Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-08, 19:25
  #745
Medlem
se_där...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Jag har inte sett dig komma med speciellt mycket matnyttigt?
Det har jag väl visst?

Buy the rumors, sell the news.
Bearish divergence och överköpt på både 4h, 24h OCH vecko grafen.
Samt att jag har ifrågasatt vad man skall ha Doge till? Vad kan den göra som inte någon annan crypto kan göra så mycket bättre?

Varför köper bara influensers och deras följare Doge, medans de stora valarna med tillgång till den bästa experterna som pengar kan betala, köper Bitcoin och vettigare projekt?

Bryter den under 0.52 så tror jag partyt är över.
Citera
2021-05-08, 19:26
  #746
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Mycket hajp kring Doge pågrund av Elon som ska rodda SNL ikväll. Är man sugen på att köpa mer så skulle jag vänta tills efter SNL.

"Buy the rumours, sell the news" heter det. Det du menar är alltså "buy the news" istället? För när det väl är allmänt känt så är det redan inprisat. Man köper före en hype, inte efter. Om SNL är en hype så ska man köpa innan, inte efter.
Citera
2021-05-08, 19:29
  #747
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Applicerar du samma tillvägagångssätt då också när du handlar med värdepapper som aktier så som du gör med kryptovalutor?

Då är det nog ett nytt sätt som jag har missat.

Det är väl det alla gör som investerar, oavsett vad man investerar i.

Du köper ju en aktie för att du tror att den är undervärderad. Om den nu är undervärderad betyder det att folk inte fattat värdet än. Man ser potentialen i en aktie som inte andra gör. Och folk fattar värdet direkt när det blir "news". Inte svårare än så.
Citera
2021-05-08, 19:30
  #748
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
"Buy the rumours, sell the news" heter det. Det du menar är alltså "buy the news" istället? För när det väl är allmänt känt så är det redan inprisat. Man köper före en hype, inte efter. Om SNL är en hype så ska man köpa innan, inte efter.

Ja precis, många som köper nu pga hajpen för att sedan få se allt störtdyka sen dom närmaste dagarna. Behöver naturligtvis inte göra detta, men saker som hastigt pumpas upp av hajp tenderar att göra det.
Citera
2021-05-08, 19:32
  #749
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Ja precis, många som köper nu pga hajpen för att sedan få se allt störtdyka sen dom närmaste dagarna. Behöver naturligtvis inte göra detta, men saker som hastigt pumpas upp av hajp tenderar att göra det.

Ja, SNL kan mycket väl bli anti-klimax. Om man tror det är det bättre att vänta tills efter. Omöjligt att veta. Det går bara göra olika grundade gissningar.
Citera
2021-05-08, 19:34
  #750
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Det har jag väl visst?

Buy the rumors, sell the news.
Bearish divergence och överköpt på både 4h, 24h OCH vecko grafen.
Samt att jag har ifrågasatt vad man skall ha Doge till? Vad kan den göra som inte någon annan crypto kan göra så mycket bättre?

Varför köper bara influensers och deras följare Doge, medans de stora valarna med tillgång till den bästa experterna som pengar kan betala, köper Bitcoin och vettigare projekt?

Bryter den under 0.52 så tror jag partyt är över.

Tyvärr så sålde du nog för tidigt. Den kommer gå över $1 lätt.

Om DOGE kraschar kommer hela marknaden dras ner på kort sikt förmodligen för många kommer bli rädda. Det kan inte bara vara retail investors som pumpat upp priset. Det är klart det finns valar som köpt DOGE.

Menar du att valar är dumma nog att missa denna pump, men inte retail investors? Alla som vill tjäna pengar utnyttjar varje chans.
Citera
2021-05-08, 19:38
  #751
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Jaha?
Här var en ny taktik. De flesta som brukar hålla på med sån här köp brukar köpa innan en sån här stor händelse ska ske? Men du väljer att istället köpa den efter att Elon har gjort framträdandet
Med andra ord när ni kommer att slå rekordet, då väljer du att gå in och köpa?

Ja vi har väl alla olika tekniker för köp och sälj, men jag tycker kanske ditt tillvägagångssätt var lite speciellt.

Återigen vill jag bara påminna folk om att sätta på säkerhetsbältena ikväll
Det kommer att bli en raket utan liknande motsvarighet.
Jag har faktiskt nästan lite rädd för att det kan gå för fort ikväll.


Det är inte "ikväll". Det är kl. 05:30 svensk tid imorgon söndag som SNL sänds.
Citera
2021-05-08, 19:46
  #752
Avstängd
LisaLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Det är inte "ikväll". Det är kl. 05:30 svensk tid imorgon söndag som SNL sänds.

Jag vet.
Jag befinner mig inte i Sverige.
Skrivit för det mesta imorgon middag så får vi se hur det gick.
Citera
2021-05-08, 19:49
  #753
Avstängd
LisaLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Det är väl det alla gör som investerar, oavsett vad man investerar i.

Du köper ju en aktie för att du tror att den är undervärderad. Om den nu är undervärderad betyder det att folk inte fattat värdet än. Man ser potentialen i en aktie som inte andra gör. Och folk fattar värdet direkt när det blir "news". Inte svårare än så.

Jag har aldrig någonsin hävdat motsatsen heller.
Du kanske skulle ta och läsa tidigare inlägg så ser du kanske lite grann om vad jag menade att den andra killen hann inte riktigt fatta det där med att köpa och sälja på nyheten.

Exakt Jag köper en aktie för undervärderad. Jag köper också aktien för jag misstänker att till exempel en rapport kommer att vara bra.
Citera
2021-05-08, 20:39
  #754
Medlem
Bomullsvantens avatar
Några som investerat nu nyligen för att rida på den eventuella vågen efter SNL?
Citera
2021-05-08, 20:49
  #755
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Tyvärr så sålde du nog för tidigt. Den kommer gå över $1 lätt.

Om DOGE kraschar kommer hela marknaden dras ner på kort sikt förmodligen för många kommer bli rädda. Det kan inte bara vara retail investors som pumpat upp priset. Det är klart det finns valar som köpt DOGE.

Menar du att valar är dumma nog att missa denna pump, men inte retail investors? Alla som vill tjäna pengar utnyttjar varje chans.

Doge ta ner hela marknaden

Fyfan du var en rolig typ du, det är snarare så att doge kommer dumpas snart och folk kommer gå tillbaka till bitcoin. Det är en pump och dump för att lura dumma retail insterare på pengar. Efter dumpen kommer ni sitta kvar och undra vad som hände
Citera
2021-05-08, 20:57
  #756
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomullsvanten
Några som investerat nu nyligen för att rida på den eventuella vågen efter SNL?

Du menar att att lägga in en short och rida hela vägen ner till 0.40?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback