Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-19, 19:20
  #5041
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Så du tror att Tesla betalar SquareSpace för att betala Ryan Shaw för att göra Tesla videos?
Den här tråden är fan ett skämt..
Det är ju t.o.m. en titel - "Tesla YouTuber". Inte jobbar de gratis. Klart att de får pengar på något sätt av Tesla om de skapar publicitet runt företaget.
Citera
2021-04-19, 19:37
  #5042
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är ju t.o.m. en titel - "Tesla YouTuber". Inte jobbar de gratis. Klart att de får pengar på något sätt av Tesla om de skapar publicitet runt företaget.
Youtubers får pengar från Google genom reklamintäkter. De kan även tjäna extra pengar på att bli sponsrade av företag genom att nämna deras produkt eller tjänst i deras video, det har inget med Tesla att göra.
Citera
2021-04-19, 22:00
  #5043
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är ju t.o.m. en titel - "Tesla YouTuber". Inte jobbar de gratis. Klart att de får pengar på något sätt av Tesla om de skapar publicitet runt företaget.

Kanske lite OT: Har varit inne i Tesla ett tag, tagit hem vinster, men nu är det trögt på hela USA-marknaden.
Inne i NIO också, som fallit duktigt i år, så jag har minskat mitt innehav.
Jo! Det sägs att mycket i Tesla saknar kvalité.
Det enda i stort som är bra med Tesla är batterierna.
Har du koll på det?
Citera
2021-04-19, 22:06
  #5044
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rorkulten4321
Kanske lite OT: Har varit inne i Tesla ett tag, tagit hem vinster, men nu är det trögt på hela USA-marknaden.
Inne i NIO också, som fallit duktigt i år, så jag har minskat mitt innehav.
Jo! Det sägs att mycket i Tesla saknar kvalité.
Det enda i stort som är bra med Tesla är batterierna.
Har du koll på det?
Vad jag vet är det fortfarande inte Tesla som tillverkar egna batterier, om batterierna är bra är det creds till panasonic bland annat..
Citera
2021-04-19, 22:11
  #5045
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Vad jag vet är det fortfarande inte Tesla som tillverkar egna batterier, om batterierna är bra är det creds till panasonic bland annat..

OK, kan det verkligen vara möjligt??
Jag tvivlar.
Citera
2021-04-20, 12:21
  #5046
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Youtubers får pengar från Google genom reklamintäkter. De kan även tjäna extra pengar på att bli sponsrade av företag genom att nämna deras produkt eller tjänst i deras video, det har inget med Tesla att göra.
Jo om hela videon går ut på att snacka upp Tesla och den har en "innehåller betald marknadsföring" text påklistrad så har det allt med Tesla att göra.
Oavsett om de betalar direkt till Youtubern eller indirekt för att hålla myten om 0 kr marknadsföring vid liv.
Att något annat företag skulle betala Teslas marknadsföring faller på sin egen orimlighet
Citera
2021-04-20, 12:28
  #5047
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rorkulten4321
OK, kan det verkligen vara möjligt??
Jag tvivlar.
Ja det är möjligt.
Teslas egna batterier ska väl sitta i någon av de nya modellerna nu 2021. Jag tror inte de sitter i någon nuvarande modell såvida inget skett den senaste månaden.
Citera
2021-04-20, 12:32
  #5048
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rorkulten4321
Kanske lite OT: Har varit inne i Tesla ett tag, tagit hem vinster, men nu är det trögt på hela USA-marknaden.
Inne i NIO också, som fallit duktigt i år, så jag har minskat mitt innehav.
Jo! Det sägs att mycket i Tesla saknar kvalité.
Det enda i stort som är bra med Tesla är batterierna.
Har du koll på det?
Det är Panasonic som gör batterierna skriver de flesta i tråden.

Tesla håller "Battery day", "Full Self Driving day", konstruerar den extrema Cybertrucken, accar 0-100 under 2 sek, snackar om AI och Dojo; allt för att ställa till buller och bång och hoppas det inte skall märkas att det inte finns billiga elbilar eller billig, lättillgänglig laddning på marknaden.

EU ger 30 miljarder till "batteriforskning" istället för att se till att fler, billiga EV kommer på gatan.

Det handlar om att samla in pengar med diffusa gröna mål och ofta ge pengarna till storföretagen utan krav på motprestation.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-04-20 kl. 12:51.
Citera
2021-04-20, 12:36
  #5049
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan70
Jo om hela videon går ut på att snacka upp Tesla och den har en "innehåller betald marknadsföring" text påklistrad så har det allt med Tesla att göra.
Oavsett om de betalar direkt till Youtubern eller indirekt för att hålla myten om 0 kr marknadsföring vid liv.
Att något annat företag skulle betala Teslas marknadsföring faller på sin egen orimlighet
Då vet du inte hur Youtube fungerar. Du kan göra en video om vad som helst, får du många visningar så kommer du få sponsorer. De säger ju till och med i videon vem det är som sponsrar.

Hittar du en video som säger "sponsored by Tesla" så får du gärna länka den.

Här är en video på 6 min som pratar om hur Tesla inte betalar för annonser:
https://youtu.be/cebIHofrRyQ
Citera
2021-04-20, 13:02
  #5050
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Vad jag vet är det fortfarande inte Tesla som tillverkar egna batterier, om batterierna är bra är det creds till panasonic bland annat..

Citat:
Ursprungligen postat av Rorkulten4321
OK, kan det verkligen vara möjligt??
Jag tvivlar.

Panasonic bland annat tillverkar det fysiska batteriet ja. Det kan även köpas av andra biltillverkare. Det Tesla sedan gör med batteriet är det som ingen annan tillverkare klarar av att göra ännu vilket är att utveckla all programvara för att kontrollera batteriet samt det fysiska runt hela batteriepaketet för att förbättra det och hur man kopplar det.

Deras helt egna producerande batterier som redan produceras och används om än i mindre skala är galet hopp i teknologin. Det Tesla gjort på några år är något batteritillverkare/branschen helt struntat i att forska i.
Citera
2021-04-21, 06:45
  #5051
Avstängd
wwrs avatar
Dödsolyckan för några dagar sedan är under utredning. Möjligen orsakades den inte av FSD. Det var ganska märkligt hur polisen gick ut så snabbt och påstod att FSD orsakat olyckan. Det baserades på kropparnas position vill jag minnas.
https://www.cnbc.com/2021/04/19/elon...sla-crash.html
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-04-21 kl. 06:48.
Citera
2021-04-21, 09:08
  #5052
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uffe98
(FB) Tesla Motors - TSLA (USA)
Har någon hört något från Musk? Eller var jag som Elon före min tid.

Alla dataloggar är nu granskade och fordonet hade inte AP aktiverat och inte ens FSD som tillbehör.

Det tog även brandkåren 2-3 minuter att släcka elden.
__________________
Senast redigerad av Dristigheten 2021-04-21 kl. 09:16.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback