Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-18, 16:16
  #5029
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Teslas bas är AI (kunskap) och lagring/skapa energi och flytta information och få planeten jorden självförsörjande på grön energi. Bilen är bara en liten del av det målet.

Intressant video om Teslas AI dator DOJO och hur den fungerar. Teslas Knowhow och kapacitet om AI är 10 ggr större/före närmsta konkurrent. - Inom få månader är Tesla världens största företag. Klassiska dataföretag som Microsoft osv är inte ens i närheten av Teslas styrka.

Är det något företag som kniper tex nyckeln till tex Fusionkraft i framtiden så är det Tesla.

https://youtu.be/fYHjwtEc-Mk
Nu kommer du med dina 20 minuters YouTube igen
Det är ju inte heller Tesla själva som tar ansvar för innehållet.

Det vore bättre som Tesla själva skrev ned vad de ville presentera.

Det jag hörde verkade luddigt.
Citera
2021-04-18, 21:39
  #5030
Medlem
Sonnenwendes avatar
Självkörande bil?

https://www.dn.se/varlden/forarlos-t...chade-tva-dog/
Citera
2021-04-18, 21:56
  #5031
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nu kommer du med dina 20 minuters YouTube igen
Det är ju inte heller Tesla själva som tar ansvar för innehållet.

Det vore bättre som Tesla själva skrev ned vad de ville presentera.

Det jag hörde verkade luddigt.


Tesla gör inte reklam själva. De lägger all kraft på att förbättra produkten.
Citera
2021-04-18, 22:47
  #5032
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Självkörande bil?

https://www.dn.se/varlden/forarlos-t...chade-tva-dog/

Undrar vad för metoder de tog till för att få bilen köra om ingen satt i förarsätet. Läser att ingen satt i förarsätet när de hittade de avlidna. Undrar om de krashade med föraren i förarsätet som sedan gått bak för att hjälpa sin vän eller liknande. Nåja, tids nog får vi veta.
__________________
Senast redigerad av libben 2021-04-18 kl. 22:49.
Citera
2021-04-18, 22:50
  #5033
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Självkörande bil?

https://www.dn.se/varlden/forarlos-t...chade-tva-dog/
(FB) Tesla Motors - TSLA (USA)
Har någon hört något från Musk? Eller var jag som Elon före min tid.
Citera
2021-04-19, 06:33
  #5034
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffe98
(FB) Tesla Motors - TSLA (USA)
Har någon hört något från Musk? Eller var jag som Elon före min tid.
Det blir fruktansvärda batteribränder. Bilen verkar ha smält nästan helt. Brandkåren ringde Tesla och frågade vad de skulle göra.

Tesla kallar detta för "full självkörning" så vissa följer inte instruktionerna att alltid ha händerna på ratten.

https://twitter.com/KPRC2Deven/statu...575638542?s=19
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-04-19 kl. 06:35.
Citera
2021-04-19, 11:43
  #5035
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Tesla gör inte reklam själva. De lägger all kraft på att förbättra produkten.
Det där är en myt. Jag såg exempelvis igår när jag kollade på Ryan Shaw som har en populär kanal på YouTube där ha propagerar för tesla att det står "innehåller betald marknadsföring"
Citera
2021-04-19, 14:21
  #5036
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan70
Det där är en myt. Jag såg exempelvis igår när jag kollade på Ryan Shaw som har en populär kanal på YouTube där ha propagerar för tesla att det står "innehåller betald marknadsföring"
Det är inte Tesla som betalar honom. Han säger oftast i början av videon vem det är som sponsrar videon. Så nej, det är ingen myt.
Citera
2021-04-19, 17:40
  #5037
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Det är inte Tesla som betalar honom. Han säger oftast i början av videon vem det är som sponsrar videon. Så nej, det är ingen myt.
Det säger han förmodligen i de videos som inte är sponsrade. Jag har väldigt svårt att tro att något annat företag betalar honom för att göra reklam för Tesla.
Citera
2021-04-19, 19:02
  #5038
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan70
Det säger han förmodligen i de videos som inte är sponsrade. Jag har väldigt svårt att tro att något annat företag betalar honom för att göra reklam för Tesla.
Förra videon jag såg så var han sponsrad av SquareSpace, det var också en Tesla video. Det är så det funkar. Men tro vad du vill
Citera
2021-04-19, 19:14
  #5039
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Förra videon jag såg så var han sponsrad av SquareSpace, det var också en Tesla video. Det är så det funkar. Men tro vad du vill
Och SquareSpace får inga pengar av Tesla?

Musks PR är ju oansvarig. Jag följde Reddit om SpaceX. Det finns massor med proffs som skriver där. Musk företag smiter undan ansvar genom att låta "halvofficiella" källor uttala sig.
Citera
2021-04-19, 19:17
  #5040
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Och SquareSpace får inga pengar av Tesla?

Musks PR är ju oansvarig. Jag följde Reddit om SpaceX. Det finns massor med proffs som skriver där. Musk företag smiter undan ansvar genom att låta "halvofficiella" källor uttala sig.
Så du tror att Tesla betalar SquareSpace för att betala Ryan Shaw för att göra Tesla videos?
Den här tråden är fan ett skämt..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback