2021-04-18, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Så det funkar alltså att bränna lik i gropar om de dött av tyfus, men inte om de dött av gas….? Märkligt….

Bilden vi pratar om är en känd bild där döda som dött av Tyfus bränns på ett utomhusbål ovan jord. Bensin och ved som bränsle. Hade tyskarna velat få mer spridning av Tyfus så kunde de bara slutat bränna liken.

En intressant fråga, tycker du det skall bli förbjudet att tro på den judiske överlevaren Joseph Burg som vittnat om att inga gasningar skett i Auschwitz?

"In his books, Burg dealt with the subject of the alleged Nazi extermination camps. Burg had spoken to hundreds of people who had been in Auschwitz and had visited the camp in the fall of 1945. Burg had wanted to see the crematoria, the hospitals, and in particular, a large new bakery. He also wanted to find the gas chambers although at that time gassings were not yet in fashion. He did not find any gas chambers. Burg formed the opinion that there were no "extermination" camps at all, that gas chambers had never existed and that there had been no plan to exterminate the Jews of Europe. These opinions were published in his books and in his correspondence with Zündel. (25-6825 to 6838)"

Källa: https://rense.com/general76/test.htm
Citera
2021-04-18, 12:38
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Du kan inte ordbajsa dig ur dina egna misstag. Bevisligen har du sågat människor med flockbeteende samtidigt som du själv visat prov på det senare genom argumentationsfelet Ad populum.

Ett tips sluta använda ad populum med inledande versal. Det skrivs med inledande gemen. Den som använder inledande versal ligger ungefär på samma nivå som pajasar som använder anglicismer likt, »yeah, right«.

Citat:
Yeah, right.

Ja just det.

Citat:
Jag har hört liberaler hävda att de själva kommit på att ”alla människor är lika mycket värda”. Du skiljer dig inte ett dugg på den punkten.

Jag har hört nazister säga att alla människor är inte lika mycket värda och det kanske du ansluter dig till?

Citat:
Omedvetet har du internaliserat åsikter och värderingar som kommer från etablissemanget. Men egentligen har det ingen betydelse för min poäng.

Det beror ju på att du inte har någon poäng.

Citat:
Dina åsikter om holohoax är opportuna för att de ligger i linje med etablissemangets. Åsikterna kostar dig ingenting. Att du inte vill ha kättarlagstiftning avseende holohoax ligger också i linje med hur riksdagspartierna uttalat sig nu på sistone. Särskilt L.

Får vi se dig på gator och torg snart och berätta om »holohoax« och »opportunt« om man inte förnekar förintelsen? Vilken pajas du är och ett fegt kräk som inte vågar stå för dina åsikter.

Men som sagt jag vill att du ska få tala fritt och dra både hat och löjets skimmer över dig. Morgan Johansson bör kasta förslaget om straff för att förneka förintelsen. Jag vill se vilka som vågar uttala sig i ljuset, men det kostar väl för mycket för dig kan jag tro flockdjuret?
Citera
2021-04-18, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Ja, om din Norman Finkelstein förnekar förintelsen så är han naturligtvis dum i huvudet och foliehatt, jude eller inte spelar ju ingen roll där. Det samma om han hade trott att jorden var platt eller att Kennedy inte har blivit mördad.

Sverige kan han än så länge besöka och jag hoppas det förblir så då det inte går att lagstifta bort dumhet. Däremot åker den gode Finkelstein i finkan i Frankrike, Tyskland, Ryssland, Italien, Schweiz, Österrike, Tjeckien, Grekland, Belgien för att nämna några länder.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d0/Holocaust_Denial_Laws_.svg

Är alla dessa 10 judar också dumma i huvudet och foliehattar? Jag tror schackgeniet Bobby Fischer som finns med på listan är 10 gånger smartare än en svagbegåvad person som du.

Citat av Bobby Fischer: “there were no gas chambers – that’s all baloney.”

https://christiansfortruth.com/jews-denying-holocaust/
Senast redigerad av kommunism-massmord 2021-04-18 kl. 12:45.
Citera
2021-04-18, 12:47
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ett tips sluta använda ad populum med inledande versal. Det skrivs med inledande gemen. Den som använder inledande versal ligger ungefär på samma nivå som pajasar som använder anglicismer likt, »yeah, right«.

Ja just det.

Jag har hört nazister säga att alla människor är inte lika mycket värda och det kanske du ansluter dig till?

Det beror ju på att du inte har någon poäng.

Får vi se dig på gator och torg snart och berätta om »holohoax« och »opportunt« om man inte förnekar förintelsen? Vilken pajas du är och ett fegt kräk som inte vågar stå för dina åsikter.

Men som sagt jag vill att du ska få tala fritt och dra både hat och löjets skimmer över dig. Morgan Johansson bör kasta förslaget om straff för att förneka förintelsen. Jag vill se vilka som vågar uttala sig i ljuset, men det kostar väl för mycket för dig kan jag tro flockdjuret?

Ballongdansen igen ser jag. Så du vill inte kännas vid att du sparkat dig själv på pungen i bildlig mening? För bevisligen har du både hånat flockbeteende och själv visat prov på det. Förövrigt heter det egentligen Argumentum ad populum om vi ska vara petnoga.

Du förstod tydligen inte det jag skrev. Allting med dig är ”mainstream”. Ingenstans sticker du ut. Dina åsikter om holohoax är som copy paste från DN. Med andra ord är du en typisk flockmänniska även om du inte är medveten om det.

PS! Varför outar du inte dig själv här på flashback? Du är väl inte ett fegt kräk?
Citera
2021-04-18, 12:55
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Det är smått fascinerande med hjon som du. På fullaste allvar tycks du inbilla dig att du är smart för att dina åsikter är påbjudna av de krafter som styr. Du tycker inget annat än det makten säger till dig att tycka. Det gör dig till en medelmåtta i bästa fall.

Det är svårt att se hur ditt inlägg bidrar till diskussionen i tråden. Men ja, "makten och krafterna" säger också till mig att Estonia har sjunkit och Palme har blivit mördad. Jag lyder detta blint, som ett hjon
Citera
2021-04-18, 12:59
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Det är svårt att se hur ditt inlägg bidrar till diskussionen i tråden. Men ja, "makten och krafterna" säger också till mig att Estonia har sjunkit och Palme har blivit mördad. Jag lyder detta blint, som ett hjon

Det har så klart med tråden att göra när du misstar din totala konformism för intelligens. Särskilt säger det att du inte äger mycket av det sistnämnda.
Citera
2021-04-18, 13:02
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Är alla dessa 10 judar också dumma i huvudet och foliehattar? Jag tror schackgeniet Bobby Fischer som finns med på listan är 10 gånger smartare än en svagbegåvad person som du.

Citat av Bobby Fischer: “there were no gas chambers – that’s all baloney.”

https://christiansfortruth.com/jews-denying-holocaust/

Intressant, det finns alltså ett schackgeniet som var antisemit.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bobby_Fischer#Personal_life

Fischer made numerous antisemitic statements and professed a general hatred for Jews since at least the early 1960s. Jan Hein Donner wrote that at the time of Bled 1961, "He idolized Hitler and read everything about him that he could lay his hands on. He also championed a brand of anti-semitism that could only be thought up by a mind completely cut off from reality."

While as far as is known Fischer was never formally diagnosed, there has been widespread comment and speculation concerning his psychological condition based on his extreme views and unusual behavior. Reuben Fine, psychologist and chess player, who met Fischer many times, said that "Some of Bobby's behavior is so strange, unpredictable, odd and bizarre that even his most ardent apologists have had a hard time explaining what makes him tick" and described him as "a troubled human being" with "obvious personal problems".

Visar väl på att även om man har en hög IQ-siffra och är bra på att tänka hur pjäser på ett bräde ska flyttas så behöver man inte ha alla hästar i stallet vad gäller samhällsfrågor.
Senast redigerad av dannbaggen 2021-04-18 kl. 13:05.
Citera
2021-04-18, 13:12
Medlem
taucetis avatar
fp
Citera
2021-04-18, 13:17
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ballongdansen igen ser jag. Så du vill inte kännas vid att du sparkat dig själv på pungen i bildlig mening? För bevisligen har du både hånat flockbeteende och själv visat prov på det. Förövrigt heter det egentligen Argumentum ad populum om vi ska vara petnoga.

Du kommer inte ens runt din egen axel.

Citat:
Du förstod tydligen inte det jag skrev. Allting med dig är ”mainstream”. Ingenstans sticker du ut. Dina åsikter om holohoax är som copy paste från DN. Med andra ord är du en typisk flockmänniska även om du inte är medveten om det.

Jag tror att du sover med ett mjukisdjur varje natt och att du ännu inte hittat fram till dig själv. Det märks på dina barnsliga försök att överanvända termer som du läst dig till utan att riktigt få fason på.

Citat:
PS! Varför outar du inte dig själv här på flashback? Du är väl inte ett fegt kräk?

Du fattade alltså inte ens en så enkel sak som att jag fullständigt struntar i vem du är. Jag vill inte att du ska berätta det här. Det jag uppmanade dig till är att våga erkänna om du tror dig vara nazist. I övrigt är jag säker på att du inte vågar tala öppet om de åsikter du försöker föra fram här utan att lyckas särskilt väl. Jag erkänner utan problem att jag inte är nazist och att jag avskyr alla som sympatierar med nazismen. Jag erkänner likaså att jag inte är kommunist och vill inte ha med kommunister att göra överhuvudtaget.

Dock anser jag, för femtielfte gången, att förintelseförnekare ska få framföra sina åsikter samt stå för konsekvenserna när de brännmärker sig själva i samhället. Det är ju inte utan komik när sådana som du står och pekar på omgivningen och menar att de har fel när omgivningen omfattar mer än 99 %.

Morgan Johansson riv förslaget om att förbjuda förintelseförnekare. De vågar ändå inte säga det öppet.

Nu har jag inte tid med dig längre, dunsta!
Citera
2021-04-18, 13:18
Medlem
PremiumBananass avatar
Citat:
Jag lyder detta blint, som ett hjon

Ja du behöver inte raljera över det. Det framgår med all önskvärd tydlighet att det går inte att bli mer ett hjon än att till 100% köpa Ryssarnas, Amerikanernas och Judarnas narrativ om sin värsta fiende i världshistoriens största krig. så till den grad att man till och med ska förbjuda forskning gällande vad som är sant och vad som hänt.

Det är tur för de som sitter på makten att de har hjon som dig, annars hade de aldrig kunnat hunsa pöbeln, bevaka, kontrollera, indoktrinera för att centralisera makten, berika sig själva, splittra folket och bedriva ändlös krigföring.
Citera
2021-04-18, 13:24
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PremiumBananas
Ja du behöver inte raljera över det. Det framgår med all önskvärd tydlighet att det går inte att bli mer ett hjon än att till 100% köpa Ryssarnas, Amerikanernas och Judarnas narrativ om sin värsta fiende i världshistoriens största krig. så till den grad att man till och med ska förbjuda forskning gällande vad som är sant och vad som hänt.

Det är tur för de som sitter på makten att de har hjon som dig, annars hade de aldrig kunnat hunsa pöbeln, bevaka, kontrollera, indoktrinera för att centralisera makten, berika sig själva, splittra folket och bedriva ändlös krigföring.

Det är ingen som vill förbjuda forskning kring Förintelsen. Det är absolut tillåtet och skrivs spalt-kilometer varje år som så tydligt visar vad som har hänt.

Det som gäller är att det är förbjudet i de flesta Europeiska länder att förneka att Förintelsen har skett. Detta av respekt för offren.
Citera
2021-04-18, 13:32
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du kommer inte ens runt din egen axel.

Jag tror att du sover med ett mjukisdjur varje natt och att du ännu inte hittat fram till dig själv. Det märks på dina barnsliga försök att överanvända termer som du läst dig till utan att riktigt få fason på.

Du fattade alltså inte ens en så enkel sak som att jag fullständigt struntar i vem du är. Jag vill inte att du ska berätta det här. Det jag uppmanade dig till är att våga erkänna om du tror dig vara nazist. I övrigt är jag säker på att du inte vågar tala öppet om de åsikter du försöker föra fram här utan att lyckas särskilt väl. Jag erkänner utan problem att jag inte är nazist och att jag avskyr alla som sympatierar med nazismen. Jag erkänner likaså att jag inte är kommunist och vill inte ha med kommunister att göra överhuvudtaget.

Dock anser jag, för femtielfte gången, att förintelseförnekare ska få framföra sina åsikter samt stå för konsekvenserna när de brännmärker sig själva i samhället. Det är ju inte utan komik när sådana som du står och pekar på omgivningen och menar att de har fel när omgivningen omfattar mer än 99 %.

Morgan Johansson riv förslaget om att förbjuda förintelseförnekare. De vågar ändå inte säga det öppet.

Nu har jag inte tid med dig längre, dunsta!

Varför försvinner du inte själv från den här tråden? Du tillför inget förutom ett gott skratt när du bjuder på dina praktfulla självmål, din massmänniska. Allt du tycker i ämnet kan läsas i DN. Inget ordbajseri världen kan ändra på den saken.

Äkta flashbackhumor att du kör ditt Argumentum ad populum i repris. Du som föraktar flockbeteende så mycket. Helvete vilken clown du är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in