2021-05-15, 15:43
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facelessvoid89
Har inte förlorat en krona eller investerat i nått som har med han att göra. Vad fan anklagar du mig för? Påstår du att jag är dum? Du vet inte ett skit om mig.. Jag tror på krypto och har investerat där och tjänat bra.

Uppdatering:

Elon har gjort det igen. Först pumpa han DOGE, sen totalsåga den. Nu skrev han en tweet ”DO u want tesla to accept DOGE” upp 50% på någon timme. Snart kommer nästa bomb? Jag har inte påstått att Elon gjort det ENSAM, klart som fan han har pratat ihop sig med mäktiga män och gjort de här. Du läser mina inlägg o gör egna fucking slutsatser, inte bara du utan andra med. Jag mena inte ens de du påstår, jag pratar bara om ren fakta som påverkats direkt av Musks inlägg på twitter och Tv framträdanden.
Musk är uppenbarligen helt tokig.
Citat:
Do you want Tesla to accept Doge?
https://twitter.com/elonmusk/status/...274159619?s=19

78% hade röstat ja när jag kollade

Alla kryptovalutor skadar miljön genom hög elkonsumtion. Doggie något mindre än Bitcoin. Men det leder genast till att säkerheten blir sämre. Krypto är så idiotiskt gjort att den måste ha hög elkonsumtion. Om elkonsumtionen minskar så går krypto lättare att hacka! Hackaren skall helt enkelt inte ha råd att betala lika hög elräkning som kryptos bokföring kräver.

Musk och Tesla borde helt ta avstånd från krypto om de vill ses som "gröna".

Betyder detta tramsande att Tesla håller på att lägga ned? Det kanske inte blir några fabriker i Austin eller Berlin? Bara en teori.
Senast redigerad av wwr 2021-05-15 kl. 16:12.
Citera
2021-05-15, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Musk är uppenbarligen helt tokig.

https://twitter.com/elonmusk/status/...274159619?s=19

78% hade röstat ja när jag kollade

Alla kryptovalutor skadar miljön genom hög elkonsumtion. Doggie något mindre än Bitcoin. Men det leder genast till att säkerheten blir sämre. Krypto är så idiotiskt gjort att den måste ha hög elkonsumtion. Om elkonsumtionen minskar så går krypto lättare att hacka!

Musk och Tesla borde helt ta avstånd från krypto om de vill ses som "gröna".

Betyder detta tramsande att Tesla håller på att lägga ned? Det kanske inte blir några fabriker i Austin eller Berlin? Bara en teori.
Nja! Frågan är väll snarare hur tokiga resten av världsbefolkningen är och inte Elon. Tesla tillverkar en bra produkt men kan inte ta ansvar för resten av planeten.
Citera
2021-05-17, 20:22
Medlem
bokskog54s avatar
Tesla ska falla 60 % från dagens nivå om bolaget ska ha samma börsvärde som Toyota.
Citera
2021-05-17, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokskog54
Tesla ska falla 60 % från dagens nivå om bolaget ska ha samma börsvärde som Toyota.
..och då gjorde Toyota 19101 miljoner usd i vinst 2020, Tesla 690 miljoner usd

Så om Tesla ökar vinsten 27 gånger om samt kursen faller 60% från dagens nivå möts dom på samma nivå, känns ju troligt. Många miljökrediter och bitcoins som måste säljas då.
Citera
2021-05-18, 06:06
Medlem
bajssprutans avatar
En annan assburger visar intresse för Tesla. Ingen mindre än Dr Michael Burry. Ni vet han från Big short.

Bloomberg (paywall)
Citat:
Michael Burry, the investor who rose to fame for making billions off bets against mortgage securities during the financial crisis, has placed a sizable wager against Elon Musk’s Tesla Inc.

Burry’s Scion Asset Management owned bearish puts against 800,100 shares of the electric-car maker as of March 31, according to a regulatory filing Monday. The puts give Scion the right to sell Tesla shares on or before an unidentified date in the future.

Det är ändå lite yikes ändå.
Citera
2021-05-18, 06:27
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
En annan assburger visar intresse för Tesla. Ingen mindre än Dr Michael Burry. Ni vet han från Big short.

Bloomberg (paywall)

Det är ändå lite yikes ändå.
Skall bli intressant att följa. Är det en vit gubbe som kommer att få kortbyxor av Elon eller ...
Burry tjänade pengar på att korta bostäder tidigare, som sagt.

https://www.cnbc.com/2021/05/17/mich...nst-tesla.html
Senast redigerad av wwr 2021-05-18 kl. 06:34.
Citera
2021-05-18, 17:12
Avstängd
Shadowk102s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Ser man till Bidens blogg och vad han planerar för ekonomin så kan man läsa mellan raderna att Tesla gynnas på ett helt annat sätt än andra biltillverkare. Jag gillar statliga kontrakt just för att det är en väldigt stabil inkomstkälla och samma sak gäller när staten är tydlig med vart de kommer att dela ut subventioner och vilka typer av satsningar de kommer att gynna.

När det gäller politik och aktier så får man ställa sig frågan om varför man investerar. Gör man det för att investera eller för att utöva politisk påverkan? Det ena alternativet ger högst troligen pengar medan det andra alternativet mycket väl kan handla om en förlustaffär. Med det sagt så är det fullt rimligt att avstå från att investera i t.ex. Procter & Gamble på grund av den förolämpande reklamen Gillette postade för något år sedan - ett företag som går "woke" och förolämpar sina kunder där kan man med all rätt ifrågasätta ledningens kompetens.

På sätt och vis är Biden konservativ i frågan då han vill gynna företaget lokalt.

Källa

Källa

Det är liksom inte så konstigt att aktien har rusat.
Jag kommer nog sänka aktiepriset på Tesla Inc genom att säga att det är status att ha inrikes produktion av bilar. För då kommer nog en del tänka som jag och det blir en ekonomisk/politisk linje i Europa som förändrar världs-samhället. Ekonomi och politik hänger mycket ihop såklart, det är viktigt att alltid komma ihåg.
Citera
2021-05-18, 18:13
Medlem
Nenetss avatar
Bara lycksökare utan kunskap köper Tesla nu 30% under ATH och kraschen lurar runt hörnet.
Många amatörer kommer att bli rejält brända och sälja med brakförlust ⬇️
Citera
2021-05-18, 19:00
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Om Tesla säljer bilar i Kina, kommer de inte drivas av energi genererad av samma kolkraft som förser Bitcoin-minearna med elektricitet?
Citera
2021-05-18, 19:04
Medlem
wwrs avatar
Giga Berlin blir minst ett halvår försenad. Musk skyller som vanligt på myndigheterna.
Citat:
Tesla's Musk blames bureaucracy for German gigafactory delays

It looks like we're able to start production end of this year," Musk added.
https://finance.yahoo.com/news/elon-...105510703.html
Citera
2021-05-18, 19:33
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowk102
Jag kommer nog sänka aktiepriset på Tesla Inc genom att säga att det är status att ha inrikes produktion av bilar. För då kommer nog en del tänka som jag och det blir en ekonomisk/politisk linje i Europa som förändrar världs-samhället. Ekonomi och politik hänger mycket ihop såklart, det är viktigt att alltid komma ihåg.
Inflationen ser ut att öka. Oljepriset följer inflationen och det behövs mycket billig energi såsom olja för att få fart på ekonomin. Då kan jag tänka mig att klimataktivismen sjunker till en mer vettig nivå. Men det är ju inte bra för oss som har både Tesla och Lucid (CCIV). Annars så är Tesla en tillväxtaktie där p/e sjunker rätt snabbt. Vad jag förstår så gillar inte kineser de lokalt producerade varorna utan det är status och kvalitet från utländska företag som är det mest eftertraktade, oavsett hur stolta nationalister de är.
Citera
2021-05-19, 16:02
Medlem
Där bröt stödet, 400 dollar nästa?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback