Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-19, 10:51
  #5257
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men varför avtar det inte nu utan ökar i en klart oroande takt?
Upplever du att Trumpsidan nu helt plötsligt börjat lyssna på sunt förnuft?
Nej, precis. Polariseringen och hatet som piskats upp i 4 år har fått ordentlig rot och det kommer dröja lång tid av sunt förnuft för att få ordning på det.
Citera
2021-04-19, 16:07
  #5258
Avstängd
dic-tators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Med Obama och Biden vid rodret så ökade överfallsvåldtäkterna dramatiskt. Det lär bli likadant med Biden och Harris vid rodret.

https://www.statista.com/statistics/...sa-since-1990/
Ganska meningslöst påstående. Jag yrkar för att överfallsvåldtäkter är politiskt neutrala.

Tittar man på din graf så kulminerar överfallsvåldtäkterna under Orange Mans styre(2018)
Ändå är det ingen här som håller Trump ansvarig för att antalet överfallsvåldtäkter ökar under America first-eran. I alla fall inte jag. Vid 2019 vänder trenden brant neråt och jag vågar påstå att det kommer peka ännu mer brant neråt då hela världen varit i total lockdown och isolering i hemmet mellan 2020-mars fram till 2021-mars. Grovt förenklat: färre mäniskor ute på gatorna= färre överfall.

2009-2019
Finanskrisen 2010 ledde till en ökning i våldsbrott. 2014 peakade TARP och American Recovery act. Där började kurvan plana ut. 1.2 triljoner dollar delades ut i en bipartisan överenskommelse för att stimulera ekonomin. Samt att ACA gjordes tillgängligt. Dvs kvinnor utan privat sjukförsäkring kunde för första gången någonsin i USA:s historia, kan söka sig till akuten (trauma center) och därmed säkra bevisning. Logiskt sett talar fler fällande domar för en minskning i antalet överfallsvåldtäkter. Vilket i såfall för trenden åt en minskning. Då jag förutsätter att våldtäktsmän döms till fängelse och därmed avhåller från att bli återfallsförbrytare.
År 2019 hade USA en rekordstark valuta och en rekordlåg arbetslöshet. Vilket är lika med mycket låg brottstatistik. Det här är nog varför trendlinjen pekar brant neråt.

Jag har en fråga till dig: Vem eller vad föranledde dig till att googla på överfallsvåldtäkter och göra en tolkning att kurvan stiger eller planar ut beroende på vem som är president?
Citera
2021-04-19, 23:41
  #5259
Medlem
Ibland slinker en sanning fram! Till och med Biden kallar nu migrantströmmarna för "kris"! Sen stack han iväg och spelade "moderatbandy" aka. golf!

https://www.youtube.com/watch?v=wfXAlb0Oeak
Citera
2021-04-20, 05:32
  #5260
Avstängd
wwrs avatar
Det här är betalvägg men rubriken gick att se.

"USA skall återta ledarskapet inom klimatområdet."

Förmodligen handlar det om att USA kommer att befästa sin position som världens största producent av koldioxid (räknat per person), se till att massmedia mörklägger detta och försöka få europeiska länder att betala så mycket som möjligt till EU för att EU skall göra "gröna grejor" utan att redovisa detaljerna, så att vi fastnar allt djupare i EU:s grepp.
Citat:
Biden will hold a big climate summit this week to reestablish U.S. leadership. Not everyone may follow.
https://www.washingtonpost.com/
Citera
2021-04-20, 08:02
  #5261
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Nej, precis. Polariseringen och hatet som piskats upp i 4 år har fått ordentlig rot och det kommer dröja lång tid av sunt förnuft för att få ordning på det.

Ja, demokraterna och media gjorde ett gediget jobb med att polarisera folk i onödan. Kanske kan Trump ena landet 2024, men nu ser det mörkt ut.
Citera
2021-04-20, 08:46
  #5262
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Upplever du att Trumpsidan nu helt plötsligt börjat lyssna på sunt förnuft?
Nej, precis. Polariseringen och hatet som piskats upp i 4 år har fått ordentlig rot och det kommer dröja lång tid av sunt förnuft för att få ordning på det.
Med tanke på att det mest är afroamerikaner som både skjuter och blir skjutna så skulle jag gärna vilja att du utvecklade detta.
Citera
2021-04-20, 08:53
  #5263
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det här är betalvägg men rubriken gick att se.

"USA skall återta ledarskapet inom klimatområdet."

Förmodligen handlar det om att USA kommer att befästa sin position som världens största producent av koldioxid (räknat per person), se till att massmedia mörklägger detta och försöka få europeiska länder att betala så mycket som möjligt till EU för att EU skall göra "gröna grejor" utan att redovisa detaljerna, så att vi fastnar allt djupare i EU:s grepp.

https://www.washingtonpost.com/
Det blir nog ett intressant mellanårsval tror jag:

Tony Blinken Admits: Some American Workers ‘Will Be Hit Hard’ by Biden’s Climate Change Policy
/.../At one point, Blinken admitted that Biden’s policy would cause job losses for some Americans.

We will be mindful that for all the opportunities offered by the unavoidable shift to clean energy, not every American worker will win out in the near term. Some livelihoods and communities that relied on old industries will be hit hard.

But, he promised: “We won’t leave those Americans behind. We’ll provide our fellow Americans with pathways to new, sustainable livelihoods, and support as they navigate this transition.
https://www.breitbart.com/environmen...hange-policy/#

Jag tror att de flesta amerikaner speciellt i the Fly-Over Country vet vad de löftena är värda sedan Obamaadministrationen.
Citera
2021-04-20, 09:32
  #5264
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det här är betalvägg men rubriken gick att se.

"USA skall återta ledarskapet inom klimatområdet."

Förmodligen handlar det om att USA kommer att befästa sin position som världens största producent av koldioxid (räknat per person), se till att massmedia mörklägger detta och försöka få europeiska länder att betala så mycket som möjligt till EU för att EU skall göra "gröna grejor" utan att redovisa detaljerna, så att vi fastnar allt djupare i EU:s grepp.

https://www.washingtonpost.com/

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det blir nog ett intressant mellanårsval tror jag:

Tony Blinken Admits: Some American Workers ‘Will Be Hit Hard’ by Biden’s Climate Change Policy

-Blir det "häst och kärra" för USA ?
-Skall GM bli fårfarmare istället ?

/.../At one point, Blinken admitted that Biden’s policy would cause job losses for some Americans.

We will be mindful that for all the opportunities offered by the unavoidable shift to clean energy, not every American worker will win out in the near term. Some livelihoods and communities that relied on old industries will be hit hard.

But, he promised: “We won’t leave those Americans behind. We’ll provide our fellow Americans with pathways to new, sustainable livelihoods, and support as they navigate this transition.
https://www.breitbart.com/environmen...hange-policy/#

Jag tror att de flesta amerikaner speciellt i the Fly-Over Country vet vad de löftena är värda sedan Obamaadministrationen.

Det väntas att Biden tänker släppa något "stort" :

Verden venter på Bidens tall for kutt i klimautslippene

President Joe Biden har store ambisjoner for klimatoppmøtet torsdag, og verden venter at han kunngjør minst en halvering av USAs utslipp innen 2030.


https://e24.no/internasjonal-oekonom...limautslippene
Citera
2021-04-20, 09:53
  #5265
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det väntas att Biden tänker släppa något "stort" :

Verden venter på Bidens tall for kutt i klimautslippene

President Joe Biden har store ambisjoner for klimatoppmøtet torsdag, og verden venter at han kunngjør minst en halvering av USAs utslipp innen 2030.


https://e24.no/internasjonal-oekonom...limautslippene
Alla snackar ju bara och sätter upp målsättningar. Det betyder inget. Det enda som ev kan bli konkret är att EU drar igång klimatagendan igen och försöker samla in stora belopp från oss.
Citera
2021-04-20, 10:01
  #5266
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Alla snackar ju bara och sätter upp målsättningar. Det betyder inget. Det enda som ev kan bli konkret är att EU drar igång klimatagendan igen och försöker samla in stora belopp från oss.

Ja du.., inte begriper jag heller hur man skall få till en 50 % minskning på mindre än 9 år !

Det skulle betyda mer "häst och kärra" för USA, och många jobb förlorade..
Citera
2021-04-20, 10:09
  #5267
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ja du.., inte begriper jag heller hur man skall få till en 50 % minskning på mindre än 9 år !

Det skulle betyda mer "häst och kärra" för USA, och många jobb förlorade..
Självklart går det inte. Det handlar om att skapa hype så att EU kan ta in mer pengar. Det är så USA/globala nätverk försöker kontrollera europeiska länder. (Sedan fungerar det säkert på liknande sätt i andra delar av världen)

Löfven blev inte ens inbjuden. Sverige representeras av EU-presidenten v.d. Leyen. Sverige får inte göra några klimatsatsningar. Alla pengar skall gå till EU. Greta vägrar tala med svenska politiker.

Skulle det hända något så kommer alla amerikanska pengar att stanna inom landet. Men de svenska pengarna hamnar i EU.

Det är en uppenbar bluff för att kontrollera europeiska länder. Förra året höjde de koldioxidutsläppen med Coronapaketen. Nu skall de nog sänka den!

Skulle det bli för jobbigt sätter de bara in någon som Trump i fyra år som går ur Parisavtalet igen. Sedan skyller de på honom. Jag tror en kinesisk diplomat kallade USA för "barnet som missade skolan" i fyra år, medan de inte gjorde något åt utsläppen. De har även republikaner i Senaten att skylla på.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-04-20 kl. 10:21.
Citera
2021-04-20, 11:09
  #5268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Ja, demokraterna och media gjorde ett gediget jobb med att polarisera folk i onödan. Kanske kan Trump ena landet 2024, men nu ser det mörkt ut.
Så fånigt när du uppenbarligen vet vad jag menade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback