Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Svaret på frågorna är: nej. Vad jag menar med att 90-åringar inte behöver "bytas ut" är att med få undantag har 90-åringar någon roll i samhället annat än för sina anhöriga. "Utbyte" har ingenting med saken att göra. Ingen säger till sitt barn... Titta, jag har hittat har en ny gammelmormor åt dig! *Pekar på en 25-årig muslimsk man*
Gällande svenska ungdomar som flyttar från avfolkningsbygd så gör detta på eget bevåg. De lämnar heller (oftast) inte Sverige så det är per definition inte fråga om något "utbyte", bokstavligen eller på annat sätt.
Nej, det här håller inte. Arbetskraft? Sverige är med i EU. Sådan arbetskraft finns i Sverige. Dessutom finns det gott om "outsourcing" - där snackar vi billig arbetskraft. Och svenska ungdomar åker till Norge för att jobba. Skatteunderlag? Nä. Tycker du inte att det är en aning ironiskt att du skriver det du gör i just den här tråden? Denna tråd går igenom, ibland i varje fall, vad etablissemanget i form av journalister, akademiker, politiker med flera tycker och tänker om saker. Du gör här gällande att allt det är mestadels irrelevant, i tråden som handlar om det(!), och börjar prata om ruljansen på toalettpapper hos ICA-Stig i Härjedalen.
Börjar tro att du är sarkastisk mot mig, svårt att tolka första delen i ditt inlägg på annat sätt.
Att de frivilligt eller ofrivilligt utflyttade svenska ungdomarna ersätts med somaliska män och familjer ter sig för varje opartisk betraktare som ett folkutbyte, såväl Jens Liljestrand som den där "Jimmiemoment" läkaren har på olika sätt beskrivit fenomenet, den förre till synes totalt likgiltigt och den senare på ett som det heter kontroversiellt sätt i negativa ordalag.
För att inte tala om uppropet från internationella studenter i någon universitetsstad nyligen, där de klagade över att de inte verkade befinna sig i Sverige!
Att du inte har märkt någon demografisk förändring i Sverige får mig att anta att du likt Täppas är synskadad, han hade ju minsann aldrig sett några gravida somaliskor vagga fram skjutandes en barnvagn och med en hop ungar i släptåg heller.
När han snubblade över en tiggare utanför radiohuset blev han ju chockad 😄
Nästa del i ditt inlägg är ju ännu konstigare, du avfärdar helt Nixregistret mfls teorier om Kalergioplaner och liknande storslagna projekt,
samtidigt dumförklarar du mig som tror att det är många samverkande orsaker, som efterfrågan på arbetskraft, fler konsumenter och kunder mm mm.
Sen bygger du en halmgubbe och påstår att jag tror att etablissemanget inte har någon påverkan. När har jag sagt det? Det är ju dumheter!
Slutligen, du dumförklarar alla hela tiden, alla har fel, men du som vet allt, berätta då! Varför har vi en massinvandring? Eller det kanske inte pågår någon sådan?
Om du förklarar det så behöver jag inte läsa Douglas Murrays bok om Europas märkliga död.