2021-04-26, 13:58
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Fr femtioelfte gngen. Inget av de fretag som lmnade CA drog pga av skatterna. Tesla var bland de sista tom. - Det var massinvnadring, jvla tjat om genus, grotesk byrkrati, skenande bostadspriser osv, hjrndda politiker som anvnde mexikaner som valboskap. Likheten med Sverige r skrmmande. Idag mste en utbildad lrare i Sverige spara i 10 r fr att kunna f ihop till den kontantinsats det behvs fr att kpa en lgenhet/hus. - Fr bara 20 r sedan kostade en lgenhet 1-3 rslner i Malm. Migrationsverkets aktivister skriver ut 2000 upphlltillstnd i veckan fast det inte finns boende nnstans kvar. Drfr gr priserna upp (vilket beskrivs som ngot positivt i Dagens Nyheter) Fast det i verkligheten r den tydigaste signalen p ett samhlles totala kollaps. - Elon Musk vet vad shorters, mediegare och bankirer hller p med bde i CA och i Sverige. Det tr bankirerna som stter folket i skuld. Inget annat. Nr du mste stta sig i livslng skuld tyill bankvsendet fr att kunna bo nnstans s bor du i FEL land. En svensk 18 ring idag. Var skall denne bo och bilda familj?

Anta att Tesla ppnar en fabrik i Sverige. - Var ska de anstllda bo? Blir de skuldslavar? Hur mnga byrkrater kommer att pocka p uppmrksamhet oh "utreda". Musk hyllar ofta Tyskland och bla Berlin just fr att det r billiga bostder. Nr GIGA berlin skulle etablera sig gick de tyska byrkraterna inte hem frn jobbet frrn ett rende var frdigt. Samma beslut tar minst ett r i Sverige. -Tyskland r dessutom ledande p solceller. - Sverige r inte bara sist p bollen, vi springer dessutom t fel hll.
Musk har bett tyska byrkrater att "stay away" och de gr det.

Inom f mnader r Tesla vrlden strsta fretag och godhetsdapostlarna i Sverige blir Kalifornien.
Sverige kommer att rasa lika snabbt som Tesla reser sig.
De drar fr skatten som r frhllandevis hg i CA, sen att staten r en Woke skitstat gr inte skatteviljan hgre.
Citera
2021-04-26, 15:26
Avstngd
D FSD/Dojo utvecklat sig s snabbt brjar Tesla slja "subscriptions" redan i Maj. FSD r en tjnst man prenumererar p. En FSD bil kommer att kosta 10 000 dollar mer n en vanlig och man skall prenumera p tjnsten. Mnadsavgift - Det r nu pengarna/krypto sprutar in. Sannolikt godknns ven en kryptovaluta. Det r bara en tidsfrga. - Elon har ingen lust att "vxla pengar/valutor i medeltida omoderna frlegade banksystem" Att Tesla kommer att hlla p och bolla med japanska Yen, Dollar, skr, rupier, Euro, nkr, Yuan, pesetas etc etc etc via ett medeltida bankvsende. - Aint gonna happen. lngsiktigt.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2021-04-26 kl. 15:29.
Citera
2021-04-26, 16:57
Medlem
wwrs avatar
Citat:
D FSD/Dojo utvecklat sig s snabbt brjar Tesla slja "subscriptions" redan i Maj. FSD r en tjnst man prenumererar p. En FSD bil kommer att kosta 10 000 dollar mer n en vanlig och man skall prenumera p tjnsten. Mnadsavgift - Det r nu pengarna/krypto sprutar in. Sannolikt godknns ven en kryptovaluta. Det r bara en tidsfrga. - Elon har ingen lust att "vxla pengar/valutor i medeltida omoderna frlegade banksystem" Att Tesla kommer att hlla p och bolla med japanska Yen, Dollar, skr, rupier, Euro, nkr, Yuan, pesetas etc etc etc via ett medeltida bankvsende. - Aint gonna happen. lngsiktigt.
En intrdesavgift, en abonnemangsavgift. Varfr ingen avslutningsavgift? Jag tror de skapar en betalvgg. Den som betalt dessa belopp vgar inte sga att det inte fungerar

Det "grna" Tesla kritiserades ju kraftigt fr att satsa hrt p Bitcoin eftersom valutan anvnder lika mycket elektricitet som hela Argentina eller Norge. Inte s lngt efter Sverige.

D framstlldes ett argument att detta skulle minska nr alla Bitcoins blivit "minade". Men det verkar fel. Bitcoin kommer att fortstta dra stora mngder strm s lnge valutan anvnds. Det som drar strm r att verifiera transaktionerna (vilket ven minar Bitcoin). Det kommer att fortstta s lnge Bitcoin anvnds. Det som kan pverka energifrbrukningen r priset p Bitcoin. Nr kursen stiger kar energifrbrukningen, fler datorer minar.

Tesla r en miljbov genom att satsa p Bitcoin.
Citat:
Bitcoin uses more electricity annually than the whole of Argentina, analysis by Cambridge University suggests.

But the rising price offers even more incentive to Bitcoin miners to run more and more machines.

And as the price increases, so does the energy consumption, according to Michel Rauchs, researcher at The Cambridge Centre for Alternative Finance, who co-created the online tool that generates these estimates.

It is really by design that Bitcoin consumes that much electricity, Mr Rauchs told BBCs Tech Tent podcast. This is not something that will change in the future unless the Bitcoin price is going to significantly go down."
https://www.bbc.com/news/technology-56012952
Senast redigerad av wwr 2021-04-26 kl. 17:45.
Citera
2021-04-26, 17:51
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
En intrdesavgift, en abonnemangsavgift. Varfr ingen avslutningsavgift? Jag tror de skapar en betalvgg. Den som betalt dessa belopp vgar inte sga att det inte fungerar

Det "grna" Tesla kritiserades ju kraftigt fr att satsa hrt p Bitcoin eftersom valutan anvnder lika mycket elektricitet som hela Argentina eller Norge. Inte s lngt efter Sverige.

D framstlldes ett argument att detta skulle minska nr alla Bitcoins blivit "minade". Men det verkar fel. Bitcoin kommer att fortstta dra stora mngder strm s lnge valutan anvnds. Det som drar strm r att verifiera transaktionerna (vilket ven minar Bitcoin). Det kommer att fortstta s lnge Bitcoin anvnds. Det som kan pverka energifrbrukningen r priset p Bitcoin. Nr kursen stiger kar energifrbrukningen, fler datorer minar.

Tesla r en miljbov genom att satsa p Bitcoin.

https://www.bbc.com/news/technology-56012952

Dogecoin kommer du att kunna maina via dina solceller. Du producerar grn el och fr Dogecoin via Teslas app nr du byter el med dina grannar. - Dogecoin och Bitcoin r tv helt olika vrldar. Doge kan du anvnda p ICA och Japan snabba globala billiga transaktioner. - BTC r ett "samlarobjekt" mycket svr att transferera. Tar 10-20 min att slutfra en transaktion. Elon vet vad han gr. Shortare lskar att hitta fel och r drmed mycket frutsgbara i beteendet. En narcissist i defence mode r lika frutsgbar som en trering vid en godisdisk. - Det vet Musk och drfr ligger han steget fre.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2021-04-26 kl. 17:55.
Citera
2021-04-26, 18:13
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Dogecoin kommer du att kunna maina via dina solceller. Du producerar grn el och fr Dogecoin via Teslas app nr du byter el med dina grannar. - Dogecoin och Bitcoin r tv helt olika vrldar. Doge kan du anvnda p ICA och Japan snabba globala billiga transaktioner. - BTC r ett "samlarobjekt" mycket svr att transferera. Tar 10-20 min att slutfra en transaktion. Elon vet vad han gr. Shortare lskar att hitta fel och r drmed mycket frutsgbara i beteendet. En narcissist i defence mode r lika frutsgbar som en trering vid en godisdisk. - Det vet Musk och drfr ligger han steget fre.
Det hr r nog orsaken till att Doggie inte anvnds i samma utstrckning. Den r inte lika sker.
Citat:
While bitcoin mining requires the ultra-complex SHA-256 algorithm, dogecoin is mined using Scrypt, which is several times more energy efficient, not to mention a lot quicker. The drawback is that its not as safe as the ultra-secure SHA-256. But the benefits of dogecoins lower greenhouse gas impact and quicker mining process shouldnt be understated, as cryptocurrencies are increasingly adoped and their environmental impact becomes more important and more widely scrutinized. Not to mention the fact that dogecoins efficiency and accessibility for amateur miners and environmentally conscious crypto-enthusiasts falls in line with dogecoins ethos of being a cryptoasset by and for the people. Long live the doge.
https://oilprice.com/Energy/Energy-G...ergy-Trap.html
Citera
2021-04-26, 18:29
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det hr r nog orsaken till att Doggie inte anvnds i samma utstrckning. Den r inte lika sker.

https://oilprice.com/Energy/Energy-G...ergy-Trap.html

Elon Musk r en av de strsta privata dogecoingarna p jorden. Vrldens 6:e strsta wallet. Det r Tesla som kpte bitcoin. ger du en Teslaaktie ger du bitcoin. Det kommer att produceras miljarder Dogecoin och den komemr att stabiliseras precis osm em FIAT (valuta) precis som en stat producerar mer fr att flja inflationen. Doge r en FIAT/Valuta p riktigt fast bttre. Det finns bara 21 miljoner BTC och 20% r "frsvunna" Doge kommer att fungera precis som en dollar eller Euro globalt utan banker.
Citera
2021-04-26, 20:18
Medlem
Citat:
D FSD/Dojo utvecklat sig s snabbt brjar Tesla slja "subscriptions" redan i Maj. FSD r en tjnst man prenumererar p. En FSD bil kommer att kosta 10 000 dollar mer n en vanlig och man skall prenumera p tjnsten. Mnadsavgift - Det r nu pengarna/krypto sprutar in..
Som jag frsttt det r det fortfarande en beta dock och fraren r fortfarande ansvarig fr ev olyckor. Om det stmmer har jag ytterst svrt att tro p ngot strre intresse annat n ifrn inbitna fanboys. Man kommer allts fortfarande behva sitta alert och hela tiden vervaka krningen.
Kostnaden p 10 000 USD + ca 100 USD i mnadsavgift fr ngot som i praktiken inte gr att anvnda till det som det r mnat fr knns som pengar i sjn.

Namnet Full Self Driving r direkt vilseledande och en ful fint gentemot mindre upplysta kunder, s visst...en del pengar kommer det generera.
Tesla knner sig frsts tvungna att slppa FSD fr att rdda ansiktet d det skjutits framt ett antal ggr.

Jag skulle inte vara s negativ om de valt att kalla den fr driver assist eller ngot liknande. Den r frmodligen en grym sdan, men det hr knns bara fel
Citera
2021-04-26, 20:24
Medlem
Tesla r inget fr Sverige, allt du har refererat till r det skatt p. Inlgget var till Kulturmannen ber om urskt.
Senast redigerad av bratider 2021-04-26 kl. 20:30.
Citera
2021-04-27, 10:08
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan70
Som jag frsttt det r det fortfarande en beta dock och fraren r fortfarande ansvarig fr ev olyckor. Om det stmmer har jag ytterst svrt att tro p ngot strre intresse annat n ifrn inbitna fanboys. Man kommer allts fortfarande behva sitta alert och hela tiden vervaka krningen.
Kostnaden p 10 000 USD + ca 100 USD i mnadsavgift fr ngot som i praktiken inte gr att anvnda till det som det r mnat fr knns som pengar i sjn.

Namnet Full Self Driving r direkt vilseledande och en ful fint gentemot mindre upplysta kunder, s visst...en del pengar kommer det generera.
Tesla knner sig frsts tvungna att slppa FSD fr att rdda ansiktet d det skjutits framt ett antal ggr.

Jag skulle inte vara s negativ om de valt att kalla den fr driver assist eller ngot liknande. Den r frmodligen en grym sdan, men det hr knns bara fel

Taxi, lastbilar. Dr plockar Tesla pong. Chauffr r ett utdtt yrke inom f r. Forskare anser att 50% av alla nuvarande jobb frsvinner inom 5-10 r mest pga av AI. Den danska tunnelbanan som byggdes redan fr 15 r sedan har inga frare. Danskarna r lngt, lngt fre oss svenskar.

Idag 3D printar man hela hus p tv dagar. Osv. Utvecklingen gr blixtsnabbt. - Svenska regeringen och svenska MSM PsyOpsar oss alla att det blir arbetskraftsbrist i framtiden och det r drfr de skriver ut 8000 uppehllstillstnd i mnaden. Absurt dlig framtidsanalys. Svenska regeringen r Tesla's raka motsats p alla niver.
Citera
2021-04-27, 10:18
Medlem
Stygotiuss avatar
Utan frsljning av skattekrediterna (518 MUSD) frlorade Tesla allts 80 MUSD detta kvartal. Tar du dessutom bort YOLO-tradesen i krypto (slt fr 272 MSUD, vinst 101 MSUD) frlorade Tesla 181 MSUD detta kvartal.

Ja, det blir tydligare och tydligare att de inte kan tjna pengar p krnverksamheten, d.v.s biltillverkningen.. Kryptofrtjnsten om 101 MSUD r allts mer n Tesla totalt under 14 r tjnat p att bygga bilar..
Citera
2021-04-27, 10:46
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Utan frsljning av skattekrediterna (518 MUSD) frlorade Tesla allts 80 MUSD detta kvartal. Tar du dessutom bort YOLO-tradesen i krypto (slt fr 272 MSUD, vinst 101 MSUD) frlorade Tesla 181 MSUD detta kvartal.

Ja, det blir tydligare och tydligare att de inte kan tjna pengar p krnverksamheten, d.v.s biltillverkningen.. Kryptofrtjnsten [detta kvartal --ed] om 101 MSUD r allts mer n Tesla totalt under 14 r tjnat p att bygga bilar..
Klockrent. Tesla i ett ntskal. Och Bitcoin frbrukar lika mycket elektricitet som hela Argentina. Yolo skert motsvarande fast inte lika stor valuta.
Citera
2021-04-27, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan70

Citat:
Taxi, lastbilar. Dr plockar Tesla pong. Chauffr r ett utdtt yrke inom f r. Forskare anser att 50% av alla nuvarande jobb frsvinner inom 5-10 r mest pga av AI. Den danska tunnelbanan som byggdes redan fr 15 r sedan har inga frare. Danskarna r lngt, lngt fre oss svenskar.

Idag 3D printar man hela hus p tv dagar. Osv. Utvecklingen gr blixtsnabbt. - Svenska regeringen och svenska MSM PsyOpsar oss alla att det blir arbetskraftsbrist i framtiden och det r drfr de skriver ut 8000 uppehllstillstnd i mnaden. Absurt dlig framtidsanalys. Svenska regeringen r Tesla's raka motsats p alla niver.
saken r den att det var ingen framtidsanalys, eller ja...rknar vi maj 2021 som framtiden s var det vl det.
Istllet fr att frska ltsas som att jag skrev ngot annat kan du vl bemta det jag faktiskt skrev. Jag bemtte ditt pstende att nu i maj nr de slpper FSD s kommer pengarna spruta in. Jag hvdar att det inte kommer bli s av de anledningar jag nmner.

Var svenska regeringen kommer in i bilden vet jag inte. Du fr det ocks att lta som att printa hus r ngot vanligt frekommande vilket det absolut inte r. Det r bttre om vi frsker hlla oss till sanningen. Diskussionerna blir bara ljliga annars
Senast redigerad av Mackan70 2021-04-27 kl. 12:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in