2021-04-16, 06:12
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Nä inte förneka revisionism utan förintelseförnekelse.
Det är bra. Man kunde förbjuda vaccinationskonspiratörerna oxå.
Ge långvarig vård på mentalsjukhus som uigurerna får i Kina.
En lämplig plats för idioter.

Ditt inlägg visar tydligt på varför makt och auktoritet inte skall koncentreras hos potentiella diktatorer.

Checks and balances
Citera
2021-04-16, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Men var han professor?

Jag skrev att han var en av andra världskrigets största auktoriteter som haft tillgång till nyckelländernas arkiv och producerat många volymer i många år. Är du efterbliven eller spelar du bara? Om du nu är så kåt på professorer, så kan du väl kolla in evolutionspsykologen Kevin McDonald och hans verk rörande judenheten:

https://logik.se/product_author/kevin-macdonald/
Citera
2021-04-16, 07:12
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Jag skrev att han var en av andra världskrigets största auktoriteter som haft tillgång till nyckelländernas arkiv och producerat många volymer i många år. Är du efterbliven eller spelar du bara? Om du nu är så kåt på professorer, så kan du väl kolla in evolutionspsykologen Kevin McDonald och hans verk rörande judenheten:

https://logik.se/product_author/kevin-macdonald/

Du svarar på ett inlägg utan att läsa bakåt. Du missar hela poängen.
Citera
2021-04-16, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du svarar på ett inlägg utan att läsa bakåt. Du missar hela poängen.

Du frågade om han var professor, och jag förklarade hans bakgrund som är betydligt mer imponerande än att vara en simpel professor, som för övrigt knappast är någon garanti för att tala sanning. Jag tolkade din fråga som att du tvivlade på hans trovärdighet, och jag gav dig ett bra och informativt svar. Varför ska jag ens skriva något till dig när du uppvisar ett sådant oerhört barnsligt beteende. Nej han verkar inte ha varit en professor, så nu antar jag att du kan helt ignorera alla hans imponerande gärningar genom åren bara för att hans verk går emot din bekväma världsbild.
Citera
2021-04-16, 07:44
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Du frågade om han var professor, och jag förklarade hans bakgrund som är betydligt mer imponerande än att vara en simpel professor, som för övrigt knappast är någon garanti för att tala sanning. Jag tolkade din fråga som att du tvivlade på hans trovärdighet, och jag gav dig ett bra och informativt svar. Varför ska jag ens skriva något till dig när du uppvisar ett sådant oerhört barnsligt beteende. Nej han verkar inte ha varit en professor, så nu antar jag att du kan helt ignorera alla hans imponerande gärningar genom åren bara för att hans verk går emot din bekväma världsbild.

Om du hade läst bakåt i tråden hade du förstått.
Citera
2021-04-16, 07:55
Medlem
Think-Twices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://sverigesradio.se/artikel/regeringen-gor-det-olagligt-att-forneka-forintelsen

"Regeringen vill göra det straffbart att förneka förintelsen. Det beskedet ger justitieminister Morgan Johansson i dag.
"Förintelsen är världshistoriens största brott mot mänskligheten, och det får inte glömmas. De som försöker få världen att glömma och blanda bort korten, de måste stå till svars för det", säger han.
Regeringen ska nu tillsätta en parlamentarisk kommitté, som får i uppgift att se över frågan."

Ännu en inskränkning av Yttrandefriheten. Hur länge skall de få hålla på?

Ehh herr justitieminister?? förutom att han vill att det ska vara brottsligt att ifrågasätta så observerar jag bland annat följande:

Att förintelsen skulle vara världshistoriens största brott, Hitler på 3e plats bakom Mao och Stalin, jag får inte ihop det med hans uttalande.

Om att blanda ihop korten må vara, däremot så används dessa KORT mycket flitigt det som inte stöder dagens pk.
Åsikter om klimatet, klimatförnekare-KORTET.
Åsikter om invandringen, rasist-KORTET.
Åsikter om läkemedelsindustrin, konspirationsteoretiker-KORTET.
Och nu åsikter om historiebeskrivningen, antisemit-KORTET.

Demokratin urholkas mer och mer.
Citera
2021-04-16, 07:59
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Det finns hur mycket bevis som helst för att förintelsen ägt rum, överlevare och vittnen.
Men ska inte underskatta nazister och andra högerextrema de har sina egna experter och historiker, det är det farliga

Vilken märklig "förintelse" som har överlevare och vittnen.
Citera
2021-04-16, 08:02
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Tror du förintelsen ägde rum?
Frågan är snarare: Tror du på allt som judar påstår?

För förintelsehistorien innehåller tusentals påståenden som judar gjort och anklagat tyskar för. Allt från lampskärmstillverking av judehud, tvåltillverkning av judefett till lömska runkmaskiner och duschmunstycken.

För att vara en rättrogen förintelsetroende så måste du tro på alla vittnesmål, oavsett hur vansinniga, lögnaktiga och orimliga de låter.
Citera
2021-04-16, 08:52
Medlem
GeleZachas avatar
Man löser inte dumhet med dumhet, det är mycket farligare med en stat som vill förbjuda folk att säga vissa saker än några enstaka obildade människor som förnekar förintelsen. Tragiskt vad sossarna har blivit
Citera
2021-04-16, 09:04
Medlem
antoneriks avatar
Den naturliga reaktionen när ett folkmord har inträffat är inte att ifrågasätta folkmordets existens. Den enda som har ett intresse av att göra det är normalt förövarna. Sedan kan man alltid forska i exakt hur många som dog. Men det brukar inte vara en högt prioriterad fråga.

Det är nästan ingen som ifrågasätter att en miljon dödades i Rwanda/Burundi för att ta ett exempel.

Förintelseförnekelse handlar dels om politik (nazism) men även om religiösa motsättningar (islamism). Det finns många som har ett personligt intresse av att förneka eller kraftigt förminska förintelsen.

Förintelseförnekelse ska och bör förbjudas därför att det är det enda anständiga att göra.
Citera
2021-04-16, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Vilken märklig "förintelse" som har överlevare och vittnen.

Precis. Och att myter uppstår är inget som är främmande för mänskligheten. Bland katoliker är Maria-upplevelser mycket vanliga. Häxjakterna under medeltiden tycks bisarra i efterhand men det saknades inte vittnen. Vittnesmålen justeras efterhand till den rådande doktrinen och inte sällan förbjuds kritiska röster. Man behöver gå till källorna och läsa vittnesmålen för att förstå hur orimliga de är. Är det något som har reviderats är det vittnesmålen. Förintelseläran är en religion med inslag av masshysteri. Dessutom är den lönsam.
Senast redigerad av Qtus 2021-04-16 kl. 09:17.
Citera
2021-04-16, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Den naturliga reaktionen när ett folkmord har inträffat är inte att ifrågasätta folkmordets existens. Den enda som har ett intresse av att göra det är normalt förövarna. Sedan kan man alltid forska i exakt hur många som dog. Men det brukar inte vara en högt prioriterad fråga.

Det är nästan ingen som ifrågasätter att en miljon dödades i Rwanda/Burundi för att ta ett exempel.

Förintelseförnekelse handlar dels om politik (nazism) men även om religiösa motsättningar (islamism). Det finns många som har ett personligt intresse av att förneka eller kraftigt förminska förintelsen.

Förintelseförnekelse ska och bör förbjudas därför att det är det enda anständiga att göra.
Kan man inte alls göra om det förbjuds.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in