2021-05-01, 19:17
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Du förstår tydligen inte att ditt påstående "Alla är lögnare förutom Smeso" kunde vara en lögn på tre olika sätt:

1. Alla är lögnare och då Smeso också.
2. Alla är inte lögnare, men Smeso är det.
3. Alla är inte lögnare, och inte Smeso heller.

Du valde tydligen att tolka mitt svar på något av de första två sätten, medan jag naturligtvis avsåg nr 3.

Visa annars vilka belägg du har för nr 1 eller 2. Eller fantiserade du bara?

Munnen reflekterar vad du har burit på i hjärtat ditt.
En man var ingenting utan sitt ord och du är en lögnare.

Med människan kanske inte förlåter men sonen dömer barmhärtigt och rättvist i sitt dömande över allt levande.
Citera
2021-05-01, 19:59
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand

Med människan kanske inte förlåter men sonen dömer barmhärtigt och rättvist i sitt dömande över allt levande.

Vad ljög jag om?
Citera
2021-05-02, 04:02
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand

Vad kvalificerar dig till att få dra en sådan definitiv slutsats om en persons tankar?
Citera
2021-05-02, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Vad kvalificerar dig till att få dra en sådan definitiv slutsats om en persons tankar?

Varför frågar du inte Smeso samma sak? Han anklagar människor till höger och vänster för att vara lögnare, som om han är expert på att läsa andra människors tankar.
Citera
2021-05-02, 08:36
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Varför frågar du inte Smeso samma sak?

Han har inte utmärkt sig nog för att trigga min uppmärksamhet.

Kanske om du kan få honom att ifrågasätta något av det jag skriver?

Citat:
Han anklagar människor till höger och vänster för att vara lögnare, som om han är expert på att läsa andra människors tankar.

Jag har egentligen inte i detta delforum att göra, då jag inte är religiös.
#TwoThousand har dock fräckheten att spamma andra forumdelar med sitt nonsens, varpå jag gärna följer honom vart han än går i syfte att få honom att förklara sitt spammande.

Han undviker dock att svara på mina inlägg, av någon strategisk "not so surprising" anledning.
Citera
2021-05-02, 08:43
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Varför frågar du inte Smeso samma sak? Han anklagar människor till höger och vänster för att vara lögnare, som om han är expert på att läsa andra människors tankar.

Skillnaden är att jag förklarar varför jag anser att någon ljuger och visar att det som skrivits av den som jag anklagar inte är sant.

Det gör däremot inte TwoThousand.

Och inte du heller.
Senast redigerad av Smeso 2021-05-02 kl. 08:49.
Citera
2021-05-02, 08:48
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Han undviker dock att svara på mina inlägg, av någon strategisk "not so surprising" anledning.

Han svarar inte mig heller.
Han kan tydligen inte försvara sina åsikter och påståenden och väljer att fly hellre än att illa fäkta.
Citera
2021-05-02, 08:49
Medlem
Citat:
Skillnaden är att jag förklarar varför jag anser att någon ljuger och visar att det som skrivits inte är sant.

Det gör däremot inte TwoThousand.

Och inte du heller.

Fast, ingen människa kan bedöma om någon medvetet talar osanning, alltså ljuger.

Du kan inte läsa andra människors tankar, så sluta kalla andra för lögnare!
Citera
2021-05-02, 08:52
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Fast, ingen människa kan bedöma om någon medvetet talar osanning, alltså ljuger.

Du kan inte läsa andra människors tankar, så sluta kalla andra för lögnare!

Men då är det ju bara att förklara att man inte visste att det man skrev var felaktigt.

Det har du inte heller gjort, trots att jag påpekade den möjligheten att inte framstå som lögnare.
Citera
2021-05-02, 08:52
Medlem
Citat:
Skillnaden är att jag förklarar varför jag anser att någon ljuger

Du kan enbart visa och förklara om något som inte är sant, du kan inte bevisa om någon medvetet talar det som inte är sant, som Trolltestet skrev:

"Vad kvalificerar dig till att få dra en sådan definitiv slutsats om en persons tankar?"
Citera
2021-05-02, 08:56
Medlem
Citat:
Men då är det ju bara att förklara att man inte visste att det man skrev var felaktigt.

Det finns ett tredje alternativ, att det är du som har fel, har du funderat på det någon gång?
Citera
2021-05-02, 08:58
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Du kan enbart visa och förklara om något som inte är sant, du kan inte bevisa om någon medvetet talar det som inte är sant, som Trolltestet skrev:

"Vad kvalificerar dig till att få dra en sådan definitiv slutsats om en persons tankar?"

Jag utgick bara ifrån att någon som påstår sig vara kristen skulle veta vad en kyrka är till för.

Det är ju liksom en grundpelare inom kristendomen.

Men du menar alltså allvarligt att du inte visste det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in