Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-10, 04:49
  #817
Medlem
wwrs avatar
Alla trodde Musk bara skojade när han talade om att skicka Doggie till månen. Det var första april. Men icke.

Musk och gänget räknar med att inte bara göra Doggie till världens enhetsvaluta utan den skall även användas för handel mellan planeter!

Dom driver bara med oss nu. Det förefaller vara en taktik att vi skall sluta bry oss om vad som står i tidningarna så NWO får sköta allt själva.
Citat:
DOGE-1 will fly a 40 kilogram cube satellite as a payload on a Falcon 9 rocket, with Geometric Energy Corporation saying its payload “will obtain lunar-spatial intelligence from sensors and cameras on-board with integrated communications and computational systems.”

SpaceX vice president of commercial sales Tom Ochinero said in a statement that DOGE-1 “will demonstrate the application of cryptocurrency beyond Earth orbit and set the foundation for interplanetary commerce.”

“We’re excited to launch DOGE-1 to the Moon!” Ochinero said.
https://www.cnbc.com/2021/05/09/spac...-the-moon.html
Citera
2021-05-10, 04:59
  #818
Medlem
Doge har stigit 10x på 2 månader EFTER "SNL-kraschen" För 2 månader sedan kostade den runt 35-40 öre. Idag över 4 kr. Dålig affär? Fråga Mark Cuban som säljer biljetter och merch i Doge när den låg på 40 öre. Fråga Cuban om han upplever det som en "dålig affär" det är sannolikt det bästa han gjort i hela sitt affärsliv. Över 20 000 transaktioner i Doge.


Elon har fortfarande världens 6 e största Wallet av Doge och hans barn har en av de största. Elon har en IQ på 160. Doge har kommit så långt idag att den är irresibel. Valutahandlarna dvs bankirerna HATAR krypto. I en värld där varar och tjänster bytes mot doge/krypto får bankirerna inga avgifter. Baes IKEA skulle spara 1 miljard om året om de skippade valuta. Idag får de in hundra olika valutor. Volvo, ABB osv. Bara svenska företag och staten förlorar förlorar gemensamt astronomiska summor till bankirerna per år för att de hanterar föråldrade valutor. Ska de fortsätta med det?
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2021-05-10 kl. 05:13.
Citera
2021-05-10, 06:22
  #819
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Alla trodde Musk bara skojade när han talade om att skicka Doggie till månen.
Herregud. Nej.

Är du själv trög är det bättre att lyssna på andra än att förutsätta att "alla" tänker precis som du gör. Elon har sålt eldkastare, Elon har producerat short shorts, Elon har konsekvent genomfört de märkliga gimmicks han föreslår. Sakerna han föreslår är inte svåra i hans sits, de är bara konstiga. Så självklart kommer han skicka detta till månen, för det är inte ett dugg svårt. Det är en gimmick, och han har konsekvent följt upp sina gimmicks.
Citera
2021-05-10, 06:43
  #820
Medlem
Tutankhamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Kommit en ny nu "shiba inu coin" Luktar nästan lurendrejeri. Doge är en hund av rasen Shiba inu. Ökat 77% idag.
Den kom inte nu, den kommer tjäna folk pengar.
Citera
2021-05-10, 07:12
  #821
Medlem
Tutankhamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Jag pratar endast om att den blev påverkad den stunden då DOGE dippade och SNL började visas. Då blev hela marknaden påverkad. Det är som en jordbävning som man kan mäta långt ifrån men som knappt märks. Men det märktes ändå.
Att detta var roligt tycker nog både jag och Elon Musk då man ser hur mycket makt han har. Han gör lite komedi kring myntet han egentligen är seriös med och alla får panik. Egentligen köper han på sig mer nu och ger alla andra också chansen till det. Snart så kommer han med en ny tvist och wow månen, hoppa på i tid.
Citera
2021-05-10, 07:31
  #822
Medlem
se_där...s avatar
– Mission paid for in Doge
https://twitter.com/elonmusk/status/...148527620?s=20

Går det att tolka på annat sätt än att han cashat ut?
Citera
2021-05-10, 08:25
  #823
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarryLarry
Herregud. Nej.

Är du själv trög är det bättre att lyssna på andra än att förutsätta att "alla" tänker precis som du gör. Elon har sålt eldkastare, Elon har producerat short shorts, Elon har konsekvent genomfört de märkliga gimmicks han föreslår. Sakerna han föreslår är inte svåra i hans sits, de är bara konstiga. Så självklart kommer han skicka detta till månen, för det är inte ett dugg svårt. Det är en gimmick, och han har konsekvent följt upp sina gimmicks.
Det är det som mitt inlägg vänder sig mot. Musk är bara gimmick. Nu talar hans företag om Doggie som betalningsmedel för handel mellan planeter. Men Musks månlandare är byggd i diskbänksplåt och skulle aldrig klara de hastigheter som krävs. Fyra av de senaste fem har exploderat men de fick just skattepengar för projektet. Skattepengar kan världens rikaste stoppa i fickan för vad som helst. De har köpt politikerna.

Att skicka ett Doggie till månen kan vem som helst. För två år sedan kraschade ett israeliskt företag en farkost och spred små "moss-grisar" över månen. Den små djuren kan mycket väl ha överlevt. Att sätta ett Doggiecoin i omloppsbana eller krascha det på månen är enkelt. Men informationen rörs ihop i media. Vi är ännu inte i närheten av att landa på månen trots att det påstås att vi gjorde det för 50 år sedan. Landningarna påstås alltså ha utförts tio år innan Sony Walkman uppfanns, men nu verkar det omöjligt att komma dit.

Informationen görs otolkbar när media inte försöker strukturera eller ifrågasätta den.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-05-10 kl. 08:38.
Citera
2021-05-10, 08:49
  #824
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
– Mission paid for in Doge
https://twitter.com/elonmusk/status/...148527620?s=20

Går det att tolka på annat sätt än att han cashat ut?
Men herregud, varifrån har ni fått att han faktiskt investerat i någon krypto överhuvudtaget? Det är något jag helt missat. Jag tror han är fullständigt ointresserad. Jag tror inte han har tid. Det måste ju finnas en gräns även för hans fokus.

Jag tror att han har ett visst förakt för den traditionella finansen, speciellt deras fokus på värderingar och kortsiktiga, ekonomiska mål. Fantastiska värdeökningar på diverse krypto imponerar nog inte - han ser det inte som riktigt. Han värderar bara entreprenörskap och folk som bygger något verkligt.

Jag tror att poängen i hans skämt om Doge är just att han drastiskt kan påverka värderingen på något han tycker är fiktivt och därför bevisar han sin egna tes. Hade han kunnat skämta om BTC utan att råka illa ut pga hans företags innehav skulle han nog göra det.
Citera
2021-05-10, 08:53
  #825
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Men herregud, varifrån har ni fått att han faktiskt investerat i någon krypto överhuvudtaget? Det är något jag helt missat. Jag tror han är fullständigt ointresserad. Jag tror inte han har tid. Det måste ju finnas en gräns även för hans fokus.

Jag tror att han har ett visst förakt för den traditionella finansen, speciellt deras fokus på värderingar och kortsiktiga, ekonomiska mål. Fantastiska värdeökningar på diverse krypto imponerar nog inte - han ser det inte som riktigt. Han värderar bara entreprenörskap och folk som bygger något verkligt.

Jag tror att poängen i hans skämt om Doge är just att han drastiskt kan påverka värderingen på något han tycker är fiktivt och därför bevisar han sin egna tes. Hade han kunnat skämta om BTC utan att råka illa ut pga hans företags innehav skulle han nog göra det.

Jag tror att han har krypto, men att han investerat i Doge tror jag inte.

Folk här inne har påstått att han sitter med den största plånboken i doge.. vet inte vart de fått det ifrån.

Elon är ingen idiot, varför skulle han lägga pengar i något som skapar 10 000 nya coins per minut?
Citera
2021-05-10, 08:54
  #826
Medlem
se_där...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Men herregud, varifrån har ni fått att han faktiskt investerat i någon krypto överhuvudtaget? Det är något jag helt missat.
Det står ju i inlägget du citerade? "Paid for in Doge".

Musk sa dessutom, när Tesla sålde en 5:e del av sina Bitcoin, att han inte sålt några av sina egna Bitcoin.
__________________
Senast redigerad av se_där... 2021-05-10 kl. 08:56.
Citera
2021-05-10, 08:59
  #827
Medlem
se_där...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zipperventura
Elon är ingen idiot, varför skulle han lägga pengar i något som skapar 10 000 nya coins per minut?

För att han vet att han, helt lagligt, kan pumpa den flera tusen procent med några kryptiska tweets, sedan sälja av allt och på så sätt finansiera en satellit till månen.

Han vore ju en idiot om han INTE gjorde det, skulle jag säga.

"Paid for in Doge"
Citera
2021-05-10, 09:24
  #828
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Musk sa dessutom, när Tesla sålde en 5:e del av sina Bitcoin, att han inte sålt några av sina egna Bitcoin.
Det är klart att han har lite bitcoin liggande någonstans. Det är inte det jag menar.

Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
För att han vet att han, helt lagligt, kan pumpa den flera tusen procent med några kryptiska tweets, sedan sälja av allt och på så sätt finansiera en satellit till månen.

Han vore ju en idiot om han INTE gjorde det, skulle jag säga.

"Paid for in Doge"
Så kan det säkert vara. Skulle vara i linje med hans humor tror jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback