem kan författarna ledsamt nog inte skilja på.

"Resultatet visade att ungdomar som bor med en förälder begår brott i större utsträckning än ungdomar som bor med båda sina föräldrar. Studien fann ingen skillnad på pojkars och flickors brottslighet utifrån dem givna familjesammansättningarna. Det visade sig även att avsaknaden av en mamma hade en större effekt än avsaknaden av en pappa."
Unga män som växer upp utan sin far är extremt överrepresenterade bland brottslingar, så det är en väldigt dum idé att skaffa barn själv.
Citera
2021-05-17, 21:54
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Men för i helvete. Fattar du verkligen inte? Ingen säger att en trygg miljö inte är viktigt. Ingen säger att de vill byta bort den trygga miljön mot goda gener. Jag är säker på att TS (och definitivt jag själv) värderar den trygga hemmiljön etc precis lika högt som du. UTÖVER det så vill hon ha någon med goda gener.

- Jag vill ha en man med blå ögon
- Själv tycker jag det viktigaste är en trygg hemmiljö, men om du inte tycker det så kan du ju skaffa en donator.
- Goddag yxskaft
Ifrågasätt inte andras intelligens innan du analyserar din egen.

Med donator väljer man vad för man spermierna köps efter. Som kvinna, (goddag yxskaft) har jag möjlighet att betala för någon som är kontrollerad för flertalet genetiska sjukdomar och vars familjebakgrund kan ingå som information tillsammans med donatorns gällande intresseområden, utbildningar, yrkestitlar osv. Givetvis även utseendet och ibland även några bilder. Man behöver alltså inte ta första bästa. Om man nu är orolig över att det genetiska är dysfunktionellt. Som kvinna är det psykossjukdomar, anmärkningsvärt läge intelligens och fysisk ohälsa jag räknar som sämre. Ingen mer begåvad skulle nitiskt såga människor som påvisar olika grader av stabilitet och ordnade förhållanden, en högre nivå av IQ, ett hyfsat utseende osv. Framtiden bör sannolikt kunna generera i medicinska framsteg. Vaccin mot psykossjukdomar är något jag förväntar mig av framtiden. Men idag är det inte inom räckhåll.

Du behöver inte citera mer. Det tillför inte ämnet något.
Citera
2021-05-17, 22:00
Medlem
Du beskrev precis mig!
Citera
2021-05-18, 08:00
Medlem
Tror tyvärr att den svenska kvinnan, gäller nog i många västländer också, men framförallt den svenska kvinnan är nog lite naiv och blåögd. En kvinna har sin peak mellan 19 och 26 år ungefär och då gäller det att skaffa en bra man och familj. Självförverkligande kan man göra ändå och gräset är inte grönare på andra sidan osv. Ett barn behöver båda föräldrarna så är det bara och all insiminering osv är bara förkastligt. Feminismen är till fördärv och det drabbar kvinnorna hårdast tyvärr. Samhället är helt galet med all feminism och hbtq rörelser nej det är inte normalt alls. Vem kom på ordet "Hen" ? galenskap som sammanfattar allt egentligen.
Citera
2021-05-18, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Tror tyvärr att den svenska kvinnan, gäller nog i många västländer också, men framförallt den svenska kvinnan är nog lite naiv och blåögd. En kvinna har sin peak mellan 19 och 26 år ungefär och då gäller det att skaffa en bra man och familj. Självförverkligande kan man göra ändå och gräset är inte grönare på andra sidan osv. Ett barn behöver båda föräldrarna så är det bara och all insiminering osv är bara förkastligt. Feminismen är till fördärv och det drabbar kvinnorna hårdast tyvärr. Samhället är helt galet med all feminism och hbtq rörelser nej det är inte normalt alls. Vem kom på ordet "Hen" ? galenskap som sammanfattar allt egentligen.
Ja om målet är att få så många barn som möjligt så är ju 20 en bra ålder. Den strategin används ganska framgångsrikt av våra bruna och svarta vänner.

Men om man till exempel nöjer sig med 4 barn kan man lugnt vänta till 28 eller så.
Citera
2021-05-18, 10:39
Medlem
flesh-flutes avatar
Tycker du att det är moraliskt rätt att göra detta mot din partner?
Självklart kommer det här att sluta illa. Det vore hederligare av dig att avsluta relationen och skaffa ett barn på egen hand i Danmark.
Citera
2021-05-18, 12:23
Medlem
Citat:
Ifrågasätt inte andras intelligens innan du analyserar din egen.

Med donator väljer man vad för man spermierna köps efter. Som kvinna, (goddag yxskaft) har jag möjlighet att betala för någon som är kontrollerad för flertalet genetiska sjukdomar och vars familjebakgrund kan ingå som information tillsammans med donatorns gällande intresseområden, utbildningar, yrkestitlar osv. Givetvis även utseendet och ibland även några bilder. Man behöver alltså inte ta första bästa. Om man nu är orolig över att det genetiska är dysfunktionellt. Som kvinna är det psykossjukdomar, anmärkningsvärt läge intelligens och fysisk ohälsa jag räknar som sämre. Ingen mer begåvad skulle nitiskt såga människor som påvisar olika grader av stabilitet och ordnade förhållanden, en högre nivå av IQ, ett hyfsat utseende osv. Framtiden bör sannolikt kunna generera i medicinska framsteg. Vaccin mot psykossjukdomar är något jag förväntar mig av framtiden. Men idag är det inte inom räckhåll.

Du behöver inte citera mer. Det tillför inte ämnet något.

-Du sätter ju däremot ungen i skiten duktigt, att ge barnet endast 1 närvarande biologisk förälder är statistiskt sätt katastrof i jmf med 2 närvarande biologiska föräldrar, än värre om det endast är "mamma"....

-sen rekomenderar jag alla som har arvsmasseångest (eller helt enkelt goda skäl att oroa sig) att testa sig och sin partner innan man gör bebis. det är småpengar i sammanhanget eller i jmf med att "köpa" i enlighet med ovan vision.
Citera
2021-05-18, 20:40
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
-Du sätter ju däremot ungen i skiten duktigt, att ge barnet endast 1 närvarande biologisk förälder är statistiskt sätt katastrof i jmf med 2 närvarande biologiska föräldrar, än värre om det endast är "mamma"....

-sen rekomenderar jag alla som har arvsmasseångest (eller helt enkelt goda skäl att oroa sig) att testa sig och sin partner innan man gör bebis. det är småpengar i sammanhanget eller i jmf med att "köpa" i enlighet med ovan vision.
https://www.rbmojournal.com/article/S1472-6483(17)30265-1/fulltext

Statistiken tyder på att barn genom donatorer mår likvärdigt eller bättre än andra barn.

Jag vill såklart ha mer studier men du missar att vi som kan åka till en klinik överlag inte är random "jag vill ha barn för det är så söta accessoarer" -kvinnor, utan mer målinriktade, ansvarsfulla och aktiva. Vi är inte samma kvinnor som skaffar barn med vilken luffare som helst när vi är nitton, tjugo för att leva för alltid lyckliga i vårt redan instabila liv. Kvinnor som gör behandlingar tänker efter mer. Varför tror du att jag ännu inte gjort några IVF?

Innan du pratar statistik bör du veta att statistiken inte är en enhetlig sanning som berättar allt om allt. Olika grupper och undersökningar, ger olika resultat. Alla ensamstående mödrar är inte samma och lika.
Senast redigerad av AdMortem 2021-05-18 kl. 20:45.
Citera
2021-05-18, 21:37
Medlem
Citat:
https://www.rbmojournal.com/article/S1472-6483(17)30265-1/fulltext

Statistiken tyder på att barn genom donatorer mår likvärdigt eller bättre än andra barn.

Jag vill såklart ha mer studier men du missar att vi som kan åka till en klinik överlag inte är random "jag vill ha barn för det är så söta accessoarer" -kvinnor, utan mer målinriktade, ansvarsfulla och aktiva. Vi är inte samma kvinnor som skaffar barn med vilken luffare som helst när vi är nitton, tjugo för att leva för alltid lyckliga i vårt redan instabila liv. Kvinnor som gör behandlingar tänker efter mer. Varför tror du att jag ännu inte gjort några IVF?

Innan du pratar statistik bör du veta att statistiken inte är en enhetlig sanning som berättar allt om allt. Olika grupper och undersökningar, ger olika resultat. Alla ensamstående mödrar är inte samma och lika.

Jo det är en vacker tanke, jag håller mig nog till statestiken kring barn som växer up med en förälder tills det finns något mer substansiellt än det du länkade. inte enbart pga av det begränsade urvalet, men 5-6åringar (som utgjorde den stora majoriteten ) är ett begränsat urval av ett redan begränsat urval.

Jag är inte heller övertygad om att resonemanget hos kvinnor som "do it by themself" är sundare för barn än "kvinnor som skaffar barn med vilken luffare som helst när vi är nitton, tjugo för att leva för alltid lyckliga i vårt redan instabila liv"
Citera
2021-05-19, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncommon123
... dessutom kan du i princip bortse från tunnhårigheten. Ärvs ffa från moderns sida men slår igenom hos männen, dvs har du en tunnhårig bror ligger det blivande barnet sämre till på hårfronten.

Japp. Min farsa har tjockt hår och är närmare åttio. Jag och brorsan är flint, min morbror och morfar och alla hans bröder var bowlingklot. Så tack för den mamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in