2021-04-18, 15:43
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunonio
sebastian_ Kvinnorna är uppenbara biroller? Hermine har sen dag ett varit en av huvudrollerna, att inte se det och istället nedgradera henne till biroll är bara konstigt. Att sedan manus kommer och lägger krokben för hennes begåvning så att kreti och pleti blandar ihop henne med andra roller, t.ex. Celine, Tomine, är ett skämt. Kanske serien aspirerade på mer än det solida grabbiga du efterfrågar men föll på eget grepp, för stora anspråk och för låg verkshöjd. Eller too few fucks. Jag vet bara att jag oavsett är glad att Agnes gjorde den här rollen. I vissa scener fanns en sådan närvaro, nakenhet och nerv att jag bara drog efter andan.
Ja hon är bra. Men man kunde också se att så fort hon började interagera med andra karaktärer på egen hand i långa scener så blev det skitlöjligt. Inte skådespelarens fel men det blev inte bra när hon skulle vara Adam i en kvinnlig version. Och det är precis de scenerna jag klagar på( som även du verkar tycka ha för låg verkshöjd). Aktierkurs 1a med Rolf Lassgård och framförallt samtliga girlpower scener med Saga Noren.
Citera
2021-04-18, 15:44
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Vilka är det som är förebilderna till serien?
Är såklart bara ett påhitt. .,
Citera
2021-04-18, 16:26
Medlem
Undrar om det blir en omgång tre? Slutar på ett sådant sätt, Adam kommer med alsonolik het att gå fri och de tre som lever lär fortsätta med sitt liv. Men tog värklig William sitt liv eller dyker han upp?
Citera
2021-04-18, 17:01
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Är såklart bara ett påhitt. .,

nja, de djup intervjuade ju 4 finansmän som låg som underlag för manus. Någon som vet vilka? Joppe verkar ju mystiskt lik Stordalen...
Citera
2021-04-18, 17:10
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Hon som spelar Hermine är verkligen en fenomenal skådis. Däremot är Sofia H helt fel-castad och spelar otroligt dåligt. Har hon alltid spelat så dåligt? Jag gillade henne i Bron...
Likadant passar inte Lassgård in heller.
Alla fyra männen är lysande. Vilka personligheter.

Hon är ju helt felcastad.

Varför skulle Adam Veile vara tillsammans med en tant för? Visst att han vill ha sitt ankare men man kan ju ha ett snyggt ankare och inte ett gammalt som är fullt med alger.

Hoppas att det inte blir en PK-smörja av alltihop. Låt dem vinna och sossarna får stå som förlorare.
Citera
2021-04-18, 17:50
Medlem
Carl Serungs avatar
Vilket märkligt slut. Och säsong 3 verkar ju inte vara på gång?

Man kollade ju på serien för att den var så skruvad, inte för handlingen...

Citera
2021-04-19, 00:31
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Har sett säsong två nu och tycker den var bra. Kanske säsong 1 var bättre. Begick William självmord eller vad gjorde han där i skogen? Hur ska det gå för Adam? Hoppas det blir en till säsong känns som det finns en del frågor som jag vill ha svar på.

Bra serie i alla fall och jag gillar karaktärerna, även fast de är fullblodspsykopater allihopa.
Citera
2021-04-19, 09:27
Medlem
callons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Hon som spelar Hermine är verkligen en fenomenal skådis. Däremot är Sofia H helt fel-castad och spelar otroligt dåligt. Har hon alltid spelat så dåligt? Jag gillade henne i Bron...
Likadant passar inte Lassgård in heller.
Alla fyra männen är lysande. Vilka personligheter.

Det var nog ren tur att Saga funkade. Hon är värdelös i allt annat (och dom sista säsongerna av Bron).
Citera
2021-04-19, 11:09
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av callon
Det var nog ren tur att Saga funkade. Hon är värdelös i allt annat (och dom sista säsongerna av Bron).
Tycker hon fungerar utmärkt i bla Fyra nyanser av brunt: Pappas lilla tjockis och Bron även om karaktären Saga känns hopplöst orealistisk som polis.
Citera
2021-04-19, 11:24
Vilken cliff hanger🤣, nu är det bara att snällt vänta på säsong 3👍🏻
Citera
2021-04-19, 11:59
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
Hon är ju helt felcastad.

Varför skulle Adam Veile vara tillsammans med en tant för? Visst att han vill ha sitt ankare men man kan ju ha ett snyggt ankare och inte ett gammalt som är fullt med alger.

Hoppas att det inte blir en PK-smörja av alltihop. Låt dem vinna och sossarna får stå som förlorare.

Nu är inte jag man men har svårt att se Hermine som oattraktiv. Däremot i de senare avsnitten är hon ju trött, galen av hämndbegär
, sover säkert inte så gott och är galet sliten. De har de sminkat fram hos skådisen också.
I början av serien var hon ju en ”vän” troféfru som mest yogade och skötte om sitt utseende. Men ful är hon väl absolut inte tvärtom.

att serien inte är 100% verklighetstrogen tycker jag inte gör så mycket. det är en mörk komedi som jag ser det. Men visst den är inte felfri. Sofia H otroligt usla skådespel, Rolf Lassgård som är en fin skådis men som inte passar här, och Keith Richards- vålnaden som bara känns apart och förföljer inte seriens estetik alls.

Men med detta sagt! En komedi, jag skrattar gott åt alla sjuka oneliners
Senast redigerad av BoulevardAlruna 2021-04-19 kl. 12:21.
Citera
2021-04-19, 14:32
Medlem
Telegramas avatar
Härlig serie! Galna och rika fullblodsegoister utan gränser. Norrmän dessutom (en löjlig svensk) William är extra intressant; skjuter sig i huvudet, kastar ut troféfrun och behåller barn, hus och pengar samtidigt som han försöker leva flummigt. De är goa hela högen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in