Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-08, 13:17
  #721
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Han hypar inte Doge. Musk driver ett globalt företag och har en IQ sannolikt över 160. Han förstår att "valutor" är artificiella konstruktioner baserade på geografiska zoner. - Om du säljer varor globalt så får du olika valutor. Yen, Yuan, Pesetas, Lira, Skr, Nkr, Dollar. Detta är ett system som är dysfuntionellt och dyrt. Mitt i detta artificiella nav hittar du bankirerna som tar växlingsavgifter och TID och ENERGI från dig och företag. Bara Volvo betalar säkert 1 miljon om dagen i växlingsavgifter till bankirer för i realiteten "absolut ingenting". Musk förstår att banker behövdes på 1800-talet men att de inte behövs idag. Det behövs en världsvaluta helt enkelt. Musk sa tidigt att antingen blir det Dogecoin eller så "if neceessary" så skulle Tesla/musk skapa en egen valuta. På det sättet slipper jordens befolkning bankirernas artificiella och obsoleta "växlings" verksamhet. - Transaktioner kan ske "utan att bankirerna blandas in" och givetvis så hatar bankirerna krypto fullt ut. IKEA skulle sannolikt kunna spara/tjäna en miljard om året om de accepterade krypto. Inom 1 år kan du handla med dogecoin överallt på hela jorden. De som inte hänger med DÖR. Vi går mot en ny era.
Det blir för långt att gå in i detta i denna tråden. Men se hur det går när EU bara försöker få några länder att använda euro. Det blir eurokris och även vi andra får betala.

När alla handlar med Doggie kan inte länderna anpassa sin valuta efter landets resurser.

Länderna kommer att utarmas när företagen skickar Doggie till andra länder utan kontroll.

Länderna utarmas när vi alla kan smita från skatten och betala varandra i Doggie.

De osynliga globalbossarna har kontroll över in och utflöde från Doggie-systemet. När de globala krafterna t.ex behöver slussa pengar från knarkhandel till något krig de måste starta för att hålla världen splittrad så går det bra. Men när du och jag använder Doggie kommer vi att bli granskade i detalj om vi inte har tillräckligt många agendapoäng, baserat på spionsatelliternas övervakning. Har ni laddar upp era pass nu, Doggiesäljare?

Doggie är ytterligare ett steg mot den globala diktaturen. Överstepräst Elon har möte i TV kväll. Få se om han "vågar" pusha för Doggie.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-05-08 kl. 13:19.
Citera
2021-05-08, 13:18
  #722
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Gamestop gick från 15 dollar till 450 dollar på några dagar, helt oorgansikt. Alla kan samlas och pumpa något uppåt. Men precis som det finnas vinnare på toppen, så kommer det finnas lika många förlorare på toppen.

Var Doge toppar ut kan jag inte säga, men vill varna folk som nu kommer in sent och upptäcker Doge och tror att detta bara är starten på något. Det kan också vara slutet på något...

15 till 450 är 30x. Det är inte ens anmärkningsvärt i kryptovärlden.

DOGE har stigit 140x i år. Snart har vi nått $1.

DOGE har ett användningsområde. Vad har GME för användningsområde? Det går att utveckla DOGE. Det går inte utveckla GME till något. Så dålig jämförelse.
Citera
2021-05-08, 13:47
  #723
Medlem
se_där...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
15 till 450 är 30x. Det är inte ens anmärkningsvärt i kryptovärlden.
Har inget med saken att göra. Poängen kvarstår.

Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
DOGE har ett användningsområde. Vad har GME för användningsområde? Det går att utveckla DOGE. Det går inte utveckla GME till något. Så dålig jämförelse.
Doge har inget användningsområde. Vad kan du göra med dina Doge menar du?

Fine om du menar att Doge KAN vara ett betalningsmedel i framtiden. Men då måste du först övertyga mig varför Doge skulle vara så mycket bättre än alla andra coins som gör anspråk på samma sak och har betydligt bättre egenskaper för det än Doge.

Gamestop har iaf butiker som säljer något.
Citera
2021-05-08, 14:28
  #724
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Har inget med saken att göra. Poängen kvarstår.


Doge har inget användningsområde. Vad kan du göra med dina Doge menar du?

Fine om du menar att Doge KAN vara ett betalningsmedel i framtiden. Men då måste du först övertyga mig varför Doge skulle vara så mycket bättre än alla andra coins som gör anspråk på samma sak och har betydligt bättre egenskaper för det än Doge.

Gamestop har iaf butiker som säljer något.

DOGE kan fungera som betalningsmedel. Och allt är beroende av om man kommer fortsätta utveckla DOGE. Eftersom DOGE är så populärt så finns det en fördel med att satsa på utvecklingen.

Gamestop säljer spel i butiker som inte ens finns i Sverige längre. Inte ens när butiken fanns var den bra. Dyra spel och konsoler. Varför tror du butiken försvann från Sverige? Och att jämföra DOGE med en spelbutik är som att jämföra VISA/Mastercard med en butik som säljer blommor. Vad är det för jämförelse?

Du jämför ju bara DOGE med GME för att båda har rusat i värdering pga hype. Det finns ingen annan koppling mellan dessa.
__________________
Senast redigerad av david-taxi 2021-05-08 kl. 14:33.
Citera
2021-05-08, 15:52
  #725
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Doge har inget användningsområde. Vad kan du göra med dina Doge menar du?

Användnings-område: Store of Value och gå upp i pris är tillräckligt
Citera
2021-05-08, 15:59
  #726
Medlem
se_där...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkZimple
Användnings-område: Store of Value och gå upp i pris är tillräckligt
Ok, då är Doge lika bra som 6000 andra coins då?
Citera
2021-05-08, 16:07
  #727
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Ok, då är Doge lika bra som 6000 andra coins då?

Doge har gått upp runt 8,400x, ett fåtal coins har gjort 10,000x, BTC, ETH, BNB och ett par andra. De flesta coins kommer aldrig göra en 10,000x men de kan försöka. Nyckeln i Krypto är att hitta dessa som har potential att gå upp 10,000x. Doge som Meme har fastnat, folket gillar denna Meme, blir nog svårt att skapa samma med en annan Meme, av nån anledning så hakade folk på denna. Doge är bättre än de andra 6,000 då den har haft större värde-ökning
Citera
2021-05-08, 16:19
  #728
Medlem
Nenetss avatar
Doge till månen voff voff
Citera
2021-05-08, 16:22
  #729
Avstängd
LisaLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkZimple
Doge har gått upp runt 8,400x, ett fåtal coins har gjort 10,000x, BTC, ETH, BNB och ett par andra. De flesta coins kommer aldrig göra en 10,000x men de kan försöka. Nyckeln i Krypto är att hitta dessa som har potential att gå upp 10,000x. Doge som Meme har fastnat, folket gillar denna Meme, blir nog svårt att skapa samma med en annan Meme, av nån anledning så hakade folk på denna. Doge är bättre än de andra 6,000 då den har haft större värde-ökning

Exakt det där är vad jag också tror. Folket inte verkar förstå att det stora med det här är att man ger fingret till bankerna och även till staterna runt om i världen.

Det måste väl kännas otroligt skönt att kunna tjäna lite pengar? Skita i att tänka på att deklarera vinsten?
Bara kolla den den stora ökningen på de två sista dagarna. Om man skulle jämföra det med någon till exempel aktie. Vilken så fall har gått upp så pass mycket som DOGE?

DOGE kommer att vara de vanliga små människornas sätt att jäklas med etablissemanget. Jag tror att ju mer folk får upp ögonen för det här. Så kommer det att öppna upp så man kan handla med DOGE som tex Amazon har pratat om.

Det finns fortfarande chans att kliva på tåget Det är inte för sent.
Jag undrar vad den här TA-killen tog vägen som skrev för ett par dagar sedan här inne och gladdes åt att DOGE gick ner.

Men man ska komma ihåg att inte satsa mer pengar än vad man har råd att förlora.
Även om jag ändå tror att det kommer att bli en riktig rymdraket imorgon morgon.
Citera
2021-05-08, 16:24
  #730
Medlem
fittslems avatar
Mycket hajp kring Doge pågrund av Elon som ska rodda SNL ikväll. Är man sugen på att köpa mer så skulle jag vänta tills efter SNL.
Citera
2021-05-08, 16:47
  #731
Medlem
AreYouBacks avatar
Underbart att läsa de första inläggen i denna tråd. Men fan vad DOGE kommer att rasa när fallet börjar.
Citera
2021-05-08, 17:08
  #732
Avstängd
LisaLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Mycket hajp kring Doge pågrund av Elon som ska rodda SNL ikväll. Är man sugen på att köpa mer så skulle jag vänta tills efter SNL.

Jaha?
Här var en ny taktik. De flesta som brukar hålla på med sån här köp brukar köpa innan en sån här stor händelse ska ske? Men du väljer att istället köpa den efter att Elon har gjort framträdandet
Med andra ord när ni kommer att slå rekordet, då väljer du att gå in och köpa?

Ja vi har väl alla olika tekniker för köp och sälj, men jag tycker kanske ditt tillvägagångssätt var lite speciellt.

Återigen vill jag bara påminna folk om att sätta på säkerhetsbältena ikväll
Det kommer att bli en raket utan liknande motsvarighet.
Jag har faktiskt nästan lite rädd för att det kan gå för fort ikväll.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback