2021-04-16, 19:29
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Att förbjuda förnekelse av ett folkmord är dock inte unikt för just förintelsen. I Rwanda är det olagligt att förneka folkmordet på främst tutsier som skedde där. Betyder det att det aldrig hände? Givetvis inte.
Att andra gör saker är inget giltigt argument. Det är inget argument för den moraliska riktigheten i att beröva människor samvetsfrihet, yttrandefrihet och åsiktsfrihet.
Senast redigerad av PK-befriad 2021-04-16 kl. 19:34.
Citera
2021-04-16, 19:31
Avslutad
Citat:
Jaså det tycker du?
Nej.
Citera
2021-04-16, 19:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Att andra gör saker är inget argument. Det är inget argument för den moraliska riktigheten i att beröva människor samvetsfrihet, yttrandefrihet och åsiktsfrihet.

Nej, det var ett motargument till din insinuering att om man förbjuder förnekelse av ett folkmord så tyder det på att det inte har hänt.
Citera
2021-04-16, 19:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KenanBarberaren
Nej.

Fast det skrev du ju?

"Ja, det är bättre att tuta i dem..." skrev du.
Citera
2021-04-16, 19:39
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Nej, det var ett motargument till din insinuering att om man förbjuder förnekelse av folkmord så tyder det på att det inte har hänt.
Det var inte poängen med mitt inlägg. Det vore dock en rimlig slutsats att dra att de som vill förbjuda ifrågasättande har något dölja.

Ni förintelsesektmedlemmar är verkligen vidriga i er övertro på er förljugna världsbild. Den som ni vill påtvinga alla andra. Judeförslavade låtsasmänniskor.
Senast redigerad av PK-befriad 2021-04-16 kl. 19:47.
Citera
2021-04-16, 19:40
Avslutad
Citat:
Fast det skrev du ju?

"Ja, det är bättre att tuta i dem..." skrev du.
Jag skrev det för att jag misstänkte att du är efterbliven och ville få det bekräftat.

Vilket jag fick eftersom du inte förstod orsaken till varför jag skrev så.
Citera
2021-04-16, 19:41
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Men när de ljugit ihop krigspropaganda om lampskärmar, tvålar och runkmaskiner mm, är det då inte rimligt att anta att de kan ha ljugit om mycket mer? Med så många lögnaktiga vittnesmål runt detta så är det en skymf mot allt förnuft att tvinga folk att tro på saken utan att ifrågasätta.
Så du tror att koncentrationslägren och judeutrotningen är en bluff?
Citera
2021-04-16, 19:42
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Så du tror att koncentrationslägren och judeutrotningen är en bluff?
Lägren var verkliga men det kom vatten ur duscharna, inte gas.
Citera
2021-04-16, 19:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KenanBarberaren
Jag skrev det för att jag misstänkte att du är efterbliven och ville få det bekräftat.

Vilket jag fick eftersom du inte förstod orsaken till varför jag skrev så.

Eller så tyckte jag din halmgubbe var tråkig och ville vara lite ironisk?
Citera
2021-04-16, 19:48
Avslutad
Citat:
Det var inte min poängen med mitt inlägg. Det vore dock en rimlig slutsats att dra att de som vill förbjuda ifrågasättande har något dölja.

Ni förintelsesektmedlemmar är verkligen vidriga i er övertro på er förljugna världsbild. Den som ni vill påtvinga alla andra. Judeförslavade låtsasmänniskor.

Det är ju rätt komiskt att du kallar folk som tror att förintelsen har hänt för "sektmedlemmar", för det passar ju snarare in på dig och dina gelikar.

Sen är det fel att hävda att jag vill "påtvinga" min världsbild på andra. Jag är emot den här lagen.
Citera
2021-04-16, 19:53
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Det är ju rätt komiskt att du kallar folk som tror att förintelsen har hänt för "sektmedlemmar", för det passar ju snarare in på dig och dina gelikar.

Sen är det fel att hävda att jag vill "påtvinga" min världsbild på andra. Jag är emot den här lagen.
Du argumenterade just för att det är fel att inte indoktrinera barn med förintelsedoktrinen, vilket brukar inkludera att skrämma dem från vettet med allehanda skräckhistorier om lampskärmar och tvål. Sådant gör att de får en väldigt skev och förljugen bild av den germanska människans natur.
Citera
2021-04-16, 19:57
Medlem
Dimaks avatar
Tycker det är fel, även om jag tycker synd om de som förnekar förintelsen, men man kan inte göra det straffbart att förneka något, man skall tycka vad man vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in