2021-05-06, 14:32
Medlem
Självklart kommer det från ett labb.

Kinas djurhantering har varit som den varit länge, men viruset är nytt. Att man litar på ett enda ord ut ur Kina är för mig ett mysterium.
Citera
2021-05-06, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Som de flesta här vet så har WHO slagit fast att det är inte speciellt troligt att viruset kommer från ett lab. Av en händelse råkar världens största corona virus labb ligga i princip på andra sidan gatan till den marknad där viruset anses ha startat. WHO gjorde en utredning men fick inte data om de 100 första fallen i Kina.

Denna nyhet om WHO och dess utredningsgrupp borde skapa huvudvärk för WHO. Den är bakom betalvägg, men det räcker med läsa rubriken. Så vad tror ni, går det att lita på WHO?

https://www.svd.se/kvaste-teori-om-labblacka--extremt-egenintresse
https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-who-china-idUSKBN2AD090

Det är inte "världens största viruslabb"...
Det kan mycket väl vara "modifierat virus".
Om viruset nu är skapat i ett labb, var avsikten att släpa det löst?
ISF varför på sin egna befolkning?

Jag tror att det mest sannolika är att det faktiskt är ett "zootopiskt" virus. Det har hänt innan och kommer hända igen!
Citera
2021-05-06, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sopppotatis

Jag tror att det mest sannolika är att det faktiskt är ett "zootopiskt" virus. Det har hänt innan och kommer hända igen!
Det var aldrig avsiktligt att det skulle släppas löst, labbläckor händer då och då. Amerikanerna hade väl lite mjältbrand på vift från ett labb för ett antal år sedan.

SarsCov2 är enligt min mening med största sannolikhet skapat i ett labb. Den tesen bygger jag på att viruset inte riktigt beter sig som ett normalt virus. Det slår totalt olika från fall till fall och angriper olika människor på olika sätt.

Jämför man det tex med Spanska sjukan, Hong Kong influensan eller i mer modern tid Svininfluensan så hade de en sak gemensamt, de gav ungefär samma symptombild hos de som drabbades. Det gör inte SarsCov2
Citera
2021-05-06, 15:36
Medlem
4yoonlys avatar
För mig finns det bara två varianter och den ena tycker jag är mest troligare än den andra.

Marknaden, ja visst är det möjligt. Men om det finns ett labb där dom uppenbarligen studerar Coronavirus. Kanske för att ta fram framtida vaccin, kanske för bara generell forskning. Dom odlar ju det, kanske till och med använder crisper för att se vad som kan hända osv osv...

Det skulle nästan vara otroligt att det inte kom ifrån detta labb. Utan det skulle ha dykt upp några hundra meter därifrån på marknaden.

Kina skulle bli nästan rentvådda (nästan) om dom kunde visa att det kom ifrån marknaden med största sannolikhet. Detta gör dom dock inte, utan all research därifrån hindras på något vis. Vilket också tyder på att dom vet något och vill inte dela med sig.

Sedan var det ju läkare (eller forskare jag minns inte vilket) som hade någon anknytning till labbet relativt tidigt (2019 nov/dec) som försökte berätta att något har hänt och en ny okänd lungsjukdom har börjat härja... Han dog ju relativt snabbt (troligtvis av Covid-19, men han blev ju tystad av Kina så man vet ju inte exakt).

Nää något har hänt i labbet, någon varit oförsiktig...
Citera
2021-05-06, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sopppotatis

Tror mest det var ett misstag att det kom ut, någon klantade sig. Hänt förr. Bara dårar använder sig av virus eller stridsgas- detta eftersom det är svårt att kontrollera och kan lika gärna slå ut dina egna led
Citera
2021-05-06, 16:17
Medlem
HipToBeSquares avatar
Är frågan om viruset är utvecklat i labb eller om de slinkit ut i från ett labb av misstag?

Vi vet svaret på frågan om det har skett läckage i Wuhanlabbet. Om det hade hänt hade vi fått rapporter på att kinesiska staten hade konfiskerat hela labbet mha militären och stängt ner det. Samt massa personer i som jobbat i labbet hade försvunnit. Jag har sett noll information om detta skulle vara fallet.

Detta betyder inte att viruset inte är utvecklat i ett labb och medvetet spridit viruset på olika platser i världen.
Citera
2021-05-06, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Är frågan om viruset är utvecklat i labb eller om de slinkit ut i från ett labb av misstag?

Vi vet svaret på frågan om det har skett läckage i Wuhanlabbet. Om det hade hänt hade vi fått rapporter på att kinesiska staten hade konfiskerat hela labbet mha militären och stängt ner det. Samt massa personer i som jobbat i labbet hade försvunnit. Jag har sett noll information om detta skulle vara fallet.

Detta betyder inte att viruset inte är utvecklat i ett labb och medvetet spridit viruset på olika platser i världen.

För det första, hur många trådar skall vi ha om samma sak?

För det andra är det inte speciellt hemligt eller kontroversiellt att stora stater forskar på egna "tillåtna" biovapen. FN begränsar denna forskning för de mer potenta virusstammarna, men ofarliga stammar såsom Coronavidae kan man forska fritt på. Sverige bedriver liknande forskning också.

Vi vet redan vad som har hänt då det finns klara rapporter om situationen från bla. den döde forskare och från Yan-teamet. HCoV-SARS är sedan 2004 redan erkänt som ett labbvirus, det gjorde WHO direkt genom att kalla utsläppet för en korskontamination i Singapore där en forskare hade tagit fel prov.

Faktum är att det är välkänt att HCoV-SARS2 delar sitt genom med HCoV-SARS och med två stammar av fladdermusvirus ZC45 och ZXC21. Virusen har en matchning i BLAST på över 95% vilket är väldigt ovanligt för ett virus som skall ha muterats flera gånger över olika arter. Vissa proteinmarkörer har en matchning på 100%, vilket aldrig någonsin inträffar i naturen. Både ZC45 och ZXC21 återfinns också som forskningsprover i just Wuhan-labbet och Third Military Medical University har tidigare forskat på dessa två stammar.

Eftersom att det både är Third Military Medical University och Research Institute for Medicine of Nanjing Command som driver labben i Kina så kommer inte CCP att stänga ned sina egna labb.

Som sagt är det inte så kontroversiellt att viruset ska klassas som biovapen och kommer från ett labb. Vi har detta WHO-nätverk för just den här anledningen, att forska på okända virus. Det som är kontroversiellt är att både CCP och WHO gör allt för att släta över att det finns ännu ett utsläpp av ett ganska så irriterande virus. Inte ett farligt virus perse, men ett virus som gör stor ekonomisk skada.
Citera
2021-05-06, 19:25
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Eftersom att det både är Third Military Medical University och Research Institute for Medicine of Nanjing Command som driver labben i Kina så kommer inte CCP att stänga ned sina egna labb.

Även om det hade läckt från labb som drivs av kinesiska staten hade det definitivt blivit reprimander och labbet hade stängts tills vidare för undersökning. Jag har sett noll om något sådant. Även om det är Kina där det är svårt att få information vad som pågår så tycker jag att man hade sett tecken på det i alla fall.

Sedan har vi möjligheten att Kina medvetet skulle använda populationen i Wuhan som försökskaniner men allt tyder på att det inte var fallet och lockdowns var teater för att visa världen ur "effektiv" kommunism är. Detta förtydligas även i Event 201 som är ren globalisterotik om hur bra Kina hanterade den "fiktiva" pandemin.
Citera
2021-05-07, 00:51
Medlem
Lost.Villains avatar
Verkar vara lite dåligt med info om det här. Var är bevisen?
Citera
2021-05-07, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Verkar vara lite dåligt med info om det här. Var är bevisen?

Utspritt över ett dussin trådar och tre delfroum. Det finns tre rapporter som förklarar läget. Sök lite.
Citera
2021-05-07, 23:29
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Utspritt över ett dussin trådar och tre delfroum. Det finns tre rapporter som förklarar läget. Sök lite.

Snark. Bevis är inte synonymt med teorier.
Citera
2021-05-08, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Snark. Bevis är inte synonymt med teorier.

En teori är en hypotes som man har vetenskapligt empiriska bevis för...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in