2021-05-17, 17:42
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanSatansson
Kan nog handla om den moderna kvinnans sinnessjuka krav på sin partner, mannen ska helst vara miljonär, flockledare och dessutom vara byggd som en grekisk gud. Utöver det ska han skämma bort kvinnan med tjänster och presenter och lyda hennes minsta vink men inte ens det verkar räcka eftersom ”gräset alltid är grönare på andra sidan”.

Med den kravlistan lär vilken partner som helst se ut som en sorglig förlorare, kombinera detta med löjligt mycket bekräftelse på Tinder och i sociala medier så är det inte så konstigt att t.o.m. en medioker kvinna fått för sig att hon är guds gåva till planeten.

När mannen frågar sig vad kvinnan erbjuder i utbyte för den episka kravlistan blir det logiska resultatet separation eftersom hon ytterst sällan motsvarar den 1% av kvinnligheten som alla män är beredda att döda för. Dagens kvinnor har en vagina och massor av attityd men inte så mycket mer. Orka...
Och du tror ju inte att vissa män har idiotiska krav på sina kvinnor då?
Nej, för det passar knappast in i Flashback-myten om att allt är kvinnornas fel och att män är offer.
Citera
2021-05-17, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanSatansson
Kan nog handla om den moderna kvinnans sinnessjuka krav på sin partner, mannen ska helst vara miljonär, flockledare och dessutom vara byggd som en grekisk gud. Utöver det ska han skämma bort kvinnan med tjänster och presenter och lyda hennes minsta vink men inte ens det verkar räcka eftersom ”gräset alltid är grönare på andra sidan”.

Med den kravlistan lär vilken partner som helst se ut som en sorglig förlorare, kombinera detta med löjligt mycket bekräftelse på Tinder och i sociala medier så är det inte så konstigt att t.o.m. en medioker kvinna fått för sig att hon är guds gåva till planeten.

När mannen frågar sig vad kvinnan erbjuder i utbyte för den episka kravlistan blir det logiska resultatet separation eftersom hon ytterst sällan motsvarar den 1% av kvinnligheten som alla män är beredda att döda för. Dagens kvinnor har en vagina och massor av attityd men inte så mycket mer. Orka...
Hej incel!
Citera
2021-05-17, 18:07
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Hej incel!
Men precis!
Och inte har de här personerna förmågan att fråga sig om felet kanske ligger hos dem och inte hos kvinnorna...
Citera
2021-05-17, 18:27
Medlem
Klas-Vegass avatar
Idag vet man att intelligensen styrs av x-kromosomer (styr vilken typ av intelligens inte IQ tal (pojkar kan tex få högre IQ än sin mor då de får större hjärna (storlek en av många parametrar))).

Dvs får du en pojke får han din intelligens oavsett om fadern läser teknisk fysik.
Citera
2021-05-17, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Idag vet man att intelligensen styrs av x-kromosomer (styr vilken typ av intelligens inte IQ tal (pojkar kan tex få högre IQ än sin mor då de får större hjärna (storlek en av många parametrar))).

Dvs får du en pojke får han din intelligens oavsett om fadern läser teknisk fysik.
Jag läste teknisk fysik men jag tycker inte din teori verkar stämma på min familj faktiskt.
Citera
2021-05-17, 18:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av en-svenk-liger
Säger ju något om dig att du instinktivt tillskriver kvinnan hela skulden när du ställs inför den väldigt öppna frågan "varför skiljer folk sig?". Lever han måhända lite inskränkt?

Finns såklart drösar med både kvinnosvin och manssvin som orsakat skilsmässor och separationer. Däremot har jag aldrig stött på en kvinna (eller man) som kommer i närheten av kravlistan du målat upp, men den är - såklart - ett fantasifoster sprunget ur din självbevarelsedrift.
Jag tillskriver inte kvinnan hela skulden, jag konstaterar att väldigt många män börjat tröttna på att krypa för mediokra kvinnor. Det du kallar ”fantasifoster” är observationer ur verkligheten, något säger mig dock att du inte är riktigt redo att fejsa verkligheten än eftersom du genast trevar efter billiga härskartekniker i ditt svar.

Nåväl, det är du som börjar ha bråttom att avla barn med ”medelmåttor”, inte jag. Skynda dig innan de också tar slut.
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Och du tror ju inte att vissa män har idiotiska krav på sina kvinnor då?
Nej, för det passar knappast in i Flashback-myten om att allt är kvinnornas fel och att män är offer.
Självklart har även män idiotiska krav, undrar dock varför du fortfarande antyder att en man som duckat en kula är ett offer? Det är inte vad jag försöker säga här, min poäng är att de flesta mediokra kvinnor behöver klättra ner från trädet för de motsvarar inte självbilden de byggt upp via lättköpta likes på nätet.
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Hej incel!
Tack för att du illustrerar min poäng.
Citera
2021-05-17, 18:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Men precis!
Och inte har de här personerna förmågan att fråga sig om felet kanske ligger hos dem och inte hos kvinnorna...
Hur kan felet ligga hos mig om jag väljer bort dig? Vad har du att erbjuda som någon annan kvinna inte har? Sex? Tack men jag avstår nog, tror faktiskt att du är ganska kass i sängen.
Citera
2021-05-17, 18:58
Medlem
en-svenk-ligers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
Du säger att din partner är lat men vad är du då om du inte orkar få igång ett intresse för diverse skolämnen hos dina barn i tidig ålder? Vem tror du blir bäst på t.ex. instrument? Den vars föräldrar lärt honom sen barnsben eller den som ska försöka lära sigsjälv? Samma princip med matematik, det man engarerar sig i när hjärnan utvecklas har man busenkelt för resten av livet.

Dååå ska vi se... va, vem pratar vi om här?
Citera
2021-05-17, 19:03
Medlem
stilichos avatar
Det viktigaste är givetvis att skaffa barn överhuvudtaget. Huruvida du hittar någon genetiskt optimal partner att skaffa barnen med är egentligen sekundärt. Dina gener kommer ju fortfarande att gå vidare till nästa generation och ha möjlighet att göra bättre partnerval där.

Sedan ska man ju inte hymla med att det är en hel del slump inblandat i det hela också. Det som verkar vara optimala gener är kanske inte något vidare i kombination med just dina gener. Man får göra några chansningar helt enkelt. Och det underlättas återigen av att man har många barn. Eller åtminstone några barn överhuvudtaget.
Citera
2021-05-17, 19:24
Medlem
en-svenk-ligers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Barn med ensamstående mammor är kraftigt överrepressenterade bland de utslagna i samhället (missbruk, kriminalitet, utanförskap, psykisk ohälsa, självmord). Så jag är inte så säker på det.

Får man be om källa här?
Det var lite svårgooglat, hittade bara ett examensarbete från Stockholms uni som verkar ha kommit fram till att det är värre med ensamstående fäder, i alla fall vad gäller brottslighet. Jag har inte kontrollerat verkshöjden, men de och dem kan författarna ledsamt nog inte skilja på.

"Resultatet visade att ungdomar som bor med en förälder begår brott i större utsträckning än ungdomar som bor med båda sina föräldrar. Studien fann ingen skillnad på pojkars och flickors brottslighet utifrån dem givna familjesammansättningarna. Det visade sig även att avsaknaden av en mamma hade en större effekt än avsaknaden av en pappa."
Citera
2021-05-17, 19:35
Medlem
Hoppas han hackar ditt Fb konto och läser dit inlägg😂😂 kan bli en intressant diskussion och en del att förklara.
Fö får du hoppas på att dina gener är starkare.
Lycka till
Citera
2021-05-17, 19:39
Medlem
... dessutom kan du i princip bortse från tunnhårigheten. Ärvs ffa från moderns sida men slår igenom hos männen, dvs har du en tunnhårig bror ligger det blivande barnet sämre till på hårfronten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in