Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-16, 12:21
  #12997
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
tråden spårat ur fullständigt.
Instämmer helt. Tråden har spårat ur helt med dessa historiskt bevandrade, rysskunniga schackfantaster.

För inte så länge sedan promenerade jag förbi schackpalatset i en park i en tidigare Sovjetrepublik (nu på väg att bli EU-republik) annars kan jag inte mäta mina rysskunskaper med dessa giganter som nog insupit kunskaperna ur riktaliga Stålichnajabuteljer i liknande parker.

Så jag får försöka provocera mig in i tråden med rykande färsk information.

Vacklade amerikanerna och flydde som rädda kycklingar inför den ryska björnen? De kanske var rädda att förlora en drönare till?

Kvack, kvack.

Iran - USA 1-0
Afghanistan - USA 1-0
Ryssland - USA 1-0 ?

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Kom den ryska invasionen av sig? Jag får ett intryck av avspänning.

Citat:
US cancels warships deployment to Black Sea: Turkish officials

https://www.google.com/amp/s/www.alj...kish-officials

__________________
Senast redigerad av wwr 2021-04-16 kl. 12:43.
2021-04-16, 13:23
  #12998
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Lenin var ryss, han initierade hela grejen.
Ja, titta, en av folkmördarna var ryss, alltså är ryssar folkmördare.

Eller, nåja, om vi nu skall vara noga så var Lenin av ryskt, tyskt, kalmuckiskt, judiskt och svenskt ursprung.

Citat:
Vladimir Iljitj Uljanov (Lenin) föddes i ett välbärgat borgerligt hem i Simbirsk (nuvarande Uljanovsk), som son till folkskoleinspektören Ilja Nikolaevitj Uljanov, som förvärvat ärftlig adelstitel genom att nå statsråds rang, och Maria Aleksandrovna Blank (Lenins farfar var ryss och hans farmor kalmuck. Hans morfar var jude och hette Israel Blank. Dennes mor var av svensk börd och hustrun tysk. Lenin själv döptes i den rysk-ortodoxa kyrkan men blev ateist vid ca 16 års ålder.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Lenin

Jävla kalmucker
2021-04-16, 18:55
  #12999
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Instämmer helt. Tråden har spårat ur helt med dessa historiskt bevandrade, rysskunniga schackfantaster.

För inte så länge sedan promenerade jag förbi schackpalatset i en park i en tidigare Sovjetrepublik (nu på väg att bli EU-republik) annars kan jag inte mäta mina rysskunskaper med dessa giganter som nog insupit kunskaperna ur riktaliga Stålichnajabuteljer i liknande parker.

Så jag får försöka provocera mig in i tråden med rykande färsk information.

Vacklade amerikanerna och flydde som rädda kycklingar inför den ryska björnen? De kanske var rädda att förlora en drönare till?

Kvack, kvack.

Iran - USA 1-0
Afghanistan - USA 1-0
Ryssland - USA 1-0 ?
Du glömde:

Kina - USA 1-0 (i Alaska)
2021-04-16, 19:18
  #13000
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du glömde:

Kina - USA 1-0 (i Alaska)
Ja. Det går dåligt nu. Vi får nog vänta tills de byter in kamelen. Bibi, Doug och TV-komikern kommer nog att ha familjemöte. Kanske i Tel Aviv eller Geneve där den kriminelle oligarken Kolomoisky håller till. TV-komikern har visst redan gjort 13 flygresor till de destinationerna! Sedan behöver Doug bara be frugan nuka ryssen, Syrien och det som behövs.

*inlägget är djupt ironiskt och tror absolut inte på kärnvapenkrig, det vill bara avspegla hur politiker och media attackerar vita gubbar genom att tillsätta en oduglig president. Så snart Kamala byts in kommer agendan att ta fart, inte bara i Ukraina, gissar jag*
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-04-16 kl. 19:41.
2021-04-17, 02:08
  #13001
Medlem
RobbanUCs avatar
Zelenski beklagar sig över att Paris inte vill vara kompis med Ukraina så som han önskar.
Samtidigt så säger företrädare för Paris på ministernivå att man kan stöda men inte gå i krig för Kiev, vilket betyder att man inte vill bli aktivt indragen i någon annans konflikt med följande problem. (18% av den gas som konsumeras i Frankrike kommer från Ryssland)

Endast Macron bemödade sig att träffa Z, medan Merkel nöjde sig med video.
Ursula van der Leyen (EU kommissionen) gjorde helt fräckt avsteg från kutym och ignorerade möjligheten att träffa Z.

Z framstår alltmer som tiggaren som åker runt Europa med utsträckt hand, och vart han än åker så vänder man honom ryggen.
https://www.youtube.com/watch?v=Pw1cRYJowO0
2021-04-17, 05:37
  #13002
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Zelenski beklagar sig över att Paris inte vill vara kompis med Ukraina så som han önskar.
Samtidigt så säger företrädare för Paris på ministernivå att man kan stöda men inte gå i krig för Kiev, vilket betyder att man inte vill bli aktivt indragen i någon annans konflikt med följande problem. (18% av den gas som konsumeras i Frankrike kommer från Ryssland)

Endast Macron bemödade sig att träffa Z, medan Merkel nöjde sig med video.
Ursula van der Leyen (EU kommissionen) gjorde helt fräckt avsteg från kutym och ignorerade möjligheten att träffa Z.

Z framstår alltmer som tiggaren som åker runt Europa med utsträckt hand, och vart han än åker så vänder man honom ryggen.
https://www.youtube.com/watch?v=Pw1cRYJowO0
EU gör naturligtvis bara falska markeringar. Slutmålet är helt säkert att inordna Ukraina inom EU. Det får bara inte gå för fort så att det blir uppenbart. Att låta Zelensky stå i EU:s talarstol och ropa på hjälp (som Tikhanovskaya) hade blivit för övertydligt. Kanske man lämnar den östra delen till Ryssland men det hela sker långsamt.

Det är kanske därför som massmedia lite överraskande har avblåst den "ryska invasionen" och de amerikanska krigsskeppen fick vända och segla hem igen.

De globala krafterna kontrollerar redan Ukraina. EU tog in 7500 miljarder kronor bara i ett paket förra året. De pengarna sprids med diffusa målsättningar om att "sätta fart på Europa". Dessutom redovisar EU mycket dåligt hur pengarna används. Man kan köpa de regeringar man behöver för de beloppen.

Samma krafter styr v.d. Leyen och Zelensky. Man försöker maskera det. Zelenskys beskyddare Kolomoisky är eftersökt av rättvisan i Ukraina. Han har köpt EU-pass på Cypern och kan därigenom nu gömma sig från polisen inom EUs inre marknad. En av hans bostäder ligger i Geneve, Schweiz.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-04-17 kl. 06:23.
2021-04-17, 08:53
  #13003
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
EU gör naturligtvis bara falska markeringar. Slutmålet är helt säkert att inordna Ukraina inom EU. Det får bara inte gå för fort så att det blir uppenbart. Att låta Zelensky stå i EU:s talarstol och ropa på hjälp (som Tikhanovskaya) hade blivit för övertydligt. Kanske man lämnar den östra delen till Ryssland men det hela sker långsamt.

Det är kanske därför som massmedia lite överraskande har avblåst den "ryska invasionen" och de amerikanska krigsskeppen fick vända och segla hem igen.

De globala krafterna kontrollerar redan Ukraina. EU tog in 7500 miljarder kronor bara i ett paket förra året. De pengarna sprids med diffusa målsättningar om att "sätta fart på Europa". Dessutom redovisar EU mycket dåligt hur pengarna används. Man kan köpa de regeringar man behöver för de beloppen.

Samma krafter styr v.d. Leyen och Zelensky. Man försöker maskera det. Zelenskys beskyddare Kolomoisky är eftersökt av rättvisan i Ukraina. Han har köpt EU-pass på Cypern och kan därigenom nu gömma sig från polisen inom EUs inre marknad. En av hans bostäder ligger i Geneve, Schweiz.
Jag håller med om det mesta utom det att EU vill ha Ukraina. Jag tror att man inte för allt smör i Småland vill dra på sig detta ekonomiska svarta hål som Ukraina är. Jag tror istället att ledarna när en förbjuden tanke (eller önskan): "Tänk om bara Putin ville ta hand om skiten".

2021-04-17, 09:37
  #13004
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag håller med om det mesta utom det att EU vill ha Ukraina. Jag tror att man inte för allt smör i Småland vill dra på sig detta ekonomiska svarta hål som Ukraina är. Jag tror istället att ledarna när en förbjuden tanke (eller önskan): "Tänk om bara Putin ville ta hand om skiten".

Där håller jag inte med. EU kan ta in hur mycket pengar som helst. Globalisternas enda målsättning är att omvandla sina pengar i makt över människor. De har köpt politikerna som kan ta av oss hur mycket pengar som helst. De försöker flytta kontrollen till större enheter som EU där folk inte kan ha något inflytande.

Notera flaggorna
http://imgur.com/a/pY3sbyF

https://www.worldatlas.com/amp/artic...aine-have.html

För att förklara flaggorna brukar de dra någon bluff om Europarådet. Men alla som ser flaggan vet vad den innebär.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-04-17 kl. 09:58.
2021-04-17, 09:41
  #13005
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
The EU, together with its Member States, has since last year delivered unprecedented levels of support to help Ukraine in its efforts for launching this renewed reform process. In March last year, the EU and European Financial Institutions committed EUR 11 billion in support of Ukraine’s political, economic and financial stabilisation. So far, around EUR 6 billion has been mobilised in the form of loans and grants, including the recently approved additional third macro-financial assistance programme of EUR 1.8 billion. The EU is both currently and since the country's independence the biggest international donor to Ukraine.
https://ec.europa.eu/commission/pres...e/MEMO_15_5035
(kommissionens egen sajt, 2015)

Där gick 110 miljarder kronor av våra pengar när EU skall köpa ett land till
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-04-17 kl. 09:43.
2021-04-17, 10:56
  #13006
Medlem
Ett lån från US eller EU är landets framtida handbojor. Man gör det inte av välgörenhet, man gör det för att lägga vantarna på landet och dess naturresurser när Ukraina inte kan betala tillbaka lånet.
2021-04-17, 11:46
  #13007
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Ett lån från US eller EU är landets framtida handbojor. Man gör det inte av välgörenhet, man gör det för att lägga vantarna på landet och dess naturresurser när Ukraina inte kan betala tillbaka lånet.
Allmänt kallat för GLOBALISM.

Detta har redan varit på gång då väst försökt trycka på Ukraina en "jordrefom" som skulle innebära att all jordbruksmark skulle bli till salu i en "privatiseringsprocess" och köpas upp av utländska intressen dvs. av transnationella bolag/globalister med följd att de Ukrainska bönderna blir tvungna att hyra sin egen mark av de nya kolonialisterna/herrarna.

På detta sätt sprider EU och USSA sk. frihet och demokrati!
Slaveri fast med PK-beteckning "privatisering".
__________________
Senast redigerad av RobbanUC 2021-04-17 kl. 11:51.
2021-04-17, 13:07
  #13008
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Allmänt kallat för GLOBALISM.

Detta har redan varit på gång då väst försökt trycka på Ukraina en "jordrefom" som skulle innebära att all jordbruksmark skulle bli till salu i en "privatiseringsprocess" och köpas upp av utländska intressen dvs. av transnationella bolag/globalister med följd att de Ukrainska bönderna blir tvungna att hyra sin egen mark av de nya kolonialisterna/herrarna.

På detta sätt sprider EU och USSA sk. frihet och demokrati!
Slaveri fast med PK-beteckning "privatisering".

Exakt. Det är bla den svarta jorden man är ute efter. Ukraina har med Ryssland väldigt bördig jord, och mkt av den. Det är samma jord som nazisterna snodde under andra världskriget och tog till Tyskland. Nu är man på den igen fast med andra sluga medel.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback