Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-06, 04:21
  #625
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoisduck
Ponera att man skulle bli miljonär på detta. Har dessa på Binance.. Om jag vill ta ut dem, Måste jag flytta till ett land och bosätta mig där som inte äter upp 30% av mina miljoner då?

Jag kastade in 300 kr som en meme och nu är det uppe i 531 kr. Kan dock ge mig fan på att när det är dags att få cashen till ett svenskt bankkonto om 15 år blir det ett väldigt strulande. Vill inte leka mer och testa, sålde och köpte och råkade strula till det så mina ursprungliga 100 Doge blev 96. Fattade inte hur jäkla volatilt detta är. Någon som sålt på Binance får gärna skriva hur det gick med att få cashen på kontot i SEK.
Citera
2021-05-06, 04:22
  #626
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Hade varti väldigt forsiktig som det är nu, inte bara for den uppenbara anledningen att typ 12 wallets sitter på 75% av alla coins men alla forväntar sig nu en pump med elon musk på saturday night live men att folk säljer precis innan, likt 4/20 då alla också forväntade sig en pump är mer troligt, om elon musk dessutom inte nämner doge under programmet så kommer det sluta blodigt men kul for alla som gjort en rejäl slant på det, är minst sagt avundsjuk men se till att ta profit och återinvestera det i riktiga coins.
Tror du tänker helt rätt. Jag missade första klass på täget men la in några hundra bara för skojs skull rätt sent. I framtiden lär jag köra på cardano.

Men det här med Musk på SNL Helt sjukt. Så att han är med där ska öka doge? För han nämnt det på twitter typ två gånger? (Kan ha missat nåt) Skulle vara intressant att veta hur många som kollar på SNL som vet vad doge är för nåt. Sen om han säger nåt beror det ju lite på hur också. Skillnad om hundfan dyker upp i en sekund jämfört med en timmes monolog där Elon förklarar vad det är.

Sjuk värld vi lever i. Helt jävla galet. Världens rikaste snubbe skriver ett kort meddelande på internet och har säkert gjort några som knappt kan nåt om ekonomi till miljonärer
Citera
2021-05-06, 05:15
  #627
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Hade varti väldigt forsiktig som det är nu, inte bara for den uppenbara anledningen att typ 12 wallets sitter på 75% av alla coins men alla forväntar sig nu en pump med elon musk på saturday night live men att folk säljer precis innan, likt 4/20 då alla också forväntade sig en pump är mer troligt, om elon musk dessutom inte nämner doge under programmet så kommer det sluta blodigt men kul for alla som gjort en rejäl slant på det, är minst sagt avundsjuk men se till att ta profit och återinvestera det i riktiga coins.

Du förstår inte hur Krypto fungerar, att 12% sitter på 75% av DOGE är bra. Om det hade varit mer decentraliserat ägande så hade du haft mycket mer sell pressure. Satoshi sitter på 1M BTC, om det hade sålts så hade Bitcoin's pris krossats.

Och vadå riktiga coins? DOGE har samma Teknik som BTC. Det är bra teknik. DOGE är Top 4 coin just nu. Varför skulle man sälja något som är Top 4? Just nu så har DOGE chans att bli Top 2 coin eller till och med passera BTC.

När du har varit skeptisk till DOGE så har priset gått upp 100% till. Det var en massa muppar som förra året så att DOGE inte kunde gå upp mer. För att den hade gjort 50% pump på en dag. Efter det så gjorde DOGE en 100x+ till.
Citera
2021-05-06, 10:27
  #628
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Tror du tänker helt rätt. Jag missade första klass på täget men la in några hundra bara för skojs skull rätt sent. I framtiden lär jag köra på cardano.

Men det här med Musk på SNL Helt sjukt. Så att han är med där ska öka doge? För han nämnt det på twitter typ två gånger? (Kan ha missat nåt) Skulle vara intressant att veta hur många som kollar på SNL som vet vad doge är för nåt. Sen om han säger nåt beror det ju lite på hur också. Skillnad om hundfan dyker upp i en sekund jämfört med en timmes monolog där Elon förklarar vad det är.

Sjuk värld vi lever i. Helt jävla galet. Världens rikaste snubbe skriver ett kort meddelande på internet och har säkert gjort några som knappt kan nåt om ekonomi till miljonärer

Troligen blir detta ett "buy the rumor, sell the news" event.
Smart money kommer inte köpa på lördag, de kommer sälja in i det. Så står alla dumb money och gapar stort medans priset sjunker.

Citat:
Ursprungligen postat av ThinkZimple
Du förstår inte hur Krypto fungerar, att 12% sitter på 75% av DOGE är bra. Om det hade varit mer decentraliserat ägande så hade du haft mycket mer sell pressure. Satoshi sitter på 1M BTC, om det hade sålts så hade Bitcoin's pris krossats.

Och vadå riktiga coins? DOGE har samma Teknik som BTC. Det är bra teknik. DOGE är Top 4 coin just nu. Varför skulle man sälja något som är Top 4? Just nu så har DOGE chans att bli Top 2 coin eller till och med passera BTC.

När du har varit skeptisk till DOGE så har priset gått upp 100% till. Det var en massa muppar som förra året så att DOGE inte kunde gå upp mer. För att den hade gjort 50% pump på en dag. Efter det så gjorde DOGE en 100x+ till.

Sluta skäm bort dig. Pinsamt o läsa. BTC != Doge
Citera
2021-05-06, 10:42
  #629
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkZimple
Och vadå riktiga coins? DOGE har samma Teknik som BTC. Det är bra teknik. DOGE är Top 4 coin just nu. Varför skulle man sälja något som är Top 4? Just nu så har DOGE chans att bli Top 2 coin eller till och med passera BTC.

Nu får du nog krypa tillbaka till de trådarna du brukar skriva in för mycket mera fel än såhär kan man knappast ha det. Dogecoin idag har inget med Bitcoin att göra förutom att de har väldigt liten delad historia. Litecoin's kod kom ifrån Bitcoin, sen kom Luckycoin från Litecoin's kod. Från Luckycoins's kod så skapades Dogecoin, men allt detta var länge sen, och sen dess har så många förändringar gjorts i bådas kodbaser att man inte längre kan säga att de har samma teknik.

Det är lite som att säga att Apple's Darwin och Linux är samma teknik för att de båda är Unix-like. Jo, de kanske har samma ursprung, men idag är de mera olika än lika.
Citera
2021-05-06, 10:56
  #630
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigGaN
Nu får du nog krypa tillbaka till de trådarna du brukar skriva in för mycket mera fel än såhär kan man knappast ha det. Dogecoin idag har inget med Bitcoin att göra förutom att de har väldigt liten delad historia. Litecoin's kod kom ifrån Bitcoin, sen kom Luckycoin från Litecoin's kod. Från Luckycoins's kod så skapades Dogecoin, men allt detta var länge sen, och sen dess har så många förändringar gjorts i bådas kodbaser att man inte längre kan säga att de har samma teknik.

Det är lite som att säga att Apple's Darwin och Linux är samma teknik för att de båda är Unix-like. Jo, de kanske har samma ursprung, men idag är de mera olika än lika.

Fast folk här inne får det att låta som DOGE är skräp, det är fork av en fork av en fork. Det har extremt mycket lika. Och ja Apple och Linux under är ganska lika med.
Citera
2021-05-06, 11:28
  #631
Medlem
kekkzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Någon mer som har problem med att föra över pengar eller använda kort på binance?

Ja. Jag skickar över till Revolut och köper genom det istället. Funkar bra, ett extra steg med överföring bara som tar ett par minuter.
Citera
2021-05-06, 13:24
  #632
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Tur att man iallafall fångade Gamestop, men att jag kunde missa memecoinet doge.
Ren lathet att inte orka skaffa kryptokonto.

Grattis till er som gjort en hacka!

Köpte Doge för 200kr i slutet av januari, fokuserade istället på ETH. Nu är mina Doge värda ca 5000kr. En bitterljuv känsla. Alltid samma sak, "varför köpte jag inte mer?".
Citera
2021-05-06, 13:43
  #633
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svinkel
Köpte Doge för 200kr i slutet av januari, fokuserade istället på ETH. Nu är mina Doge värda ca 5000kr. En bitterljuv känsla. Alltid samma sak, "varför köpte jag inte mer?".

Jag la in 1500 kr som hade varit 30 tusen nu om jag inte tog ut dem när jag hade tripplat pengarna. Lite likt lotteri det här.
Citera
2021-05-06, 15:16
  #634
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svinkel
Köpte Doge för 200kr i slutet av januari, fokuserade istället på ETH. Nu är mina Doge värda ca 5000kr. En bitterljuv känsla. Alltid samma sak, "varför köpte jag inte mer?".

Haha ungefär samma här. Men kul med cash. Tänkt fylla på i dipparna men inte vågat
Citera
2021-05-06, 15:27
  #635
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Men det här med Musk på SNL Helt sjukt. Så att han är med där ska öka doge? För han nämnt det på twitter typ två gånger? (Kan ha missat nåt) Skulle vara intressant att veta hur många som kollar på SNL som vet vad doge är för nåt. Sen om han säger nåt beror det ju lite på hur också. Skillnad om hundfan dyker upp i en sekund jämfört med en timmes monolog där Elon förklarar vad det är.

Sjuk värld vi lever i. Helt jävla galet. Världens rikaste snubbe skriver ett kort meddelande på internet och har säkert gjort några som knappt kan nåt om ekonomi till miljonärer
Det är mer än så. Man måste skicka den där dåren på avgiftning. Här är trailern.
https://youtu.be/kiJojTCtm4Q
Citera
2021-05-06, 15:57
  #636
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är mer än så. Man måste skicka den där dåren på avgiftning. Här är trailern.
https://youtu.be/kiJojTCtm4Q

Nej, det är inte trailern. Det är en fanmade video av en doge chiller.

Cringe
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback