2021-04-16, 22:26
Moderator
Dr Kings avatar
Håll er till att diskutera vad som händer i programmet och undvik att tjafsa med varandra.

/Moderator
2021-04-16, 22:34
Medlem
Svennehuras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Oj, önskar jag gjorde men nope. Klockrent eller inte.
”Nope”. Ett ord som transformern använde sig av när Alex sa att hen och feminazin fick mat efter ölkorvssessionen.
2021-04-16, 22:37
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennehura
”Nope”. Ett ord som transformern använde sig av när Alex sa att hen och feminazin fick mat efter ölkorvssessionen.
Mycket möjligt men till skillnad från dig har jag hört just det ordet i en hel del andra sammanhang.
And the tillmälen goes on...
2021-04-16, 22:39
Medlem
peterZiipens avatar
flashback bingo:

fan vad feminazin:
klagar /har snygg kropp

kan transan sluta visa rumpan

wrenkler är kung

metabolism/kaloriintag

anders är en jävla mes

olivia:
ser ut som patrick ekwall
finns i brottsregistret

måsar flyger alltid till vättern
2021-04-16, 22:41
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Det kan vara så enkelt att Robinson-produktionen tvingats till att se till att inga fler deltagare ska behöva åka in på sjukhuset för orsaken av tömda depåer pga svält?! Därav denna plötsliga "generositet" av mat.

Lite skillnad är ju om de blir skadade i en tävling som t ex Hays blev pga av kraftiga muskelsträckningar i benen eller som D blev med brutet revben. De tog i för mycket och missbedömde sin egna kapacitet helt enkelt - inget som produktionen kunde rå för. Men mat eller dåligt om mat till deltagarna är ju lite produktionens ansvarsområde.
Ja naturligtvis är det så och inte en programminut för tidigt att de förser deltagarna med mat så de inte kollapsar en efter en och riskerar men för livet för att folk på sociala medier skriker efter allt hårdare förhållanden.

Citat:
Ursprungligen postat av Shorkulag
Var det inte förra veckan som båda lag fick en kastrull med potatis?

Edit: Har gått tillbaka och försökt hitta att Syd också fick potatis, men hittar det inte. Jag hade verkligen kunnat svära på det, men minns kanske fel.
Jag är också tämligen säker på att båda lagen fick en kastrull med potatis och h¤n rynkade givetvis genast på näsan åt det å önskade att de fått ris eller spagetti stället.
2021-04-16, 22:57
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
flashback bingo:

fan vad feminazin:
klagar /har snygg kropp

kan transan sluta visa rumpan

wrenkler är kung

metabolism/kaloriintag

anders är en jävla mes

olivia:
ser ut som patrick ekwall
finns i brottsregistret

måsar flyger alltid till vättern
Du glömde den roligaste å mest träffsäkra lika-som-bär > Annki = Gunde Svan. Sen det dök upp är det omöjligt för mig att se henne utan att dra på mun å se Gunde framför mig på samma sätt som jag nu ser honom stå där på fortet å vända timglas.

Tog mig tid att i din poll rösta huruvida Wrenkler är geni eller dåre och i brist på alternativ röstade jag dåre. Detta då hans hemmatatueringar för mig antyder att något geni är han då rakt inte och ja då fanns bara dåre att tillgå. Maken till skabbigt saggiga tatueringar finns väl inte? Å så på det där totalbleka skinnet till råga på allt.
2021-04-16, 23:20
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja naturligtvis är det så och inte en programminut för tidigt att de förser deltagarna med mat så de inte kollapsar en efter en och riskerar men för livet för att folk på sociala medier skriker efter allt hårdare förhållanden.

Jag är också tämligen säker på att båda lagen fick en kastrull med potatis och h¤n rynkade givetvis genast på näsan åt det å önskade att de fått ris eller spagetti stället.
Kan också tänka att det inte är samma dans på rosor på en ö i Happarandatrakten som en dito i en tropisk miljö där det förmodligen är lite slappare regler runt att lägga ner ett vilt och frossa loss. Man ser ju renar i parti och minut men dessa är fredade så det kommer till en punkt där produktionen blir tvungna att slänga in en pära eller två så att man håller folket vid liv.
Enligt vad jag hört var just födan, eller avsaknaden av den samma den stora utmaningen den här säsongen.
2021-04-16, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shorkulag
Var det inte förra veckan som båda lag fick en kastrull med potatis?

Edit: Har gått tillbaka och försökt hitta att Syd också fick potatis, men hittar det inte. Jag hade verkligen kunnat svära på det, men minns kanske fel.
Olivia fick potatis som bonuspris i immunitetstävlingen och delade med sig till de andra i avsnitt 16
2021-04-17, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arline
Olivia fick potatis som bonuspris i immunitetstävlingen och delade med sig till de andra i avsnitt 16

Tack! Då kanske diskussionerna om att ena laget får en massa fördelar kan minska en aning.
2021-04-17, 00:11
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arline
Det var väl också det jag tyckte mig ha sett att det delades med sig av en vinst. Så visst hade det varit okey för de som vann fika med kakor m.m. att ta med sig till speciellt Joanna som tyckte så mycket om syltkakor och dessutom hade gett bort sin plats vid fikabordet. Nej där satt de å tryckte i sig allt utan den minsta omtanke om sina lagkompisar - helruttet gjort. Å andra sidan har jag svårt å förstå varför ge bort vinsten, fast det såklart den ena bantar väl (behövligt) å den andra hade ju varit inne på sjukan å proppat i sig tillräckligt antar jag.
2021-04-17, 00:19
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Det är ju bara så jävla tröttsamt med alla tillmälen de stora starka tuffa alfanissarna tillskriver kreti och pleti. Det är ett spel och en tävling och handen på pungen, vem skulle inte, i samma situation, lira ungefär på samma vis? Råkar vara bekant med en av deltagarna och det som visas på tv är inte ens nära hur en del av spelarna var där och då.
Kan vi inte bara nämna deltagarna vid namn utan en massa skit?

Ja - det vore enklast och mest Fair Play så.
2021-04-17, 00:26
Medlem
FannyFruxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Intelligent och smart är inte samma sak. Du snurrar i hopp begreppen. Wrenkler är osmidig men det har inte med IQ att göra. Han harsvårt att ta deras jävla dubbelmoral som dom uppenbart själva inte ser. Vilket jag förstår. Han är redan utstöt ch har inget att vinna på att slicka röv.

Han kanske är lite som den där Hamilton: båda två har redan insett att de inte kan vinna, och väljer att hoppa av. Hamilton var ju bara en mes, med för stort ego. Wrenkler tycks mest vara verbalt klumpig och missanpassad i ett programformat som nutida Robinson ju är. Personligen tycker jag ju faktiskt att Wrenkler är lite gullig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in